2015-01-07, 19:11
Medlem
Det står att jag har Slutförda intäkter

Aktuellt saldo
2 063,75 kr

Jag har redan skrivit in ett kontonummer dit jag vill få pengarna skickade men det verkar bli fel varje gång. Hur gjorde ni för att få ut era pengar från Adsense?
Citera
2015-01-07, 19:22
Medlem
Nivovics avatar
Jag antar att du redan har aktiverat ett Adsense-konto. I så fall så kan det till slutet av månaden innan du får några pengar. Läs på om ämnen och du ska hitta lösningen!

Btw, får man fråga om du har tjänat pengarna på Youtube eller någon annan hemsida?
Citera
2015-01-07, 19:22
Medlem
Nivovics avatar
Oj, såg nu att det var ett Youtube-konto. Får man då fråga vilken Youtubekanal det är?
Senast redigerad av Nivovic 2015-01-07 kl. 19:26.
Citera
2015-01-07, 19:53
Medlem
Brinkas avatar
Du måste bekräfta med en pinkod du fått via brevpost, jag hade samma problem som du tidigare. Om du slängt pinkoden så beställ bara en ny pinkod, tar drygt en vecka att få.

Lycka till.
Citera
2015-01-07, 21:01
Medlem
inevahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nivovic
Oj, såg nu att det var ett Youtube-konto. Får man då fråga vilken Youtubekanal det är?

Kolla hans signatur
Citera
2015-01-07, 22:02
Medlem
Ojkans avatar
Hur många visningar rör det sig om för att tjäna den summa pengar?
Citera
2015-01-08, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inevah
Kolla hans signatur
Yes väldigt fin youtube kanal eller hur?
Citera
2015-01-08, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ojkan
Hur många visningar rör det sig om för att tjäna den summa pengar?

Jag har ca 900k men många av de videos jag lägger upp har jag inte "ägande" rätt till så jag tjänar bara pengar på ca 6-7 videos jag har.
Citera
2015-01-08, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nivovic
Jag antar att du redan har aktiverat ett Adsense-konto. I så fall så kan det till slutet av månaden innan du får några pengar. Läs på om ämnen och du ska hitta lösningen!

Btw, får man fråga om du har tjänat pengarna på Youtube eller någon annan hemsida?

Jo nångång i månaden vill de överföra pengar till mig, men det står att jag har skrivit fel ;(

Såhär står det: http://gyazo.com/f2b3332ced9a3235fc18788bdf9eb1f7
Vad är det exakt jag skall skriva in? Vad är "kontonummer" för jag har både tagit det som står på kortet, och sen prövat med kontonummret jag hittar på min SEB-sida.
Citera
2015-01-08, 19:54
Medlem
inevahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADfullHD
Jag har ca 900k men många av de videos jag lägger upp har jag inte "ägande" rätt till så jag tjänar bara pengar på ca 6-7 videos jag har.

Har du möjlighet att ta reda på exakt hur många visningar som gett dig 2000:-? Skulle vara riktigt intressant att höra.
Citera
2015-01-08, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inevah
Har du möjlighet att ta reda på exakt hur många visningar som gett dig 2000:-? Skulle vara riktigt intressant att höra.

http://gyazo.com/85a7fff669ca17c85b80371407e7fc9b
Gyazo lät mig inte ta screenshot av någon anledning men gif-filen funkar. Muslim filmen är populär och drar in mest pengar ;D

Som sagt, man kan ladda upp material man hittar på internet, men var försiktig med copyright. Ibland ser jag folk som laddar upp nya musikalbum och de är inge företag utan bara en vanlig person..vissa har tur och kan få in flera miljoner views utan att dem blir bannade.

De filmer jag gjort eller klippt ihop själv har jag knappt tjänat något på

Views på den jag tjänat mest på är 220k.

Så man tjänar ungefär 1 dollar per 1000 views.

Tillägg: Då kan man bara tänka hur mycket pewdiepie får, minst 5 miljoner views på varje video = 5000$. Hans månadslös lär ligga på ca 500.000$ (eftersom han har många äldre videos som folk upptäcker) så många videos han gör plus att hans subscriber antal växer hela tiden..och man får inte glömma alla sponsoner som ger honom gratisgrejer,
Senast redigerad av ADfullHD 2015-01-08 kl. 20:20.
Citera
2015-01-08, 22:01
Medlem
Ojkans avatar
Som sagt, man kan ladda upp material man hittar på internet, men var försiktig med copyright. Ibland ser jag folk som laddar upp nya musikalbum och de är inge företag utan bara en vanlig person..vissa har tur och kan få in flera miljoner views utan att dem blir bannade.

De filmer jag gjort eller klippt ihop själv har jag knappt tjänat något på

Views på den jag tjänat mest på är 220k.

Så man tjänar ungefär 1 dollar per 1000 views.

Tillägg: Då kan man bara tänka hur mycket pewdiepie får, minst 5 miljoner views på varje video = 5000$. Hans månadslös lär ligga på ca 500.000$ (eftersom han har många äldre videos som folk upptäcker) så många videos han gör plus att hans subscriber antal växer hela tiden..och man får inte glömma alla sponsoner som ger honom gratisgrejer,[/quote]

Kolla på hans bolag så ser du vilka summor det rör sig om Tror det hamnade runt 30 miljoner kr år 2013.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in