2015-02-02, 22:42
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Jag tror inte TS gått bakon MR,s rygg det tror jag definitivt inte och jag tror även man
fick tag i MR oavsett vart han befann sig så bär han som alla andra säkert mobil. Men jag gissar
han var hemma i nåt skede och kan styrka att hon inte var tillbaka i Uppsala annars tror jag inte
väninnan kontaktat polis redan på Lördagsmorgonen.

Det är ju ett snabbt agerande från både polis och väninna och för att agera så här snabbt
har man säkert info om att TS aldrig dök upp i Uppsala. Det kan säkert finnas fler omständigheter
till detta snabba agerande ifrån polis men det vet jag inget om då det förmodligen är mycket
som säkert inte framkommit ännu.

Han kände väl sig trygg med att väninnan, hennes man och polis letade efter TS,
MR kanske hade viktigare saker att göra han, vad vet jag han kanske t o m vart ovan,
så påstås det i alla fall

(FB) Sigtuna: Kvinna hittad i vatten, misstänkt mord, 2015-01-23

Skojar du med mig, ovan vid att ha någon att bry sig om?

Finns inte i min världsbild i alla fall.

Varför levde inte MR rövare över att kärleken var borta utan spår?
Citera
2015-02-02, 22:43
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Hur som..
Var TS det som vänner och bekanta beskriver henne som på fb, var det ingen man ville få EMOT sig.
Personlighetstypen alltså och absolut inte att hon förtjänat detta eller får skylla sig. US hotfull med beteendeförändringar som eskalerat.
Stämmer de uppgifter om båda här på tråden, borde alla insett att det här slutar galet.
Citera
2015-02-02, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men för i helvete, det enda hon behövde göra är att betala in avgiften och se till att hennes sida av ansökan var ifylld, skicka in eländet till tingsrätt, vips så kommer skilsmässan som ett brev på posten, visserligen via en förhandling där hon skulle ha framhärdat men nog fan skulle hon ha blivit skild oavsett vad US hade för åsikt om saken.

Varför kan inte kvinnor göra något rätt, skilsmässa är ju för helvete i de flesta fall initierade av dem så det kan för fan inte vara så djävla svårt att skaffa fram den informationen, google funkar för alla.

Ja det är ju inte raketforskning direkt. Till och med kunde folk skilja sig innan google också.

Hon kanske var lika korkad som jag var. Jag ville faktiskt att mitt ex skulle få tid och smälta mitt val. Jag kunde skickat in själv men jag önskade att det skulle vara gemensamt beslut. Löjligt tänk men så tänkte jag. Min idiot, för det var precis vad exet gjorde. Så tingsrätten ringde upp mig och nästan skrek om att det inte spelade ngn roll om jag skrivit under. Näe sa jag, det spelar ingen roll vem som skrivit under. Jag är tacksam att han äntligen gör det. Sen blev hans "sanning" att jag vägrade skilja mig från honom? Aja, det där är historia men jag drog det för att jag kan förstå om hon ville ha med honom i saken.
Citera
2015-02-02, 22:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Hur som..
Var TS det som vänner och bekanta beskriver henne som på fb, var det ingen man ville få EMOT sig.
Personlighetstypen alltså och absolut inte att hon förtjänat detta eller får skylla sig. US hotfull med beteendeförändringar som eskalerat.
Stämmer de uppgifter om båda här på tråden, borde alla insett att det här slutar galet.

Jag får för mig samma, hon hade nog ingen stoppknapp när det kommit i rullning och jag läser av provokation i hennes sätt att använda fb. Uppenbart var US inte den bråkiga typen, men nu verkar något utöver det vanliga tänt honom.

Jag tror inte TS insåg något, hon var för upptagen med sin egna agenda, självinsikt och mognad var nog inte hennes paradgrenar.

Men som sagt ingen förtjänar att bli utsatt för våld, men ibland kan man förstå hur det uppkommer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tror jag inte, då borde MR sitta där US sitter just nu.

Fortfarande är det en enkel sak som gäller, om inte partnern accepterar skilsmässa så blir den genomförd ändå.

Varför då ? Om dom bråkat är det väl bara dom två som vet i så fall. Det är inte alls ovanligt att den nye mannen blir svartsjuk på att kvinnan haft ett liv tidigare, svartsjuk på att hon träffar sitt ex, sina barn osv! Att träffa en ny när man har mkt med sig i bagaget är ofta inte helt lätt. Säger inte att det är så, bara en tanke! Bäst att tillägga att jag dock inte tror han är skyldig men han kan ha hetsat och stressat på henne att få till att skilsmässan blev klart så snart som möjligt.
Senast redigerad av Regnflingan 2015-02-02 kl. 23:02.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Ja... Hon förtjänade nog att dö.

Du tittar för mycket på dåliga kriminalserier.

Du sa ju tidigare att du var skild och var bitter över hur ni delade på ert gemensamma. Du har inte tänkt på att söka hjälp?

Jag har inte sagt något om att någon dör? Jag har aldrig varit varken gift eller skild?
Citera
2015-02-02, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Jag tror inte TS gått bakon MR,s rygg det tror jag definitivt inte och jag tror även man
fick tag i MR oavsett vart han befann sig så bär han som alla andra säkert mobil. Men jag gissar
han var hemma i nåt skede och kan styrka att hon inte var tillbaka i Uppsala annars tror jag inte
väninnan kontaktat polis redan på Lördagsmorgonen.

Det är ju ett snabbt agerande från både polis och väninna och för att agera så här snabbt
har man säkert info om att TS aldrig dök upp i Uppsala. Det kan säkert finnas fler omständigheter
till detta snabba agerande ifrån polis men det vet jag inget om då det förmodligen är mycket
som säkert inte framkommit ännu.

Han kände väl sig trygg med att väninnan, hennes man och polis letade efter TS,
MR kanske hade viktigare saker att göra han, vad vet jag han kanske t o m vart ovan,
så påstås det i alla fall

(FB) Sigtuna: Kvinna hittad i vatten, misstänkt mord, 2015-01-23
"Ovan" refererar väl till att han blev outad ?
Citera
2015-02-02, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Säger det igen. Det finns inga äktenskapsförord.

Du behöver inte upplysa mig om hur det fungerar rent juridiskt.

Dina analyser är underliga. Du resonerar bara utifrån mannens synvinkel. Det kan mycket väl vara en ekonomisk fråga. Men det kan ju vara åt alla håll.

Just min analys här var ju en spekulation kopplad till potentiellt motiv till att någon mördst kvinnan. Så därför resonerade jag inte från kvinnans synvinkel. Ifall kvinnan mördat mannen hade det ju varit en mer relevant vinkel kanske. Jag försöker förstå ifall det kan finnas motiv i en sjuk hjärna på något sätt.
Citera
2015-02-02, 22:55
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
De flesta kvinnor gör rätt. Men i det här fallet vart det liiite för mycket Facebook om nya ligget, nya lägenheten, nya staden, varsågod ungarna kan bo hos dig, skynda dig och skriv på papperen, när skall huset säljas mm.

Det blev för mycket för US att förklara det för barnen och bära allas frustration. Lägg därpå julhelg och utan napp från Badoo.
Så han gick nog från vanlig farsa till "Here is Johnny" över den här perioden, vilket bekräftas av uppgifter i Aftonblaskan.

Jag har blättrat ner låååångt i hennes logg och kan inte se ett ord nya ligget, nya lägenheten, nya staden osv. Vart har ni fått det ifrån?

Det enda jag kan se på hennes logg är en massa hästar, kommunisttrams och ensidigt SD-hat.
Citera
2015-02-02, 22:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Jag har blättrat ner låååångt i hennes logg och kan inte se ett ord nya ligget, nya lägenheten, nya staden osv. Vart har ni fått det ifrån?

Det enda jag kan se på hennes logg är en massa hästar, kommunisttrams och ensidigt SD-hat.
Då bör du ta av dig de färgade glasögonen och läsa igen. Det står mycket mer på hennes facebook, förutom det Fnurra-pa-traden nämnde, även om tolerans och medmänsklighet.
Senast redigerad av Quarrel 2015-02-02 kl. 23:00.
Citera
2015-02-02, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul

Den 7 dec skriver hon om sin nya hemstad och uppger där också en adress i en kommentar.
Citera
2015-02-02, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Hon måste ha flyttat tidigare enligt min mening. Den 7dec höll hon på med att gå gata upp och gata ner för att lära känna sin nya hemstad, inget man gör första dagen man flyttar precis.

Ny uppgift för mig.

Men jag, personligen, skulle nog gjort samma dvs rekad omgivningen innan jag bestämde vart jag skulle slå ner mina nya bopålar. Tror inte att skilsmässan slog ner som en överraskning från det blå. Helt plötsligt en random dag i december.

Dom tankarna tror jag varit närvarande länge. Kanske mest hos TS.

MEN det är mycket som måste stämma först ... innan man kan ta steget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in