2015-02-02, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Jag är inte lika säker. Tyvärr registreras väl inte önskan om att få papper hemskickade, då det inte finns något att dokumentera i det läget. När skickades handlingen från TR? Och till vem?
TS skrev på den 16 dec. och betalade in samtidigt, samma dag. US daterade sitt med den 13 dec. som var en lördag. TS flyttade den 7 dec., avser det början av flytt eller sluttampen?
Bör väl ha tagit ett par dagar, kan man tycka.
Kan hon ha begärt att få handlingarna skickade efter flytten med ℅ Uppsala?
Fanns handlingarna i någons ägo den 13 dec.?
Hon måste ha flyttat tidigare enligt min mening. Den 7dec höll hon på med att gå gata upp och gata ner för att lära känna sin nya hemstad, inget man gör första dagen man flyttar precis.
Citera
2015-02-02, 22:26
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Jag är inte lika säker. Tyvärr registreras väl inte önskan om att få papper hemskickade, då det inte finns något att dokumentera i det läget. När skickades handlingen från TR? Och till vem?
TS skrev på den 16 dec. och betalade in samtidigt, samma dag. US daterade sitt med den 13 dec. som var en lördag. TS flyttade den 7 dec., avser det början av flytt eller sluttampen?

Men för i helvete, det enda hon behövde göra är att betala in avgiften och se till att hennes sida av ansökan var ifylld, skicka in eländet till tingsrätt, vips så kommer skilsmässan som ett brev på posten, visserligen via en förhandling där hon skulle ha framhärdat men nog fan skulle hon ha blivit skild oavsett vad US hade för åsikt om saken.

Varför kan inte kvinnor göra något rätt, skilsmässa är ju för helvete i de flesta fall initierade av dem så det kan för fan inte vara så djävla svårt att skaffa fram den informationen, google funkar för alla.
Citera
2015-02-02, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men skulle TS ha utelämnat barnens namn? Det är naturligt att den som fyller i blanketten först skriver i namnen.

Efter 20-års äktenskap torde väl BÅDA veta vad barnen heter och när dom är födda samt de fyra sista siffrorna. Eller? Han har väl också varit på BVC med barnen?
Citera
2015-02-02, 22:29
Medlem
Citat:
Blanketten finns att hämta på nätet, så den behöver man inte få hemskickad. Däremot personbevis angående äktenskapsmål måste man få hemskickad via Skatteverket. Om man kan uppge c/o-adress eller om det kommer dit man är folkbordförd vet jag dock ej.
Citera
2015-02-02, 22:30
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han har inget med det att göra alls. Han är inte part i "målet" s.a.s.

Och MR är inte alls orsak till att TS vill skilja sig, lura mig inte till att skratta är du snäll.

Han är nog fan en viktig part i målet och frågan som borde besvaras är vad han gjorde för att skydda TS i en besvärlig situation,
Citera
2015-02-02, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Man äger INTE allt tillsammans under tiden man är gift nödvändigtvis. Men när man skiljer sig så blir ju alla tillgångar och skulder som inte på något sätt är undantagna juridiskt så kallat giftorättsgods och ska ingå i en bodelning och delas lika efter skulderna är betalda.

I övrigt har jag lite svårt att förstå exakt vad du menar med kommentaren? Menar du att analysen jag gjorde inte är korrekt? Isåfall; varför då?

Säger det igen. Det finns inga äktenskapsförord.

Du behöver inte upplysa mig om hur det fungerar rent juridiskt.

Dina analyser är underliga. Du resonerar bara utifrån mannens synvinkel. Det kan mycket väl vara en ekonomisk fråga. Men det kan ju vara åt alla håll.
Citera
2015-02-02, 22:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Sorry 15 dec. och reg.bet. 16 dec..
Jag menar när TR skickar ut dem till de som vill fylla i dem och skriva på, alltså tomt papper.
Den behöver inte ha skickats till dem. http://www.domstol.se/Publikationer/Blanketter/DV_163.pdf
Citera
2015-02-02, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Och MR är inte alls orsak till att TS vill skilja sig, lura mig inte till att skratta är du snäll.

Han är nog fan en viktig part i målet och frågan som borde besvaras är vad han gjorde för att skydda TS i en besvärlig situation,
Dom kan ju ha blivit osams om nåt och MR kanske var en svartsjuk typ som inte tålde att hon fortfarande var gift, så hon ville göra slag i saken, lägga på brevet och sen avsluta ordentligt med US.
Citera
2015-02-02, 22:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Efter 20-års äktenskap torde väl BÅDA veta vad barnen heter och när dom är födda samt de fyra sista siffrorna. Eller? Han har väl också varit på BVC med barnen?
Ja, jag tror att han fyllde i blanketten först. Men barnen har inte funnits i 20 år, och det är osäkert att de kan personnumren utantill. Jag vet personer med ungefär lika gamla barn som inte kan personnumren. Namnen på barnen är skrivna med samma penna och handstil som US halva av blanketten, personnumren är ifyllda med samma handstil, men med annan penna.
Citera
2015-02-02, 22:38
Bannlyst
Citat:
Men för i helvete, det enda hon behövde göra är att betala in avgiften och se till att hennes sida av ansökan var ifylld, skicka in eländet till tingsrätt, vips så kommer skilsmässan som ett brev på posten, visserligen via en förhandling där hon skulle ha framhärdat men nog fan skulle hon ha blivit skild oavsett vad US hade för åsikt om saken.

Varför kan inte kvinnor göra något rätt, skilsmässa är ju för helvete i de flesta fall initierade av dem så det kan för fan inte vara så djävla svårt att skaffa fram den informationen, google funkar för alla.

De flesta kvinnor gör rätt. Men i det här fallet vart det liiite för mycket Facebook om nya ligget, nya lägenheten, nya staden, varsågod ungarna kan bo hos dig, skynda dig och skriv på papperen, när skall huset säljas mm.

Det blev för mycket för US att förklara det för barnen och bära allas frustration. Lägg därpå julhelg och utan napp från Badoo.
Så han gick nog från vanlig farsa till "Here is Johnny" över den här perioden, vilket bekräftas av uppgifter i Aftonblaskan.
Citera
2015-02-02, 22:38
Bannlyst
Citat:
Men visst fan är det lite underligt att det är sonen som drar igång hela den kedja som leder till att TS påträffas i vaken?

Vem släpper iväg sin nya kärlek till ett potentiellt farligt möte utan att ha koll på läget, visst TS kan ha gått bakom MR,s rygg men det håller jag för otroligt i ett enligt uppgift nystartat förhållande, det skulle ju inte båda gott för framtiden.

Fick inte sonen tag på den som TS bodde ihop med eller hade han inte fått numret ens?

Frågorna blir ju fler ju mer man tänker på det, men fortfarande saknade inte MR TS på morgonen oavsett om han hade jobbat eller inte?

Och om han saknade henne, kontaktade han polis eller försökte han hitta henne själv?

Jag tror inte TS gått bakon MR,s rygg det tror jag definitivt inte och jag tror även man
fick tag i MR oavsett vart han befann sig så bär han som alla andra säkert mobil. Men jag gissar
han var hemma i nåt skede och kan styrka att hon inte var tillbaka i Uppsala annars tror jag inte
väninnan kontaktat polis redan på Lördagsmorgonen.

Det är ju ett snabbt agerande från både polis och väninna och för att agera så här snabbt
har man säkert info om att TS aldrig dök upp i Uppsala. Det kan säkert finnas fler omständigheter
till detta snabba agerande ifrån polis men det vet jag inget om då det förmodligen är mycket
som säkert inte framkommit ännu.

Han kände väl sig trygg med att väninnan, hennes man och polis letade efter TS,
MR kanske hade viktigare saker att göra han, vad vet jag han kanske t o m vart ovan,
så påstås det i alla fall

(FB) Sigtuna: Kvinna hittad i vatten, misstänkt mord, 2015-01-23
Citera
2015-02-02, 22:39
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Dom kan ju ha blivit osams om nåt och MR kanske var en svartsjuk typ som inte tålde att hon fortfarande var gift, så hon ville göra slag i saken, lägga på brevet och sen avsluta ordentligt med US.

Tror jag inte, då borde MR sitta där US sitter just nu.

Fortfarande är det en enkel sak som gäller, om inte partnern accepterar skilsmässa så blir den genomförd ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in