Citat:
Ursprungligen postat av
Xelious
Mycket duktiga och klarsynta journalister. Naturligtvis har de helt rätt, jag ser ingen som helst felaktighet i texten. Allt kommer av att Putin inte accepterade att det ukrainska folket ville kämpa sig fria från rovdjuret Rysslands klor. Varför tycker du inte att det ukrainska folket ska få slippa det korrupta ryska systemet så som nästan alla andra Östblocksländer? Vad vi ser är Putler som styr Ryssland mot sammanbrott genom angreppet på broderfolket i Ukraina.
Det du kallar för det korrupta ryska systemet kallas för demokrati men detta förstår du inte eftersom du inte gått ut grundskolan. Vad vi i själva fallet ser och har sett är hur USA:s utrikesdepartement i maskopi med ukrainska oligarker genomfört en noga planerad statskupp som senare utvecklat sig till ett regelrätt inbördeskrig mellan olika etniska och politiska fraktioner. Den ukrainska oppositionen var helt och hållet en struktur som den amerikanska regeringen utformade efter det att Sovjetunionen kollapsat i början av 90-talet. Det här är alltså inte någonting som bara dök upp ur intet utan har med andra ord sin historia i det som skedde i början av 90-talets kriser.
Att det skedde nu beror på att man var tillräckligt starka för att avsätta Yanukovich. När jag hävdar att man var tillräckligt starka syftar jag inte specifikt på att man var flest eller majoritet eller den största gruppen, utan att man var tillräckligt många tjuvar, kackerlackor, bestar, odjur, agenter, mördare för att avsätta demokratin och det som du kallar för det ryska inflytandet.