2015-01-09, 16:21
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jag har då definitivt bestämt mig för att INTE svara människor som INTE kan respektera åsikter som inte är som deras och definitivt ignorera de som kallar folk för idiot, sjuk, apskaft och dylikt.
De personerna tänker då inte jag diskutera med längre.
Vuxna människor som inte kan vara respektfulla. Skamligt!
Det borde vara hårdare regler på sådant anser jag för det är att kränka, förminska, mobba och förtala skribenter som kanske blir tystade( inte jag då) men det finns människor som inte vågar utsätta sig för sådant.
Skärpning vuxna människor tack!

Är du ateist och befinner dig i ett religionsforum så visa lite självrespekt om inte annat.

Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Du kanske skulle ha läst reglerna för forumet innan du gick med då?

Eller ännu bättre försöka förstå vad inlägg och tråden handlar om och inte fylla trådar där man efterfrågar bevis med allmänt eget tyckande sida upp och sida ner så slapp du alla reaktioner...

Anslutar mig helt till MMs åsikt.
Citera
2015-01-10, 22:41
Medlem
Skulle man kunna slå ihop trådar om "islam är våldsamt / terrorism" ännu mer?

Detta är trådar man ser på första sidan:

(FB) Islam: fred och förtryck

(FB) Problemet med islam är dess en miljon olika tolkningar

(FB) Islam. En fredlig religion eller en våldsam religion?

(FB) Vilken tolkning av Islam är ansvarig för den islamiska terrorismen?

kanske kunde slås in i denna
(FB) Vad västvärlden behöver veta om islam. (Islam våldsamt? /mod)

eller gör en annan samlingstråd...

Sen har vi denna också på sida 1

(FB) varför muslimer fortsätter vara muslimer? skäms de inte ? (som för länge sen blivit som en TRÖTTSAM tråd enbart för TS själv att igen och igen kasta in meningslösa tirader. För övrigt går väl inte trådens topic att besvara på något "vettigt" sätt.)
Citera
2015-01-10, 22:49
Medlem
anjoh66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Skulle man kunna slå ihop trådar om "islam är våldsamt / terrorism" ännu mer?

Detta är trådar man ser på första sidan:

(FB) Islam: fred och förtryck

(FB) Problemet med islam är dess en miljon olika tolkningar

(FB) Islam. En fredlig religion eller en våldsam religion?

(FB) Vilken tolkning av Islam är ansvarig för den islamiska terrorismen?

kanske kunde slås in i denna
(FB) Vad västvärlden behöver veta om islam. (Islam våldsamt? /mod)

eller gör en annan samlingstråd...

Sen har vi denna också på sida 1

(FB) varför muslimer fortsätter vara muslimer? skäms de inte ? (som för länge sen blivit som en TRÖTTSAM tråd enbart för TS själv att igen och igen kasta in meningslösa tirader. För övrigt går väl inte trådens topic att besvara på något "vettigt" sätt.)

Det tycker jag låter som en bra idé, jag är inte heller särskilt nöjd med alla dessa snarlika trådar.

Jag ville ju ha ett gäng klistrade trådar så vi slipper alla dessa nya snarlika, förslaget har ju nu legat uppe länge och en majoritet (även om de är få) har röstat för, så jag tror det börjar bli dags att klistra några trådar, ska lyssna med kollegorna först men jag tror inte det finns några invändningar till det.
Citera
2015-01-11, 10:49
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anjoh66
Det tycker jag låter som en bra idé, jag är inte heller särskilt nöjd med alla dessa snarlika trådar.

Jag ville ju ha ett gäng klistrade trådar så vi slipper alla dessa nya snarlika, förslaget har ju nu legat uppe länge och en majoritet (även om de är få) har röstat för, så jag tror det börjar bli dags att klistra några trådar, ska lyssna med kollegorna först men jag tror inte det finns några invändningar till det.

Jag tycker att förslaget om en konsolidering av "varför krigar muslimer"-trådarna är bra, oavsett hur det blir med klistrade trådar.
Citera
2015-01-13, 21:07
Medlem
Kanske man borde ha en samlingstråd för Muhammed också kanske?

Stort intresse för personen just nu.
Citera
2015-01-14, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Kanske man borde ha en samlingstråd för Muhammed också kanske?

Stort intresse för personen just nu.
Ja, en samlingstråd med Muhammedkarikatyrteckningar som vi kan titta på och diskutera. Jättebra!
Citera
2015-01-26, 22:14
Medlem
I Feminism och jämställdhet-forumet finns det en pinnad tråd som heter (FB) Enda tråden för debatt om debattörerna i F&J

Kanske det vore nått så förlöjliganden av personer och deras debattekniker mm hålls borta från andra trådar?
Citera
2015-01-26, 22:35
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macbajs
I Feminism och jämställdhet-forumet finns det en pinnad tråd som heter (FB) Enda tråden för debatt om debattörerna i F&J

Kanske det vore nått så förlöjliganden av personer och deras debattekniker mm hålls borta från andra trådar?
Det tycker jag var ett bra förslag. Men de kanske menar att alla oavsett tråd kan vara där och prata om debattörerna?
Det skulle nog vara bra tycker jag med och på de trådar det hettar till dessutom som religion, feminismen( som finns) och politik och invandrarfrågor. Kanske det avleder sådant från trådarna då.
Citera
2015-01-30, 15:43
Medlem
Bogomils avatar
Jag har på senaste tiden och med en hel del skepsis noterat en ny religionsforum-"taktisk" trend: "Vittnande".

Som är en sorts lillebror till predikande; med predikandets fördelar, men utan dettas nackdelar.

"Vittnet" kan presentera sin inkommunikativa och egocentrerade tros/religions-bubbla som en sorts "hemma-hos" reportage: "Se här, så ser det ut hemma i min privat-bubbla" ...

... men eftersom det egentligen rör sig om erkänd personlig, anekdotisk information behövar "vittnet" inte ha substans, inte komme med belägg, inte vara konsekvent, vara hur retorisk som helst och inte riskera kritik (för det finns inte mycket att relatera till; vem kan ifrågasätta navelskådande "absoluter").

Om denna trend utvecklar sig (från dom för tillfället 4-5 "vittnen") blir religionsforumet snart till ett väckelsesmöte istället för en debatt-mötesplats.
Citera
2015-01-30, 16:02
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Jag har på senaste tiden och med en hel del skepsis noterat en ny religionsforum-"taktisk" trend: "Vittnande".

Som är en sorts lillebror till predikande; med predikandets fördelar, men utan dettas nackdelar.

"Vittnet" kan presentera sin inkommunikativa och egocentrerade tros/religions-bubbla som en sorts "hemma-hos" reportage: "Se här, så ser det ut hemma i min privat-bubbla" ...

... men eftersom det egentligen rör sig om erkänd personlig, anekdotisk information behövar "vittnet" inte ha substans, inte komme med belägg, inte vara konsekvent, vara hur retorisk som helst och inte riskera kritik (för det finns inte mycket att relatera till; vem kan ifrågasätta navelskådande "absoluter").

Om denna trend utvecklar sig (från dom för tillfället 4-5 "vittnen") blir religionsforumet snart till ett väckelsesmöte istället för en debatt-mötesplats.

Det är som sagt var din personliga syn på det hela vilket i sig inte är hela sanningen.
Din personliga syn på religionsforumet och predikande hit och dit är med andra ord INTE avgörande ur yttrandefrihetens aspekter. Du har denna åsikt och får ha det men det betyder INTE att du har rätt så att säga.
Citera
2015-01-30, 16:11
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Det är som sagt var din personliga syn på det hela vilket i sig inte är hela sanningen.
Din personliga syn på religionsforumet och predikande hit och dit är med andra ord INTE avgörande ur yttrandefrihetens aspekter. Du har denna åsikt och får ha det men det betyder INTE att du har rätt så att säga.

Inte mitt bord att avgöra hur forum-policyn tillämpas i relation till icke-debatt "vittnande".
Citera
2015-01-30, 16:15
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Inte mitt bord att avgöra hur forum-policyn tillämpas i relation till icke-debatt "vittnande".
Håller fullkomligt med dig. Inte alls ditt bord hur folk pratar här på Flashback.
Här är det YTTRANDEFRIHETEN som gäller. Samt regler på Flashback man skall hålla sig inom, eller försöka i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in