2015-01-07, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemAnnars
Tack för väldigt utförligt svar. Men om nivån är densamma som GMU är det relativt(!) låga resultat som krävs. Är väl 4-5 i styrka osv också? jämfört med GMU där det var runt 6-7 på det mesta. Men lär vara tufft hos psykologen i vilket fall...

Jag känner en som läser till polis nu och hon sa att tidigare låg snittet för just IQ-testet med ett snitt på 3 för poliser som man faktiskt antog.

Det som sades nu också var att man höjt kraven på vad snitten låg. Så en fyra nu var inte en fyra tidigare, men jag har inget belägg utan detta var något som psykologen sagt bara.

Styrketestet (Isokai) krävs idag 6/9 för män och 3/9 för kvinnor och cykligen behöver man uppnå kapacitet 5/9 sedan avslutar man.

Det som många föll utifrån mitt perspektiv var just Uniq-testet och sedan psykologen.

Det som skiljer denna omgång var att man inte får någon helhetsbedömning utan misslyckas du på ett moment så var det bye bye.

I nästa omgång, alltså till hösten så kommer betygsnittet att stiga skulle jag tro så passa på att söka nu för er med inte allt för höga betyg
Citera
2015-01-07, 19:36
Medlem
Någon av er antagna som har fått någon form av info från respektive lärosäte, eller är det bara SH som är kassa ?
Citera
2015-01-07, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iamsvensson
Någon av er antagna som har fått någon form av info från respektive lärosäte, eller är det bara SH som är kassa ?

Det är allt SH som är kassa!
Citera
2015-01-08, 18:11
Medlem
Sjokorts avatar
Hur ser begåvningstestet ut?
Citera
2015-01-09, 20:53
Medlem
Hahaha wtf! Cirkus på riktigt?
Citera
2015-01-10, 15:09
Medlem
Någon som ansökt till hösten 2015 och fått sina inloggnigskoder för att kunna logga in på rekryteringsmyndigheten och göra internetesterna?
Citera
2015-01-11, 16:40
Medlem
Behöver jag ens besvära mig att ansöka till PHS med hemofili B? http://sv.wikipedia.org/wiki/Hemofili
Citera
2015-01-11, 21:43
Medlem
VemAnnarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hornedreaper
Någon som ansökt till hösten 2015 och fått sina inloggnigskoder för att kunna logga in på rekryteringsmyndigheten och göra internetesterna?

Jag har inte! Väntar ivrigt
Citera
2015-01-12, 10:43
Medlem
R.Victorianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hornedreaper

Citat:
Ursprungligen postat av VemAnnars
Jag har inte! Väntar ivrigt

Kom idag.
Citera
2015-01-12, 11:15
Medlem
Intilligenstestet, hur går de till? Är det samma som när man sökte för GMU/värnplikt?

Är de några moment där man ska ha bra kondition? Typ springa viss antal km på så bra tid som möjligt?
Citera
2015-01-12, 15:07
Medlem
Pappersvargens avatar
Inloggningsuppgifterna kom som bekant idag men det går ju inte att söka.
http://imgur.com/Qz59FjJ

"Inte öppen för anmälan".
Citera
2015-01-12, 15:08
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Är de några moment där man ska ha bra kondition? Typ springa viss antal km på så bra tid som möjligt?
Ja.
Citat:
De fysiska proven
De fysiska proven genomförs på ett antal orter runt om i landet och tar en halv dag.
Testerna innehåller följande moment:
Koordinationstest
Harres test: Kullerbytta, acceleration, riktningsförändringar, hopp och snabba nedhukningar i ett visst mönster. Höjden på hindren är 76 cm för kvinnor och 84 cm för män. Maxtid 16 sekunder för kvinnor och 15 sekunder för män.
Styrkeprov
Lyfta och förflytta en docka 15 meter. Dockans vikt är 77 kg.
Konditionstest
Coopers test: Löpning 2 000 meter. Maxtid 9 och en halv minut för män och 10 minuter för kvinnor.
Simprov
Simprov kan genomföras. Provet omfattar 150 meter bröstsim, 25 meter ryggsim utan armtag samt hämtning av en docka på 1,5 meters djup genom dykning från vattenytan och bogsering av dockan 10 meter.
http://www.polisen.se/Global/www%20o...ebbversion.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in