auktoritetstro och -dyrkan – man vet vem ar bra på att göra vad, men man aldrig pekar på levande människa (!) bara på hans handling med information hur det är eller inte i harmoni med egen behov.
idéer om överlägsenhet - människor prata för att tillfredsställa egna behov, därför ärligt är härligt, först man förklarar varför man pratar överhuvud taget, sen idé och sen efterfråga …
överlägsenhet har naturen, den totalt skita i mänskliga vadderingar
”tro” - aldrig används, överlevnad är teknisk frågan de finns ingenting att tro på. Utan 'lögn', 'tro' är totalt menings lös.
maktintriger och bedrägligt beteende, mm - de där våldsam samhälles sjukdom.
Jag förstår att om man sträva efter fördel då man skapar nackdel till någon, obalans.
Mest människor Är väldigt försiktiga för att inte bli bestraffad även om det innebär att ljuga och samtidig försöka så gott så det är möjligt visa sig själv belönings värda även om det innebär att fuska. Det där beteende är konsekvens av våldsam samhälles struktur.
I den ny kommande värd man blir aldrig dömt av någon och då finns inget anledning att ljuga.
Om de finns inget våld eller hot då människor bete sig på en mänskligt sätt. Om man aldrig tävla bara samarbeta då finns inget anledning att fuska heller.
I den värld som vi alla kan observera, människor är varandras första överlevnads källa. Ingen kan konsumera mera än att man behöver och vi alla ha samma behov.
Det finns inget vad kan du känna som jag kunde inte känna också, eftersom jag är en version av dig och du är annan variant av mig.
Människor skiljas i från varandra med den ”mjukvara” i huvudet. Den mesta människor är kallade som 'sinnes slavar' eftersom deras ”mjukvara” kommer inte från verklighet som alla kan observera men från historier de fick att veta.
Om man kan inte observera något då det är imaginär grej och om den kommer inte från dig, då den grej bidra inte till full din egen behov.
Jag är totalt ointresserad vad du eller andra tänker, eftersom det är bara hjärnas fis. Min hjärnan fisa olika tankar också, jag kan inte välja eller ha kontroll över det. Jag kan bli bara medveten om.
Den mest värdefull information i framtiden bli att vet vad vad du behöver i stunden eftersom de det som är levande och vackraste i dig, underbart möjlighet att gå till möts for varandras behov.
Du kan inte ge en kram utan att ha en för sig själv. Om du gör gott till någon, tillfredsställa någons behov, då du känner den glädja själv också.
När man ger från själv fullhet, för kull, då man uppleva kärleks känslan oberoende av mottagare. Bidra till andras välbefinnande är starkast mänskligt behov. Därför vi gillar mata djur, fåglar, hålla hiss dur för varandra ….
Psykopati är på TV, i skolor, jobbet … när människor kommunicera genom symboler på pappret …
https://www.youtube.com/results?search_query=zeitgeist+moving+forword