Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-08, 19:53
  #121
Avstängd
Min polare kollade upp vapen på blocket och liknande sidor, fick tag på personlig information om ägaren dvs namn och adress sen åkte han dit och gjorde inbrott. Hittade nycklarna till vapenskåpet, stal 2 vapen stack iväg rånade en affär och åkte dit
Citera
2015-01-08, 19:55
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
Ja dom kallas även slaglåsrevolvrar. Krut, kulor och "primers" är nytillverkat och licensfritt liksom själva vapnet om vapnet är från innan 1890. Nytillverkade slaglåsvapen kräver dock licens. Lösa trummor kan medfölja vissa revolvrar men tror inte att nytillverkade trummor tillåts, är osäker på detta.

http://www.svartkrutskallaren.com/mainsite/

http://www.licensfritt.se/

http://www.mickessvartkrutsvapen.com...ori/revolvrar/
Ärligt är det så lätt att kunna ha ett vapen som du får skjuta riktiga kulor med? Jag kan alltså ha en laddad sexskjutare (bara den är gjord innan 1890?) liggande på vardagsbordet när snuten gör husrannsakan utan att de kan göra ett skit?

Detta verkar ju fett bra.. jag har redan en gammal 1911 klon men den måste jag ha undangömd eftersom risk för snutbesök finns. Och det är ju inte optimalt om man nångång verkligen skulle behöva vapnet snabbt för att nån håller på att bryta sig in eller nåt.
Citera
2015-01-08, 20:06
  #123
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sub4u
Ärligt är det så lätt att kunna ha ett vapen som du får skjuta riktiga kulor med? Jag kan alltså ha en laddad sexskjutare (bara den är gjord innan 1890?) liggande på vardagsbordet när snuten gör husrannsakan utan att de kan göra ett skit?

Ja!

Sedan får du klart inte stå i din trädgård och skjuta skarpt inför dina grannar, eller springa på stan med revolvern i hölster. Ska du skjuta så skall det klart ske säkert på tex skjutbana. Sedan kan man diskutera om snuten blir glada över att se en färdigladdad revolver på köksbordet i en lägenhet mitt i stan, kan mycket väl bli att dom försöker med tex "framkallande av fara för annan" eller liknande.

Men det är sant att pre 1890 vapen som ej använder gastäta enhetspatroner är licensfria och ej behöver förvaras i godkända vapenskåp.
Citera
2015-01-08, 20:15
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
Ja!

Sedan får du klart inte stå i din trädgård och skjuta skarpt inför dina grannar, eller springa på stan med revolvern i hölster. Ska du skjuta så skall det klart ske säkert på tex skjutbana. Sedan kan man diskutera om snuten blir glada över att se en färdigladdad revolver på köksbordet i en lägenhet mitt i stan, kan mycket väl bli att dom försöker med tex "framkallande av fara för annan" eller liknande.

Men det är sant att pre 1890 vapen som ej använder gastäta enhetspatroner är licensfria och ej behöver förvaras i godkända vapenskåp.
fan va nice! Ska lätt köpa en, återstår bara att övertala tjejen att jag lägger 10-20k på ett vapen. Hon lär väl vara måttligt road av det misstänker jag.

Nä det förstår jag ju att de inte är så smart att skjuta i trädgården. Men jag bor ganska nära en skjutbana så de e väl bara o fixa ett medlemskap där så kan man skjuta där. Eller sticka ut i ett grustag när de inte finns nån i närheten.
Citera
2015-01-08, 21:02
  #125
Medlem
ArnoldStrutss avatar
Köp bara pepparspray i Tyskland. Ska du seriöst dra pistol mot folk i orten?
Citera
2015-01-08, 21:03
  #126
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UncleBert
Du kan ju alltid försöka få till ett möte med någon från blocket som vill sälja sin och råna istället. Annars vill de ju kika på licensen.

Skulle det vara möjligt att kopiera någons licens? Hur ser själva licensen ut, en blankett eller någon form av kort? Tänker om man ska köpa via blocket och inte butik nu
Citera
2015-01-08, 21:08
  #127
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead
Skulle det vara möjligt att kopiera någons licens? Hur ser själva licensen ut, en blankett eller någon form av kort? Tänker om man ska köpa via blocket och inte butik nu

Nej, det är inte möjligt att förfalska licenser, det fungerar inte på det sättet.
Citera
2015-01-08, 21:09
  #128
Medlem
vanligvaniljs avatar
En pistol köper man bara om man ska använda den. Vi säger att du hamnar i knipa och väljer att dra fram pistolen, samtidigt tar han också fram en pistol, vågar du skjuta då?
Citera
2015-01-08, 21:20
  #129
Medlem
Finalswes avatar
Varför inte skaffa ett Luftvapen istället? Då slipper du oroa dig för lagar och regler.

Full metall luftpistol med 200 m/s och stålkulor kan göra en del skada. Fast om nu målet nu bara va att hota/skrämma så känns det som ett klockrent val det med.
Citera
2015-01-08, 21:35
  #130
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finalswe
Varför inte skaffa ett Luftvapen istället? Då slipper du oroa dig för lagar och regler.

Full metall luftpistol med 200 m/s och stålkulor kan göra en del skada. Fast om nu målet nu bara va att hota/skrämma så känns det som ett klockrent val det med.

Nej en enskotts luftpistol gör ingen större skada om personen du skjuter på har kläder på sig.

Möjligtvis om du lyckas få in en riktig tur träff i ögat eller nått, men risken att du bara retar upp personen du skjuter på är överhängande.
Citera
2015-01-08, 22:39
  #131
Medlem
Det är alltså våldtäkter och pedofiler i ditt område.. därför ska du ha en pistol?

???????????????????????????

Är du 5år? Hur kan en ev pedofil vara relevant om du nu inte är 5år och lyckas skriva en tråd på flashback?

Och pedofil.. wtf.. ska du glida runt med pistolen i handen nonstop tills du blir attackerad en vacker dag eller? Och då skjuta honom med en illegal pistol?

Good luck!
Citera
2015-01-08, 22:57
  #132
Medlem
StorJohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patriot8
Ska TS obeväpnad råna en beväpnad?

Visst lär den inte vara laddad, men man vet aldrig.

Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback