Citat:
Ursprungligen postat av
VemAnnars
Tack för väldigt utförligt svar. Men om nivån är densamma som GMU är det relativt(!) låga resultat som krävs. Är väl 4-5 i styrka osv också? jämfört med GMU där det var runt 6-7 på det mesta. Men lär vara tufft hos psykologen i vilket fall...
Jag känner en som läser till polis nu och hon sa att tidigare låg snittet för just IQ-testet med ett snitt på 3 för poliser som man faktiskt antog.
Det som sades nu också var att man höjt kraven på vad snitten låg. Så en fyra nu var inte en fyra tidigare, men jag har inget belägg utan detta var något som psykologen sagt bara.
Styrketestet (Isokai) krävs idag 6/9 för män och 3/9 för kvinnor och cykligen behöver man uppnå kapacitet 5/9 sedan avslutar man.
Det som många föll utifrån mitt perspektiv var just Uniq-testet och sedan psykologen.
Det som skiljer denna omgång var att man inte får någon helhetsbedömning utan misslyckas du på ett moment så var det bye bye.
I nästa omgång, alltså till hösten så kommer betygsnittet att stiga skulle jag tro så passa på att söka nu för er med inte allt för höga betyg