Svårt och säga vart det kan komma ifrån när man inte ser ur det ser ut runt pumpen. Vart kommer vattnet ifrån? Ovanför pumpen, sidan? nederkant? Röret som går bakåt?
Läcker det direkt när vattnet fylls på, eller börjar det läcka när motorn blir varm eller rent av bara när systemet är trycksatt?
Läcker det lite mellan block/pump kan du prova att dra alla bult liiite lite och försök att få momentet så jämt som möjligt över hela pumpen.
En vild gissning är att någon av gummipackningarna hamnat snett vid montering, använde du den gamla packningen mot toppen? Gjorde du en korrekt bedömning av skicket på denna?
Jag brukar kleta lite fett på packningarna för att hindra att dem läger sig konstigt om det finns risk för detta vid montering, jag VET att det inte är bra för packningarna, men om det kortar ner livslängden med ett år kan jag gladeligen byta igen om det underlättar montering :P.
Personligen är jag emot all typ av fusklösning (t.ex blå silikon) som nämnts, hade det varit en lika bra lösning som det Volvo rekommenderar hade du fått med en tub blå silikon istället för gummi/papp-packningar

.