Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-30, 21:07
  #73
Medlem
Gosifs avatar
Kommer ihåg en gammal svensk klassiker till psx. Kula world! Herregud så beroendeframkallande.
Citera
2014-12-30, 21:51
  #74
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yantra
fick psx ryck häromdagen och införskaffade crash bandicoot3 och gran turismo 2 till datorn nu skall jag bara fara iväg och hämta min ps3 kontroll

2:an är härlig.. Kom ihåg det där tipset med en bil som alltid gav 250k $ när man sålde den.
Citera
2014-12-30, 23:41
  #75
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Kommer ihåg en gammal svensk klassiker till psx. Kula world! Herregud så beroendeframkallande.

Och grabben som skapade det fick idén i en dröm. Spelet gick ju också rätt bra faktiskt. Tänk om man hade såna bra drömmar.
Citera
2014-12-31, 02:45
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Vilka sidor brukar ni köpa PSX-spel ifrån? Jag har kollat runt på Tradera och Ebay men det blir ändå ganska dyrt om man ska skicka spelet.
Måste du så kör med Tradera, men undvik alla Svenska "köpeföretag". Typ Retrospelbutiken och allt vad de heter. De tar ut helt sjuka överpriser.

Finns egentligen bara ett ställe som gäller när det gäller PS1, och det är eBay. Det blir ju problem om du vill ha PAL-grejor dock. Brukar finnas lite Tyskar som säljer en del PAL dock.

Ha ha har sett Suikoden och Mega Man Legends gå för runt 4k på Svenska säljställen. Då är det inte ens inplastat eller mint.

Final Fantasy VII brukar gå för runt 700kr i Sverige. Tror jag har sisådär 3 eller 4 exemplar i mintcondition av det spelet. Dock NTSC. Betalade kanske 100-200kr st för dom.

Blocket ska du undvika generellt också. Folk där har ingen som helst jävla aning om vad de säljer, alla tror att de sitter på guldgruvor.

Har egentligen bara en rekommendation, som redan sagts. eBay. Där finns av naturliga skäl mest NTSC dock.
Citera
2014-12-31, 09:47
  #77
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retrofan
Final Fantasy VII brukar gå för runt 700kr i Sverige. Tror jag har sisådär 3 eller 4 exemplar i mintcondition av det spelet. Dock NTSC. Betalade kanske 100-200kr st för dom.

Är stolt att jag har FFVII i orginalutgåva med lite repor på fodralet bara.

Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Och grabben som skapade det fick idén i en dröm. Spelet gick ju också rätt bra faktiskt. Tänk om man hade såna bra drömmar.

Jaså minsann? Häftigt! Såldes väl rätt bra med har jag för mig om. Älskade musiken i spelet. Försöka hitta det igen kanske.
Citera
2014-12-31, 11:07
  #78
Medlem
Garnetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Är stolt att jag har FFVII i orginalutgåva med lite repor på fodralet bara

Är av samma anledningar mycket nöjd med mina originalexemplar av Suikoden 1 och Xenogears. Haft dem sen release

Det är inte utan nostalgi man kastar en blick åt dem då och då
Citera
2014-12-31, 11:25
  #79
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garnett
Är av samma anledningar mycket nöjd med mina originalexemplar av Suikoden 1 och Xenogears. Haft dem sen release

Det är inte utan nostalgi man kastar en blick åt dem då och då


Fina guldkorn du har Du ska intr införskaffa Sukioden II ? Kanske är dyrare än ettan?
Citera
2014-12-31, 11:33
  #80
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Sukioden II ? Kanske är dyrare än ettan?

Själv orkar jag inte hålla på med gamla konsoler. Spela Sukioden II här räcker gott för mig.

http://game-oldies.com/play-online/s...y-playstation#
Citera
2014-12-31, 13:40
  #81
Medlem
Garnetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Fina guldkorn du har Du ska intr införskaffa Sukioden II ? Kanske är dyrare än ettan?

Det hade varit fint då det är min favoritserie och har så varit sen det först släpptes . Man får nog lägga ett par tusen åtminstone men det kanske har sänkts nu i och med att Suikoden 1 och 2 släppts på PSN.

Jag har ägt det dock men kära brodern min sålde det utan min vetskap back in the day för att köpa ett xbox När jag fick reda på det var det long gone.
Citera
2014-12-31, 16:58
  #82
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retrofan
Har egentligen bara en rekommendation, som redan sagts. eBay. Där finns av naturliga skäl mest NTSC dock.

Ska enbart köra Ebay då. Jo jag tycker också det är konstigt hur folk kan tro att ex. Casper på PS1 kan vara värt flera hundra
Citera
2017-05-01, 00:33
  #83
Medlem
Elementarts avatar
Fungerar en PS2-kontroll helt felfritt på PS1? Jag har än så länge bara testat det i ett par spel som Ape Escape och då fungerade det med de analoga spakarna. Men undrar om man bör köpa en riktig PS1-kontroll eller om jag kan köra vidare på den jag har nu.
Citera
2017-05-01, 12:28
  #84
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Fungerar en PS2-kontroll helt felfritt på PS1? Jag har än så länge bara testat det i ett par spel som Ape Escape och då fungerade det med de analoga spakarna. Men undrar om man bör köpa en riktig PS1-kontroll eller om jag kan köra vidare på den jag har nu.
Som jag förstått det ska PS2:ans kontroll fungera alldeles utmärkt, så spara pengarna och kör vidare på den.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback