Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
En stilla undran bara, varför var inte MR i Sigtuna om nu TS kände oro inför mötet, inte på plats men inom räckhåll för att kunna vara till hjälp om TS uppfattade något som hotfullt?
Ringde sonen till MR, han måste ju ha vetat att TS hade en ny man nu.
Det är mycket som är konstigt i det här fallet och MR,s frånvaro om nu TS upplevde situationen som oroväckande gör det ännu märkligare, tror knappast US hade försökt något om han vetat att MR fanns i närheten.
Ja detta kan man undra lite över kan ju vara så enkelt att MR inte visste att "mötet"
mellan TS och US ägde rum för att han var bortrest men även fast man är bortrest
kan man givetvis nås på telefon förstås. Men mest logiskt känns det att han blev nådd och
bekräftade att TS inte var på plats och på så vis ringde väninnan polis i ett så tidigt skede.
Nu påstås ju förvisso i tråden idag att sonen redan på fredagskvällen kände oro för att
Mamman inte kom med hem med US men det verkar underligt att en son skall vänta hem en Mamma
som inte längre bor hos dem. Då tror jag mera att det var Pappans beteende som fick
sonen att känna oro, mycket möjligt att Pappan uppförde sig stirrigt och pratade
osammanhängande och på så vis försökte han nå Mamman men utan resultat och
på så vis blev väninnan inkopplad. Vem sonen besitter nummer till förutom då tydligen väninnan
vet jag inte men någon av alla dessa borde ialla fall prövat att nå MR redan på Fredagskvällen
för att få det bekräftat att hon inte var tillbaka i Uppsala vill man tro. Huruvida dom lyckades
nå MR eller inte låter jag vara osagt vad som däremot sägs i media är att det är väninnan som kontaktar polis för att hon kände sig orolig.