Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-01-16, 03:53
  #13
Medlem
Ryttmaestarens avatar
Tror det underlättar att ha en youtube-kanal så du blir synlig och lättare att upptäcka för andra, om man bara mailar MLG och säger att man vill spela, så vet dom ju inte hur bra du är, då är det bättre att ha "bevis" i form av videoklipp.
Citera
2015-01-16, 04:12
  #14
Medlem
Clownsanitys avatar
Ledsen, men om du inte känner till var folk möts och turnerar tillsammans samt inte heller tycks veta hur tävlingsstrukturen i spelet ser ut, misstänker jag att du för närvarande är väldigt långt ifrån att göra karriär i spelet. Och då menar jag väldigt långt. Har du ägnat någon som helst tid åt att titta på Halo-tävlingar på exempelvis YouTube?

Att bli proffs i ett spel upptar otroligt mycket tid, ungefär lika mycket tid som ett heltidsjobb. Du måste hela tiden se till att hålla dig uppdaterad, läsa forum, öva strategier, lära dig glitchinputs och eventuella frames data osv. Ska du tävla mot professionella spelare och tjäna pengar, måste du även ägna tid åt analysera deras spelsätt, strategier, mindgames etc.

Jag trodde också att jag var otroligt duktig i ett spel, en naturbegåvning utan dess like, men när jag mötte toppspelare som kunde livnära sig på att spela turneringar så knackade verkligheten på dörren. Misstänker att du är en casual spelare som kan bli bra om du verkligen vill, och lägger ner tiden som krävs. Men för att vinna pengar som täcker upp för resekostnader, boende och mat under tiden du turnerar har du, av trådstarten att döma, ljusår kvar av träning.

Dröm vidare eller börja plugga Halo på heltid. Det är mitt råd.
Citera
2015-01-16, 07:16
  #15
Medlem
Du bor i fel land...
Sen är de ljusår mellan att bli mvp i MM till att spela i ett lag i turneringar.
Citera
2015-01-16, 10:22
  #16
Medlem
gr8ovis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryttmaestaren
Tror det underlättar att ha en youtube-kanal så du blir synlig och lättare att upptäcka för andra, om man bara mailar MLG och säger att man vill spela, så vet dom ju inte hur bra du är, då är det bättre att ha "bevis" i form av videoklipp.

Har en Elgato som jag kan spela in med. Vad bör jag isåfall helst lägga upp?
Citera
2015-01-16, 10:28
  #17
Medlem
gr8ovis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clownsanity
Ledsen, men om du inte känner till var folk möts och turnerar tillsammans samt inte heller tycks veta hur tävlingsstrukturen i spelet ser ut, misstänker jag att du för närvarande är väldigt långt ifrån att göra karriär i spelet. Och då menar jag väldigt långt. Har du ägnat någon som helst tid åt att titta på Halo-tävlingar på exempelvis YouTube?

Att bli proffs i ett spel upptar otroligt mycket tid, ungefär lika mycket tid som ett heltidsjobb. Du måste hela tiden se till att hålla dig uppdaterad, läsa forum, öva strategier, lära dig glitchinputs och eventuella frames data osv. Ska du tävla mot professionella spelare och tjäna pengar, måste du även ägna tid åt analysera deras spelsätt, strategier, mindgames etc.

Jag trodde också att jag var otroligt duktig i ett spel, en naturbegåvning utan dess like, men när jag mötte toppspelare som kunde livnära sig på att spela turneringar så knackade verkligheten på dörren. Misstänker att du är en casual spelare som kan bli bra om du verkligen vill, och lägger ner tiden som krävs. Men för att vinna pengar som täcker upp för resekostnader, boende och mat under tiden du turnerar har du, av trådstarten att döma, ljusår kvar av träning.

Dröm vidare eller börja plugga Halo på heltid. Det är mitt råd.

Känner till några events det möts på, brukar se MLG, helst Str8 Rippin som är favoritlaget. Kollar mycket på YouTube och följer Pro's. FaZe Kampy som relativt nyligt joinat FaZe är en stor favorit som jag diggar.

Detta året har jag i princip all tid i världen och har spelat Halo sedan Halo: CE på första Xbox konsolen, sedan 2007 dagen Halo 3 släpptes som är en av favoriterna i spelserien.

Kanske finns det någon "mindre" turnering i USA där man kan visa vad man går för? FFA förekommer ju så det är inte omöjligt!
Citera
2015-08-28, 16:02
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gr8ovi
Nu är det såhär att jag är riktigt duktig på Halo. Då menar jag verkligen att jag är riktigt duktig. Spelar Halo MCC, samt Halo 5 Beta på min Xbox One. Jag blir MVP i princip varje match jag spelar och går alltid för att vinna oavsett vilket "game mode" det är, men helst CTF/Slayer etc. Hanterar alla vapen med stil och är en lagspelare som kommunicerar så mycket som det går.

Så jag undrar hur man skulle kunna få sig en karriär inom Halo? T.ex i MLG (Major League Gaming).
Skulle vara hur kul som helst att äntligen få göra det man verkligen brinner för, på riktigt.
Vad är din gamertag?
Citera
2015-08-28, 18:22
  #19
Medlem
Haha "sport"...

Sorry, men du kommer aldrig att lyckas. Det är för många snabbfingrande datornördar som nött samma skit under för lång tid. Det är som att spela mot en superdator, du kommer aldrig att vinna.
Citera
2015-12-05, 20:41
  #20
Medlem
Nu blir detta en rejäl bump, men w/e.
Finns det några FB'are som är sugna på att försöka kvala in till HCS?
Är själv en helt decent spelare som söker likasinnade för praccs/publiclir

GT: Drakbl0d
Citera
2018-02-15, 23:26
  #21
Medlem
Brossys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clownsanity
Ledsen, men om du inte känner till var folk möts och turnerar tillsammans samt inte heller tycks veta hur tävlingsstrukturen i spelet ser ut, misstänker jag att du för närvarande är väldigt långt ifrån att göra karriär i spelet. Och då menar jag väldigt långt. Har du ägnat någon som helst tid åt att titta på Halo-tävlingar på exempelvis YouTube?

Att bli proffs i ett spel upptar otroligt mycket tid, ungefär lika mycket tid som ett heltidsjobb. Du måste hela tiden se till att hålla dig uppdaterad, läsa forum, öva strategier, lära dig glitchinputs och eventuella frames data osv. Ska du tävla mot professionella spelare och tjäna pengar, måste du även ägna tid åt analysera deras spelsätt, strategier, mindgames etc.

Jag trodde också att jag var otroligt duktig i ett spel, en naturbegåvning utan dess like, men när jag mötte toppspelare som kunde livnära sig på att spela turneringar så knackade verkligheten på dörren. Misstänker att du är en casual spelare som kan bli bra om du verkligen vill, och lägger ner tiden som krävs. Men för att vinna pengar som täcker upp för resekostnader, boende och mat under tiden du turnerar har du, av trådstarten att döma, ljusår kvar av träning.

Dröm vidare eller börja plugga Halo på heltid. Det är mitt råd.

Detta känns som den klokaste posten i tråden. Tror många underskattar hur mycket tid det tar att bli proffs. Vet många som vaknar, spelar/streamar 8h, sen scrims på 4h, sen titta på demos. Då är du i uppe 12-15 timmar spelet VARJE dag. För de absoluta proffsen finns i princip ingenting förutom spelet, de måste andas och leva det 24/7 för att kunna fortsätta vara i toppen.
Citera
2018-03-05, 10:06
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brossy
Detta känns som den klokaste posten i tråden. Tror många underskattar hur mycket tid det tar att bli proffs. Vet många som vaknar, spelar/streamar 8h, sen scrims på 4h, sen titta på demos. Då är du i uppe 12-15 timmar spelet VARJE dag. För de absoluta proffsen finns i princip ingenting förutom spelet, de måste andas och leva det 24/7 för att kunna fortsätta vara i toppen.

2 år gammal tråd, undrar alltid hur folk hittar dessa trådar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback