Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-07, 21:00
  #601
Medlem
StandByMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Fullmakt för vilket företag då menar du? Jusab existerar inte.
Fullmakt för det företag som skulle byta firmanamn till "Jens Eriksson Uthyrning & Service AB" (som han förkortar till "Jusab"). Organisationsnummer är samma oavsett firmanamn.

EDIT: Företaget existerar fortfarande även om det nu är begärt i likvidation.
Citera
2015-01-07, 21:38
  #602
Medlem
Köpet av bolaget annullerades av säljaren och återkallades den 3:e oktober 2014 hos bolagsverket. Till Nyanser.se säger säljaren av lagerbolaget att anledningen till återkallandet är att det var totalt omöjligt att fullgöra affären eftersom de inte fick vidare kontakt med Jens Eriksson.


http://nyanser.se/3600/vdn-jusab-mis...d-bedragerier/

vilken soppa....
Citera
2015-01-07, 21:59
  #603
Medlem
Kan det finnas anledning av Alwex att skylla ifrån sig och skylla på Jusab pga att upphandling av eventuellt storjobb inte gått i lås? Man vill inte ta smällen själv?

Tanke som dök upp bara..
Citera
2015-01-07, 22:07
  #604
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xennas
Kan det finnas anledning av Alwex att skylla ifrån sig och skylla på Jusab pga att upphandling av eventuellt storjobb inte gått i lås? Man vill inte ta smällen själv?

Tanke som dök upp bara..

Att ett så stort företag skulle riskera sitt varumärke? Knappast troligt. Allt pekar, enligt mig, entydigt i en enda riktning och det leder till Jens.

Hans "CV" befläckas av ett antal bedrägerier. Detta var bara ett i mängden.
Citera
2015-01-07, 22:13
  #605
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att ett så stort företag skulle riskera sitt varumärke? Knappast troligt. Allt pekar, enligt mig, entydigt i en enda riktning och det leder till Jens.

Hans "CV" befläckas av ett antal bedrägerier. Detta var bara ett i mängden.
Problemet är bara att det är svårt att se Jens motiv. Alwex omsätter 1,15 miljarder men har bara 2,1 miljoner i vinst. Samtidigt är personalstyrkan i koncernen 186 personer. Otroligt små marginaler och obalanserat. Jag tror Jens är någon slags målvakt i en deal som gått riktigt snett.
Citera
2015-01-07, 22:14
  #606
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att ett så stort företag skulle riskera sitt varumärke? Knappast troligt. Allt pekar, enligt mig, entydigt i en enda riktning och det leder till Jens.

Hans "CV" befläckas av ett antal bedrägerier. Detta var bara ett i mängden.

Sant, men fan så nyfiken man är på att få reda på syftet..

Det som dock är för mig en gåta är att inte Alwex reagerat tidigare, dem måste hört ryktena om vad som var på gång, Växjö är en liten stad och 100-130 personer är en stor skara människor ..
Citera
2015-01-07, 22:17
  #607
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kravallen
Riktigt bra jobbat. Finner du någon som helst koppling med namnet "B* H*mmar" i Dalarna så är det garanterat ekonomisk brottslighet vi pratar om. *o *a. Även om det är på omvägar.
Namnet JE känns bekant. Var det samma JE som lurade folk att betala in pengar till fordonsvärdering.se genom att lova att det var gratis för egen bil om de klickade på en sida?
Han hade också ett företag där han lovade fri kreditvärdering på eget personnummer.
Båda bolagen hörde hemma i Kristianstad om jag inte minns fel.
Med lite kontakter bland näringslivets skumrask kommer man snabbt till Växjö.
Är det samma person tror jag definitivt att det handlar om bedrägeri.

Edit: Detta hände nog 2006 om jag minns helt rätt. Namnet är jag säker på är detsamma.
__________________
Senast redigerad av sonicguide 2015-01-07 kl. 22:29.
Citera
2015-01-07, 22:19
  #608
Medlem
Triremers avatar
Vilka lättlurade jäklar. Snyggt "avtal" förresten

Lönerna är inga 30 000kr i månaden om man räknar med att de jobbar dagtid. Vissa lager har dock ett högt genomsnittligt förtjänstläge och löner på 155-160kr/h. Lönen för en bemanningsanställd som jobbar för 155kr/h, 40h/vecka och fyra veckor per månad blir 24 800kr. Räknar den anställde in sin semesterersättning på 13% så blir bruttolönen 28 024kr.

Skulle den anställda jobba kväll eller natt tillkommer tillägg för OB, jobbar den anställde på helger och röda dagar blir lönen hög. Men för jämförbarhetens skull så bör den bemanningsanställde säga att han eller hon tjänar 28 000kr per månad om denne jobbar heltid. Övertid och OB-tillägg ska ej beaktas vid jämförelse men det behövs varken mycket övertid eller arbete på kvällar, nätter eller helger för att den anställde ska komma upp i över 30 000kr/månad. Att locka med den lönen ter sig därför inte orimligt.
__________________
Senast redigerad av Triremer 2015-01-07 kl. 22:28.
Citera
2015-01-07, 22:24
  #609
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xennas
Sant, men fan så nyfiken man är på att få reda på syftet..

Det som dock är för mig en gåta är att inte Alwex reagerat tidigare, dem måste hört ryktena om vad som var på gång, Växjö är en liten stad och 100-130 personer är en stor skara människor ..

Dom var själva inte inblandade och ville inte bli förknippad med Jens alls. Tror jag.

Jens lyckades med konststycket att måla in sig själv i ett litet hörn. Alldeles på egen hand.

Alwex såg det hända. Hoppas dom tar tillbaka dom som sagt upp sig.
Citera
2015-01-07, 22:30
  #610
Medlem
Men hur fan kunde Marie veta att bilen var beställd hos Atteviks? och hur kunde dom få bygga om i Alwex lokaler?
Citera
2015-01-07, 22:35
  #611
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skinnpinnen
Men hur fan kunde Marie veta att bilen var beställd hos Atteviks? och hur kunde dom få bygga om i Alwex lokaler?
Snaran dras åt?! Citerar mig själv:
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Problemet är bara att det är svårt att se Jens motiv. Alwex omsätter 1,15 miljarder men har bara 2,1 miljoner i vinst. Samtidigt är personalstyrkan i koncernen 186 personer. Otroligt små marginaler och obalanserat. Jag tror Jens är någon slags målvakt i en deal som gått riktigt snett.
Citera
2015-01-07, 22:40
  #612
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skinnpinnen
Men hur fan kunde Marie veta att bilen var beställd hos Atteviks? och hur kunde dom få bygga om i Alwex lokaler?
Någon ombyggnad i Alwex lokaler verkar ju inte ha skett. Däremot har man (J.E/Jusab) blåst ett antal snickare på att de skulle få göra ombyggnationer där, och även använt dessa till att bygga om egna lokaler. Men sen verkar man förklarat för dessa att avtalet med Alwex gått i stöpet och någon lön har inte utbetalats.. Det är åtminstone så jag uppfattat det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback