Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-01-16, 01:55
  #1
Medlem
gr8ovis avatar
Nu är det såhär att jag är riktigt duktig på Halo. Då menar jag verkligen att jag är riktigt duktig. Spelar Halo MCC, samt Halo 5 Beta på min Xbox One. Jag blir MVP i princip varje match jag spelar och går alltid för att vinna oavsett vilket "game mode" det är, men helst CTF/Slayer etc. Hanterar alla vapen med stil och är en lagspelare som kommunicerar så mycket som det går.

Så jag undrar hur man skulle kunna få sig en karriär inom Halo? T.ex i MLG (Major League Gaming).
Skulle vara hur kul som helst att äntligen få göra det man verkligen brinner för, på riktigt.
Citera
2015-01-16, 02:01
  #2
Medlem
Noxiis avatar
Är väl bara fortsätta nöta och tillslut springar man väl in i personer som är lika bra och man börjar spela ihop och kan så småningom skapa ett lag

Mvh
Citera
2015-01-16, 02:03
  #3
Medlem
Zabuzas avatar
Finns det pengar i konsolspel?
Citera
2015-01-16, 02:09
  #4
Medlem
gr8ovis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabuza
Finns det pengar i konsolspel?

Hur mycket som helst! Str8 Rippin, OpTic och alla dessa stora lag tjänar bra med $. Finns däremot inte lika mycket som det gör i LoL, Starcraft, CS osv.
Citera
2015-01-16, 02:10
  #5
Medlem
kjellouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gr8ovi
Nu är det såhär att jag är riktigt duktig på Halo. Då menar jag verkligen att jag är riktigt duktig. Spelar Halo MCC, samt Halo 5 Beta på min Xbox One. Jag blir MVP i princip varje match jag spelar och går alltid för att vinna oavsett vilket "game mode" det är, men helst CTF/Slayer etc. Hanterar alla vapen med stil och är en lagspelare som kommunicerar så mycket som det går.

Så jag undrar hur man skulle kunna få sig en karriär inom Halo? T.ex i MLG (Major League Gaming).
Skulle vara hur kul som helst att äntligen få göra det man verkligen brinner för, på riktigt.

Finns det någon haloscen i Sverige? annars måste du väll börja spela mot amerikanare...
Citera
2015-01-16, 02:12
  #6
Medlem
gr8ovis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellout
Finns det någon haloscen i Sverige? annars måste du väll börja spela mot amerikanare...

Ingen aning, men jag bryr mig inte vem jag spelar med/mot. Är duktig på det Engelska språket, så jag kan kommunicera där med!
Citera
2015-01-16, 02:14
  #7
Medlem
Zabuzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellout
Finns det någon haloscen i Sverige? annars måste du väll börja spela mot amerikanare...

Känner lite samma sak. Har massa polare som lirar konsol, är själv en PC snubbe (lirar en del LoL faktiskt höhö), och alla är glada amatörer och man ser aldrig några tävlingar eller stora events som man gör i moba/cs genren. Men även om du säger att de finns, varför inte sadla om? I konsol finns ju ingen precision som alla vet!
Citera
2015-01-16, 02:17
  #8
Medlem
FooFighterss avatar
Deltag i stora tävlingar
Citera
2015-01-16, 02:21
  #9
Medlem
gr8ovis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FooFighters
Deltag i stora tävlingar

Var finner man dem? Spelar jag själv eller måste jag ha ett lag?
Spelar i princip aldrig med någon, är en lone wolf men finner pratande lagkamrater i matcherna.
Citera
2015-01-16, 02:37
  #10
Medlem
FooFighterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gr8ovi
Var finner man dem? Spelar jag själv eller måste jag ha ett lag?
Spelar i princip aldrig med någon, är en lone wolf men finner pratande lagkamrater i matcherna.
Skulle väl vara via MLG eller nåt, i USA givetvis. Vet inte hur stort Halo är längre dock. Och det är antagligen mest lagspel som man tävlar i.
Citera
2015-01-16, 02:42
  #11
Medlem
gr8ovis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FooFighters
Skulle väl vara via MLG eller nåt, i USA givetvis. Vet inte hur stort Halo är längre dock. Och det är antagligen mest lagspel som man tävlar i.

Har du provat Halo 5 Betan? Liknar lite som CoD: Advanced Warfare, fast Halo då. Jag tror att det kommer bli en hit, samt att Halo: CE till Halo 4 finns på samma skiva gör att Halo är på väg uppåt igen.

Kanske det skulle gå att dra till USA och provspela lite med ett PRO lag och se vad dem tycker
Citera
2015-01-16, 03:13
  #12
Medlem
BigFatCones avatar
Spel: allmänt --> Spelrelaterat
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback