Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-12-27, 23:26
  #1
Medlem
Pansararmens avatar
Precis som rubriken lyder undrar jag om det är på väg att dö ut? Många yngre förmågor vill idag bara ha allt serverat på silverfat. Vad hände med själva utforskningen och att lägga ner lite tid själv?

Mvh Pansararmen
Citera
2014-12-27, 23:43
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansararmen
Precis som rubriken lyder undrar jag om det är på väg att dö ut? Många yngre förmågor vill idag bara ha allt serverat på silverfat. Vad hände med själva utforskningen och att lägga ner lite tid själv?

Mvh Pansararmen
Så har det varit sen dag ett. UE är ett jävla hipster fenomen just nu. Hoppas hipstertrenden dör ang detta. Blir så jävla trött på alla pundhuvuden!
Citera
2014-12-28, 00:19
  #3
Medlem
Pansararmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PringlesMannen
Så har det varit sen dag ett. UE är ett jävla hipster fenomen just nu. Hoppas hipstertrenden dör ang detta. Blir så jävla trött på alla pundhuvuden!

Kan inte annat än att hålla med dig ang. Hipstertrenden
Citera
2014-12-28, 11:56
  #4
Medlem
Det är tekniken. Alldeles för lätt att fråga eller hitta ställen idag.
Annat var det när man träffade folket nere vid korvmojen med moppen.
Citera
2014-12-28, 13:46
  #5
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Ok, intresset är ju på topp och fler håller på än någonsin. Givetvis sjunker kunskapsnivån, men på vilket sätt är det utdöende? För att de som håller på inte är "true" eller vad?
Citera
2014-12-28, 13:49
  #6
Medlem
Carl Serungs avatar
Verkar ju vara populärt fortfarande om man får tro dessa klantskallar.http://www.expressen.se/kvallsposten...gades-pa-bild/
Citera
2014-12-31, 02:23
  #7
Medlem
utforskarens avatar
Vet inte riktigt om man kan påstå att "intresset är på topp". Det här forumet var betydligt mer aktivt för några år sedan, än vad det är nu.

Personligen känner jag att Sverige inte kan inhysa så värst många fler intressanta ställen, än vad jag redan har sett på bilder (på nätet och i böcker) och ute själv, i verkligheten.

Visst, övergivna småhus eller funktionsbyggnader i skogen, en och annan kulvert, skyddsrum och ställen som ännu är aktiva återstår väl att se. Men större saker, som sanatorier, gamla bergrum, övergivna nöjesfält och flygbaser mm - känns som att man har plöjt igenom praktiskt taget allt redan.

Sen har jag inte längre tid eller ork att fara runt själv på sådana här upptåg. Börjar bli för gammal, tror jag.
Citera
2015-01-01, 01:18
  #8
Medlem
Tror nog att Norra Sverige ovanför Stockholm kanske är det sista som har något att ge. Ser man till var folket bor så bör södra Sverige vara duktigt genomsökta. Det skulle ju isf vara redan plomberade gamla anläggningar som var de första som kanske inte folk har koll på direkt. Men något större tror jag inte häller på. Tittar man på FortV vad som är till salu så är det ju betydligt glesare utbud än vad det har varit. Tex Många bergrum av större kaliber är ju ombyggda till Serverhallar.

Sen visst man kan springa runt i skogarna och titta på grusvägar mm. Idag är det relativt enkelt att dessutom köra med bil/moppe/cross eller kanske ta sin leksaksflygmaskin och ha en kamera på så kan man "snabbt" scanna över stora områden.

Men jag tror fortfarande att varje landskap eller kommun kan ha något att ge. Men inget som ger en riktig Aha upplevelse. Börjar man tex prata med folk som bor utanför storstäderna så kan de ha bott där i tiotals år utan att veta om en sommarstuga 500m bort tvärs igenom skogen.
Men jägare och svampplockare mm bör ha hittat det mesta ändå.
Citera
2015-01-04, 13:06
  #9
Medlem
Pansararmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swec_fullmoon
Tror nog att Norra Sverige ovanför Stockholm kanske är det sista som har något att ge. Ser man till var folket bor så bör södra Sverige vara duktigt genomsökta. Det skulle ju isf vara redan plomberade gamla anläggningar som var de första som kanske inte folk har koll på direkt. Men något större tror jag inte häller på. Tittar man på FortV vad som är till salu så är det ju betydligt glesare utbud än vad det har varit. Tex Många bergrum av större kaliber är ju ombyggda till Serverhallar.

Sen visst man kan springa runt i skogarna och titta på grusvägar mm. Idag är det relativt enkelt att dessutom köra med bil/moppe/cross eller kanske ta sin leksaksflygmaskin och ha en kamera på så kan man "snabbt" scanna över stora områden.

Men jag tror fortfarande att varje landskap eller kommun kan ha något att ge. Men inget som ger en riktig Aha upplevelse. Börjar man tex prata med folk som bor utanför storstäderna så kan de ha bott där i tiotals år utan att veta om en sommarstuga 500m bort tvärs igenom skogen.
Men jägare och svampplockare mm bör ha hittat det mesta ändå.

Från mellersta Sverige och norrut finns det fortfarande mycket kvar att upptäcka. När till och med fortforums samlade trupp har vissa problem med objekt norr i landet så säger det något.

Jag personligen är glad ju mindre som skrivs i denna delen av forumet.
Citera
2015-01-04, 13:16
  #10
Avstängd
många gamla fina gruvor 25mil norr om Stockholm att gå i genom om man orkar
Citera
2015-01-04, 16:51
  #11
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utforskaren
Vet inte riktigt om man kan påstå att "intresset är på topp". Det här forumet var betydligt mer aktivt för några år sedan, än vad det är nu.

Hit hittar väl ingen längre. Kolla in facebookgruppen "övergivna platser" får du se.
Citera
2015-01-04, 21:22
  #12
Medlem
jagyers avatar
Så man måste ha facebook för att vara "med" nuförtiden?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback