Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Du skrev 45 km, men menade alltså 4,5 km. Sådant händer givetvis.
Även solen har sina fläckar
Det ser dock rätt tunt ut även om hela EU skulle dra till Ukraina med sina trupper.
Ryssland = 15,000 tanks
Polen = 1000
Tyskland = 400
England = 400
Frankrike = 400
Sverige = 200
...
Alltså nu tror jag inte riktigt på dessa siffror. I samma tabell hade Ukraina 4000. Men det känns som man kan räkna med att hälften inte fungerar i varje land typ. Hur som så kommer ju inte Europa vinna Tank vs Tank med Ryssland. Bofors sägs ha tillverkat hela 300 tusen AT4

Vilket jag tycker låter sjukt mycket men om det är så så är ju Rysslands stridsfordon ett minne blott om nu Bofors vapen letar sig ner till Ukraina.
Nä jag förstår mig nog inte på det här med krig. Så många Toshka-U och andra missiler som Ukraina bör ha så borde de ju jämna marken med Ruski-terroristerna men de kanske har det som en sista utväg ifall de åker på stryk. Och varför de inte använt dessa än i större skala är kanske för att de känner att de besegrar terroristerna ganska bra som de gör nu. Nån skrev ju att Tiden talar för Ukrainska armén medans Putin har mer bråttom? Mer hjälp från utlandet är på väg men tar tid och det tar väl tid att mobilisera 250,000 soldater också som ska ha utrustning, träning etc. Samtidigt mobiliserar nog Ryssland allt va de mäktar med nu också? Priset på järnskrot lär ju gå ner den dagen Ukraina börjar sälja av allt Ryskt skrot som dom pumpar in i Ukraina.