Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-08, 22:04
  #637
Medlem
Adikatpws avatar
Måste göra som dom flesta andra och säga min åsikt om tjänsten. Jag har provat många vpn leverantörer och denna är den bästa. Dom flesta jag provat har haft hög ping så det har laggat bara av att kolla på en enkel youtubevideo. OVPN fungerar bra och stabilt på alla nödvändiga sätt. Märker inte ens av att jag är uppkopplad mot en vpn

Det som egentligen fick mig att besluta mig till sist var ditt driv och intresse för att hålla tjänsten fungerande och hela tiden försöka utvecklas på ett positivt sätt. Har inte haft någon personlig kontakt med dig, men jag har sett hur aktiv du är på support och försöker hjälpa dina kunder på bästa och möjliga sätt
Citera
2015-01-08, 22:54
  #638
Medlem
Mr-Ees avatar
Kan bara instämma med många tidigare skribenter. Supporten är fantastisk. Mitt tidigare problem nu löst efter några minuter.
Citera
2015-01-08, 23:31
  #639
Medlem
Vi kommer tyvärr att ha ett kort driftstopp inatt mellan 03:30-03:40 för att applicera en uppdatering. Driftstoppet drabbar VPN02-05.

Citat:
Ursprungligen postat av daJEW
"Om du automatiskt vill stänga av uTorrent om anslutningen till OVPN bryts, följ denna guide.", finns det möjlighet att ändra så fler program spärras om VPN bryts?
Just nu i skriptet finns det endast möjlighet att stänga av ett specifikt program, men det är relativt enkelt att lägga till ytterligare program.
Om du vill kan jag hjälpa dig via Teamviewer.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Ee
Kan bara instämma med många tidigare skribenter. Supporten är fantastisk. Mitt tidigare problem nu löst efter några minuter.
Kul att du är nöjd!

Citat:
Ursprungligen postat av Adikatpw
Måste göra som dom flesta andra och säga min åsikt om tjänsten. Jag har provat många vpn leverantörer och denna är den bästa. Dom flesta jag provat har haft hög ping så det har laggat bara av att kolla på en enkel youtubevideo. OVPN fungerar bra och stabilt på alla nödvändiga sätt. Märker inte ens av att jag är uppkopplad mot en vpn

Det som egentligen fick mig att besluta mig till sist var ditt driv och intresse för att hålla tjänsten fungerande och hela tiden försöka utvecklas på ett positivt sätt. Har inte haft någon personlig kontakt med dig, men jag har sett hur aktiv du är på support och försöker hjälpa dina kunder på bästa och möjliga sätt

Tack så mycket för de positiva kommentarerna! Det är otroligt kul att du tycker att OVPN är den bästa VPN-leverantören.

Jag uppskattar verkligen att ni alla tar er tid för att lovorda OVPN.
Citera
2015-01-09, 08:18
  #640
Medlem
FuriousRages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av captaindoe
Vi kommer tyvärr att ha ett kort driftstopp inatt mellan 03:30-03:40 för att applicera en uppdatering. Driftstoppet drabbar VPN02-05.


Hej, Det skulle vara bra om du kunde få till en nyhets-mail med driftstopp. Speciellt när de blir planerade samma dag, Det är inte alltid jag kollar in FB varje dag och som i natt, nissade jag det helt.
(Om det nu inte finns). Men mail kollar jag mer eller mindre alltid fram mot sängläge.

Appropå det, Finns det någon inställning som gör att min OpenVPN (som klient) i ipFire/Linux fortsätter att försöka återansluta under t.ex. sådanna här omständigheter? För nog dog bara internet, OpenVPN fanns i ps axu, men utåt så vet allt helt dött..
__________________
Senast redigerad av FuriousRage 2015-01-09 kl. 08:25.
Citera
2015-01-09, 09:52
  #641
Medlem
Anonymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuriousRage
Hej, Det skulle vara bra om du kunde få till en nyhets-mail med driftstopp. Speciellt när de blir planerade samma dag, Det är inte alltid jag kollar in FB varje dag och som i natt, nissade jag det helt.
(Om det nu inte finns). Men mail kollar jag mer eller mindre alltid fram mot sängläge.


Håller med.
Citera
2015-01-09, 10:48
  #642
Medlem
oboulds avatar
Hej, jag har ett litet problem varje gång det är driftstopp, även om de är planerade. Det är nämligen så att openvpn vägrar återansluta efteråt om man inte först kopplar ner manuellt och jag undrar om det är någon som har hittat en lösning på det.
Kör mot pool-public-ipv4 och hela tanken med en serverpool eller kluster är ju att tjänsten ska fungera även när en av noderna är nere. Är det bara jag som har det här problemet?

Pratade med David om detta vid ett tidigare driftstopp och enligt honom är det något med openvpn som gör att den väljer att inte reconnecta.

Kör just nu tunneln via openvpn i windows men planerar att gå över till att köra på asus-wrt, men då måste jag först vara helt säker på att detta problem inte kommer uppstå där och jag inte blir utelåst från all min utrustning. (Ansluter till den externt)

Eftersom de planerade driftsstoppen alltid är på nätterna så är mina tjänster alltid nere tills jag vaknar, skulle föredra korta planerade stopp som dessa dagtid istället, men det kanske bara är jag?
Citera
2015-01-09, 11:29
  #643
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obould
Hej, jag har ett litet problem varje gång det är driftstopp, även om de är planerade. Det är nämligen så att openvpn vägrar återansluta efteråt om man inte först kopplar ner manuellt och jag undrar om det är någon som har hittat en lösning på det.
Kör mot pool-public-ipv4 och hela tanken med en serverpool eller kluster är ju att tjänsten ska fungera även när en av noderna är nere. Är det bara jag som har det här problemet?

Pratade med David om detta vid ett tidigare driftstopp och enligt honom är det något med openvpn som gör att den väljer att inte reconnecta.

Kör just nu tunneln via openvpn i windows men planerar att gå över till att köra på asus-wrt, men då måste jag först vara helt säker på att detta problem inte kommer uppstå där och jag inte blir utelåst från all min utrustning. (Ansluter till den externt)

Eftersom de planerade driftsstoppen alltid är på nätterna så är mina tjänster alltid nere tills jag vaknar, skulle föredra korta planerade stopp som dessa dagtid istället, men det kanske bara är jag?

Hade precis samma tanke! Mailade supporten.

Om någon bestämmer sig för att förhindra anslutningen med en liten attack så kan servern vara nere flera timmar innan någon manuellt startar om allt. Då menar jag inte på hemdatorn utan på en webbserver.
Citera
2015-01-09, 13:28
  #644
Medlem
Kan fortsätta rekommendera OVPN, laddar nu ned i ca 10MB/s har 100/100 så får räknas som riktigt rimligt. Ser också fram emot guiden om hur man gör med public ip och sin egna server. Har lekt runt lite själv, och googlat men inte fått till det riktigt.
Citera
2015-01-10, 11:14
  #645
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuriousRage
Hej, Det skulle vara bra om du kunde få till en nyhets-mail med driftstopp.

Det är verkligen en bra funktion som ska läggas till! Jag ser till att försöka bli klar med det nästa vecka.


Citat:
Ursprungligen postat av FuriousRage
Appropå det, Finns det någon inställning som gör att min OpenVPN (som klient) i ipFire/Linux fortsätter att försöka återansluta under t.ex. sådanna här omständigheter? För nog dog bara internet, OpenVPN fanns i ps axu, men utåt så vet allt helt dött..

I våra konfigurationsfiler har vi lagt till resolv-retry infinite vilket ska göra att OpenVPN försöker återansluta ständigt. Det verkar däremot som att DNS strular i samband med en nedkoppling vilket gör att OpenVPN misslyckas att ansluta.

Prova att ta bort de befintliga remote-parametrarna i konfiguraitonsfilen, och ersätt dem med:

remote 178.236.74.194 1194
remote 46.227.67.145 1194
remote 46.227.67.160 1194
remote 46.227.67.175 1194
remote-random

Genom att använda IP-adresserna till våra VPN-servrar direkt så behövs inga DNS-uppslag.

Citat:
Ursprungligen postat av obould
Hej, jag har ett litet problem varje gång det är driftstopp, även om de är planerade. Det är nämligen så att openvpn vägrar återansluta efteråt om man inte först kopplar ner manuellt och jag undrar om det är någon som har hittat en lösning på det.
Kör mot pool-public-ipv4 och hela tanken med en serverpool eller kluster är ju att tjänsten ska fungera även när en av noderna är nere. Är det bara jag som har det här problemet?

Prova att ersätt dina remote-parametrar med:
remote 46.227.67.145 1196
remote 46.227.67.160 1196
remote 46.227.67.175 1196
remote-random

Om du har ditt användarnamn/lösenord sparat i en separat fil kan du även lägga till:
auth-retry nointeract

Citat:
Ursprungligen postat av Admare
Kan fortsätta rekommendera OVPN, laddar nu ned i ca 10MB/s har 100/100 så får räknas som riktigt rimligt. Ser också fram emot guiden om hur man gör med public ip och sin egna server. Har lekt runt lite själv, och googlat men inte fått till det riktigt.

Kul att höra! Guiden för debian kommer att komma upp inom några dagar. Vi arbetar väldigt mycket på den
Citera
2015-01-10, 11:21
  #646
Medlem
FuriousRages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av captaindoe
I våra konfigurationsfiler har vi lagt till resolv-retry infinite vilket ska göra att OpenVPN försöker återansluta ständigt. Det verkar däremot som att DNS strular i samband med en nedkoppling vilket gör att OpenVPN misslyckas att ansluta.

Prova att ta bort de befintliga remote-parametrarna i konfiguraitonsfilen, och ersätt dem med:

remote 178.236.74.194 1194
remote 46.227.67.145 1194
remote 46.227.67.160 1194
remote 46.227.67.175 1194
remote-random

Genom att använda IP-adresserna till våra VPN-servrar direkt så behövs inga DNS-uppslag.
Gäller dessa ip även när man har en egen ipv4?
Citera
2015-01-10, 11:25
  #647
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuriousRage
Gäller dessa ip även när man har en egen ipv4?

Om du har en publik IP-adress så använd dessa istället:

remote 46.227.67.145 1196
remote 46.227.67.160 1196
remote 46.227.67.175 1196
remote-random
Citera
2015-01-10, 12:03
  #648
Medlem
utan.att.stannas avatar
Authenticate/Decrypt packet error: bad packet ID (may be a replay): [ #1228543 ] -- see the man page entry for --no-replay and --replay-window for more info or silence this warning with --mute-replay-warnings

Detta står i OVPN anlsutningsloggen. Vad betyder det?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback