Citat:
Såklart att kön uppstår vid sammanflätningen. Ett barn kan räkna ut att när två filer med bilar ska få plats i en fil blir det viss köbildning. Har man någorlunda förmåga att köra bil går sammanflätningen lika smidigt oavsett var den sker, det är säkerligen här du får problem.
I vissa situationer är jag benägen att hålla med dig. När trafiken flyter både före och efter sammanflätningen kan det vara smidigare att gå samman tidigt. Dock upplevde jag omtalade frustration gällande vid redan befintlig köbildning där "duktiga" människor ska börja köa i högerfilen direkt istället för att använda bägge filer tills det att de går ihop.
För övrigt anser jag att man ska ha överseende med andra människors beteende i trafiken istället för att sitta och svära i högerfilen. De kanske är på väg till BB, vad vet man.
I vissa situationer är jag benägen att hålla med dig. När trafiken flyter både före och efter sammanflätningen kan det vara smidigare att gå samman tidigt. Dock upplevde jag omtalade frustration gällande vid redan befintlig köbildning där "duktiga" människor ska börja köa i högerfilen direkt istället för att använda bägge filer tills det att de går ihop.
För övrigt anser jag att man ska ha överseende med andra människors beteende i trafiken istället för att sitta och svära i högerfilen. De kanske är på väg till BB, vad vet man.
Tack! I mitt fall som jag störde mig på senast så skulle jag förbi kön, för att blinka mig av på en avfart innan filerna gick ihop. Med det gick inte. En obstinat hobbypolis såg till att jag fick stå still med alla andra i typ 30 minuter i stället för att åka fram till min avfart på 30 sekunder och lämna vägen. Hoppas hobbypolisen blev gladare av att denne förstörde min kväll. Sådana hetlevrade impulsstyrda människor som inte kan tänka utanför sin egen låsta tankebana ger jag inte mycket för. Snubben var i 45-års åldern och körde mörk firmaägd V70 och var således inte tjej. Hela denna hjältes familj satt i bilen.
Summan är precis som elmheden säger; ni har ingen aning om vad den som kör i andra bilen har för skäl. Om detta skulle vara en idiot, så vad är det som blir bättre av att bete sig som en äkta praktidiot själv? Misstänker att det är samma typ av människor som försvårar omkörningar och gör de osäkra.
När detta händer mig att någon kör förbi så tänker jag kort och gott att den möjliga sekunden jag tappar på det har jag råd med. Har jag riktigt brottom så gör jag likadant själv.