2015-01-07, 21:14
Bannlyst
[/b][/b]
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
http://sv.wikipedia.org/wiki/Courtage

Thäääänk youu
Citera
2015-01-07, 21:43
Medlem
Hej!

Jag är nybörjare på på det här med fonder. I dagsläget tänkte jag månadsspara 4000:- i automatiska överföringar i dessa fonder.

AVANZA ZERO
Spiltan Aktiefond Investmentbolag
SPP Aktiefond USA

Vad tror ni om att fördela 33% i varje fond?

alt.

50%
25%
25%
Senast redigerad av sv3nsson_ 2015-01-07 kl. 21:55.
Citera
2015-01-07, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sv3nsson_
Hej!

Jag är nybörjare på på det här med fonder. I dagsläget tänkte jag månadsspara 4000:- i automatiska överföringar i dessa fonder.

AVANZA ZERO
SPP Aktiefond USA

Vad tror ni om att fördela 33% i varje fond?

alt.

50%
25%
25%
Om jag måste välja, hade jag investerat 50:50 USA-Sverige.
Citera
2015-01-07, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sv3nsson_
Hej!

AVANZA ZERO
SPP Aktiefond USA

50%
25%
25%

Hade viktat över och lagt mer i USA. Dels för att Avanza Zero och Spiltan Investment har likartad exponering och kommer prestera likartat samtidigt som det är USA som är den ekonomi som ångar på bäst för tillfället. Skulle läget ändra sig går det snabbt att ändra om.

Hade personligen fördelat:
35% Avanza Zero
25% Spiltan
40% SPP USA

Om detta är dina enda tre innehav skulle jag även fundera på att titta på någon ytterligare fond att sprida risk eller krydda till portföljen med.
Citera
2015-01-07, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branson
Hade viktat över och lagt mer i USA. Dels för att Avanza Zero och Spiltan Investment har likartad exponering och kommer prestera likartat samtidigt som det är USA som är den ekonomi som ångar på bäst för tillfället. Skulle läget ändra sig går det snabbt att ändra om.

35% Avanza Zero
25% Spiltan
40% SPP USA

Om detta är dina enda tre innehav skulle jag även fundera på att titta på någon ytterligare fond att sprida risk eller krydda till portföljen med.