Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Men visst fan är det lite underligt att det är sonen som drar igång hela den kedja som leder till att TS påträffas i vaken?
Vem släpper iväg sin nya kärlek till ett potentiellt farligt möte utan att ha koll på läget, visst TS kan ha gått bakom MR,s rygg men det håller jag för otroligt i ett enligt uppgift nystartat förhållande, det skulle ju inte båda gott för framtiden.
Fick inte sonen tag på den som TS bodde ihop med eller hade han inte fått numret ens?
Frågorna blir ju fler ju mer man tänker på det, men fortfarande saknade inte MR TS på morgonen oavsett om han hade jobbat eller inte?
Och om han saknade henne, kontaktade han polis eller försökte han hitta henne själv?
Jag tror inte TS gått bakon MR,s rygg det tror jag definitivt inte och jag tror även man
fick tag i MR oavsett vart han befann sig så bär han som alla andra säkert mobil. Men jag gissar
han var hemma i nåt skede och kan styrka att hon inte var tillbaka i Uppsala annars tror jag inte
väninnan kontaktat polis redan på Lördagsmorgonen.
Det är ju ett snabbt agerande från både polis och väninna och för att agera så här snabbt
har man säkert info om att TS aldrig dök upp i Uppsala. Det kan säkert finnas fler omständigheter
till detta snabba agerande ifrån polis men det vet jag inget om då det förmodligen är mycket
som säkert inte framkommit ännu.
Han kände väl sig trygg med att väninnan, hennes man och polis letade efter TS,
MR kanske hade viktigare saker att göra han, vad vet jag han kanske t o m vart
ovan,
så påstås det i alla fall
(FB) Sigtuna: Kvinna hittad i vatten, misstänkt mord, 2015-01-23