Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-06, 21:53
  #517
Medlem
paperboy85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Jo, det har vissa komiska drag. Jag försöker se folkmassan med alla som kom till sin första arbetsdag. Vem kom först. När började dom att prata med varandra. Hur snart förstod dom att dom blivit blåsta.

Och så har de innan dess med glatt humör berättat för släkten vid julbordet om det nya jobbet. Nu kan de istället få problem att bara hålla ihop familjen. "Torsk i Växjö."
Citera
2015-01-06, 22:02
  #518
Medlem
Bish0pTh3Pimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Fick de betala nåt i förväg för att bli inbjudna? I så fall har nån gjort en rejäl slant för ingenting.
...ett bra bevis på att det finns massa människor som sitter i skiten och tar en chans även om det känns fel
Om dessa personer har betalat för att få ett jobb är det bara ett bevis på hur lättlurade en del är. Eller är det bara i Växjö folk tänker med röven och betalar för att få ett jobb?
Citera
2015-01-06, 22:02
  #519
Medlem
hängballens avatar
Hoppas nu inte AF och a-kassorna är stelbeta utan ger tillbaka a-kassan till dom som har rätt till den utan bekymmer och att dom som ev. fått flyttat och kanske fått flyttbidrag kan få komma hem så problemfritt som möjligt med ev. förtur i bostadsköer.

Vilka människor det finns.

Men visst lite humor för oss andra.
Citera
2015-01-06, 22:03
  #520
Medlem
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Jo, det har vissa komiska drag. Jag försöker se folkmassan med alla som kom till sin första arbetsdag. Vem kom först. När började dom att prata med varandra. Hur snart förstod dom att dom blivit blåsta.

När det gäller Jens så måste han tyckt att han var Gud för ett par månader. Han kanske gick igång på att se alla glada som fick nytt jobb och skulle börja nytt liv efter nyår. Men det måste finnas något annat motiv också.

Är det alltså en omvänd flashmob då?
Citera
2015-01-06, 22:29
  #521
Medlem
naitzabezs avatar
Är det samma snubbe som lurade x antal nyanlända till Arbetsförmedlingen tro?

Jävla humor snubben har i alla fall, älskar sånt här
Citera
2015-01-06, 22:59
  #522
Medlem
Caracallass avatar
Vet ej om detta manglats i tråden då jag inte läst allt. Har man seriöst skrivit anställningsavtal med denna Jens?
Citera
2015-01-06, 23:07
  #523
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Vet ej om detta manglats i tråden då jag inte läst allt. Har man seriöst skrivit anställningsavtal med denna Jens?

Detta är i paritet med trådstarter som kan ersättas av en enkel googling. Du tänkte inte på att söka i tråden på just anställningsavtal? Jag får 8 träffar inkl din menlösa fråga.
Citera
2015-01-06, 23:58
  #524
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Det finns ett drag hos psykopater som gör att de gillar att lura folk. Det är själva manipulerande som är drivkraften, det behöver inte tjäna nånting på det. Det kan till och med vara till betydande nackdel för psykopaten, men de njuter ändå av att manipulera andra. Därför kan de begå handlingar som är helt obegripliga för utomstående.

Nu vet jag absolut ingenting om den där J*ns, om han är psykopat eller inte. Det är bara en reflektion.


Du menar mytoman? En person med antisocial personlighetsstörning borde väl snarare alltid agera för egen vinning.
Citera
2015-01-07, 00:11
  #525
Medlem
de 100 personerna verkar ju inte kunna förklara för media hur allt fortlöpt så troligen är det ett gäng rejäla idioter som lurats
Citera
2015-01-07, 00:28
  #526
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
130 människor som måste vara oerhört korkade.

Såg någon interljuvad på nyheterna, knappast någon bright kille, trodde först det var någon från lyx fällan men så förstod jag att det handlade om detta.

Det måste ha varit mer tal om detta i kommunen - 130 nya tjänster i dagens samhälle är stort, än större på så liten ort. Mycket förvånande att intresset inte vart större från andra håll, AF, kommunen facket m.fl.

Väldigt uppseendeväckande minst sagt.

Edit. Läst flera artiklar nu, helvete vad dumma folk är, bli direkt anställd utan att ens sett någon alls, knappt pratat med någon eller ens skickat något CV etc. Helt jävla otroligt att folk gick på det där egentligen. Skulle nu något sådant erbjudande komma så skulle tjänsterna sökas flera månader innan, kanske ett halvår innan. Och mest troligt genom bemanningsföretag idag.
__________________
Senast redigerad av WhenAllLightDies 2015-01-07 kl. 00:37.
Citera
2015-01-07, 00:39
  #527
Medlem
Studsbolls avatar
Riktigt många frågetecken kring det aktuella fallet. Det som är mest besynnerligt är att så många inte bara lät sig luras utan att de nu i efterhand inte kan kasta mer ljus över själva förloppet. Det är som att alla parter i saken har något att dölja.
Citera
2015-01-07, 00:41
  #528
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bish0pTh3Pimp
Om dessa personer har betalat för att få ett jobb är det bara ett bevis på hur lättlurade en del är. Eller är det bara i Växjö folk tänker med röven och betalar för att få ett jobb?

Eller också är det bara du och alla vi andra skattebetalare som är lättlurade.
Luktar bidragsfusk det hela. Exakt hur är mer oklart.
Om de som råkade ut för det hela hade andra kneg innan, så kan det ju vara så att det hela är en bluff för att säga upp folk som någon annan påpekat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback