Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-15, 12:29
  #4393
Medlem
cykelsadels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mesmo
Jag skulle vilja veta hur Tele2 har kunnat gå från ett av de mer framgångsrika mobiloperatörerna till den absolut sämsta. De gjorde verkligen bort sig i och med ändringen nu till ett enda abonnemang och att man får välja surfmängd.

Jag var i en tele2butik för att kolla två saker. Det första jag undrade var om de fortfarande erbjöd nåt om man hade maxi unlimited och behövde ny telefon, för tele2 vill ju få bort alla maxi abonnemang. Jag blev erbjuden telefon+12 gb surf (ungefär som maxis 10 gb) för 540:-/mån dvs galet mycket mer.

Sen frågade jag om de ändrar svärmors obundna röstabonnemang som kostar 179:-/mån då det nya kostar 149:-/mån. Nej sa han, för man MÅSTE välja till surfmängd och billigast är 0,5 gb för 49:-/mån dvs totalt 198:-/mån, 19:- dyrare per månad, för vad!!?

Tele2 har aldrig sedan maxikampanjen haft något erbjudande som får kunderna att vilja vara kund hos tele2, de har inte på snart tre år kunnat ge sina kunder någonting. Inte ens när man varit kund i 15 år ger dem inget tillbaks, till skillnad från Tre som bla gett mig 40% trogen kund rabatt på abonnemanget.

Trodde att säljare ville tjäna pengar på tilläggstjänster. Men så var det inte. Även på hemsidan så var man tvungen att välja surf för 49 kr/mån.

Väldigt dåligt.

Hur mycket ringer din Svärmor? Telia har ett abonnemang för 99 kr/mån där du får ringa för hela beloppet http://www.telia.se/privat/telefoni/...a-mobil-rorlig

Annars om ni vill fortsätta med Tele2 så har ni Comviq fast pris för 145 kr (inkl. 200 MB data/mån)
Citera
2015-01-18, 14:17
  #4394
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cykelsadel
Trodde att säljare ville tjäna pengar på tilläggstjänster. Men så var det inte. Även på hemsidan så var man tvungen att välja surf för 49 kr/mån.

Väldigt dåligt.

Hur mycket ringer din Svärmor? Telia har ett abonnemang för 99 kr/mån där du får ringa för hela beloppet http://www.telia.se/privat/telefoni/...a-mobil-rorlig

Annars om ni vill fortsätta med Tele2 så har ni Comviq fast pris för 145 kr (inkl. 200 MB data/mån)

Eller Hallon. 99kr/mån inkl 60 samtal, sms/mms, 1GB data
Citera
2015-01-21, 14:04
  #4395
Medlem
Idunas avatar
[quote=cykelsadel|
Annars om ni vill fortsätta med Tele2 så har ni Comviq fast pris för 145 kr (inkl. 200 MB data/mån)[/QUOTE]

Comviq har ju rasat ihop fullständigt, under de senaste månaderna. För knappt (1) månad sen snodde de mig på 195 spänn, och det är omöjligt att få kontakt med dem. Deras chatt funkar inte (systemfel) och per tlfn går det heller inte. Nu har jag gått till Allmänna reklamationsnämnden för att få igen pengarna.
Citera
2015-01-22, 22:35
  #4396
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iduna
Comviq har ju rasat ihop fullständigt, under de senaste månaderna. För knappt (1) månad sen snodde de mig på 195 spänn, och det är omöjligt att få kontakt med dem. Deras chatt funkar inte (systemfel) och per tlfn går det heller inte. Nu har jag gått till Allmänna reklamationsnämnden för att få igen pengarna.

Dessutom har Tele2 tydligen tagit bort abonnemanget Comviq Fastpris EU. Det försvann härom dagen från hemsidan bara. Ingen förklaring... inget alls.

Nån som vet nåt mer? Kanske är en ytterligare fint, likt borttagandet av fria sms på Comviqs hemsida.

Det är verkligen tydligt att Tele2 sköts riktigt rejält dåligt. Det kanske stämmer, ryktena om att Tre är intresserade av att köpa upp svenska Tele2. Norska Tele2 håller på att säljas nu, om det kanske inte redan är klart.
Citera
2015-01-23, 08:59
  #4397
Medlem
ConnectUs avatar
Låt säga att jag tecknar mig på Comviq student, fastpris för 195 sek i månaden. Då ingår 6 gb data.

Vad händer efter 12 månader då bindningstiden löper ut? Enligt Comviqs faq så få en då möjligheten att teckna om avtalet. Förutsatt att en fortfarande är student givetvis. Stämmer detta eller löper abonnemanget bara vidare?

Anledning till att jag undrar om detta, som kan ses självklart på svart och vitt, verkligen stämmer. Jag var student även år 2010 och tecknade då ett studentabonnemang som då kostade 19 sek i månaden. Då var det fria samtal till alla med Tele2/comviq. Jag la även till ett surfpaket på 3 gb för 60 sek i månaden. Jag slutade studera våren 2011 men jag har fortfarande i detta nu kvar mitt studentabonnemang utan att något är ändrat. I snart 5 år alltså.

Låt säga att jag tecknar fastpris 195 sek i månaden med 6 gb data. Kommer det fungera likadant då eller är reglerna ändrade nu? Alltså, kan jag ha kvar detta i all evighet om jag vill?

Min sambo har just detta abonnemang och för henne har Comviq ändrat datamängden från 3 till 5 till nu nyligen 6 gb. Det är förvisso en höjning men kan Comviq även sänka datamängden som är given då en ingick i avtalet om abonnemang?
Citera
2015-01-27, 18:41
  #4398
Medlem
Hej, har nyligen börjat studera och undrar om det går att sänka sin månadskostnad på abonnemanget med hjälp av studentrabatten utan att teckna ett nytt? isf. hur går jag tillväga? Verkar bara kunna beställa abonnemang och telefon med studentrabatten men han jag snackade med i telefonen sa att det skulle funka
Citera
2015-02-01, 08:10
  #4399
Medlem
biljons avatar
Blev ganska förvånad nu i slutet av januari när min surf tog slut och trafiken stängdes helt istället för att endast dra ner hastigheten.
Helt i sin ordning enligt supporten, så ser de nya avtalet ut.
Citera
2015-02-01, 10:06
  #4400
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obabola
Hej, har nyligen börjat studera och undrar om det går att sänka sin månadskostnad på abonnemanget med hjälp av studentrabatten utan att teckna ett nytt? isf. hur går jag tillväga? Verkar bara kunna beställa abonnemang och telefon med studentrabatten men han jag snackade med i telefonen sa att det skulle funka

Hej,

du väljer att du vill beställa ett nytt utan telefon. Sedan väljer du att du vill behålla ditt nummer, skriver där in dina uppgifter och sedan genomför du beställningen som vanligt. Sedan är det klart.

Citat:
Ursprungligen postat av biljon
Blev ganska förvånad nu i slutet av januari när min surf tog slut och trafiken stängdes helt istället för att endast dra ner hastigheten.
Helt i sin ordning enligt supporten, så ser de nya avtalet ut.

Ja, det är så det ser ut nuförtiden.
Citera
2015-02-01, 13:14
  #4401
Medlem
biljons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cupcakes.

Ja, det är så det ser ut nuförtiden.

Inte så värst mycket att smila åt tycker jag. Totalt idiotiskt är väl vad kunderna kommer tycka vart efter dom upptäcker det.
Citera
2015-02-02, 11:32
  #4402
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biljon
Inte så värst mycket att smila åt tycker jag. Totalt idiotiskt är väl vad kunderna kommer tycka vart efter dom upptäcker det.
Tyckte. Shitstormen när det ändrades för ca två år sedan är över sedan länge. Jag trodde faktiskt alla visste om det så här dags, majoriteten gör det definitivt i alla fall.
Citera
2015-02-06, 19:32
  #4403
Medlem
Får man möjlighet till fjärråtkomst om man skaffar detta abonnement?Behöver det till min ip-kamera som är försedd med ett usb-modem.
Citera
2015-02-07, 12:49
  #4404
Medlem
Dark Intentionss avatar
Jag undrar om kundservice på beställningssupporten ens får utbildning för sina arbetsuppgifter? Vad kan de möjligen ha i lön med tanke på hur jävla kassa de framstår?

Först och främst, ska det vara så billigt som möjligt att det inte finns någon slags kundservice för frågor borde internetsupporten fungera.

Gör jag en beställning på ett abonnemang där comviqpersonalen säger att en överflyttning av ett oregistrerat kontantkort fungerar, förväntar jag mig att så är fallet. Men nej, det går inte får jag sen veta via sms. Då väntar en evighet i telefonkö med utgång att ett nytt nummer beställs hem till oss och en månadskostnad bjuder de på för besväret.

Fan rätt schysst asså!
Eller inte. För sen visar det sig via sms att kortet är skickat till ett ombud 25 mil från vår bostad. Ytterligare en telefonkö till med ännu en beställning. Nu ska det skickas hem till oss, men en gratismånad blev det inte.

Det återstår väl att se om det faktiskt kommer något jävla simkort. Man blir ju less.

Jag ska byta abonnemang i april, men att välja comviq eller tele2 känns jävligt långt borta.
Jag har tele2 idag och jag har service på nätverket typ 14% av dagen...
__________________
Senast redigerad av Dark Intentions 2015-02-07 kl. 12:53.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback