2009-10-02, 01:57
Medlem
För ett antal år sedan fick jag ett uppdrag i mitt dåvarande jobb som innebar att jag tillbringade några arbetsdagar i Sollentuna Centrum. Christer Pettersson var alltid där och satt dagarna i ända utanför köpcentrumet med några polare som inte verkade ett dugg mindre nedgångna än han var. Christer Pettersson hade vid denna tid inte många år kvar att leva och gav ett riktigt a-lagarintryck. Det fanns dock fortfarande något med hans blick som skrämde mig lite de gånger våra ögon möttes.
Flera gånger om dagen fick CP in på Systembolaget. Han verkade aldrig köpa något mer än en billig starköl, vilket väl var vad jag han just då hade lyckats skrapa ihop pengar till. Jag pratade vid ett tillfälle om honom med en av de anställda på Systembolaget, som sade att alla visste att han brukade sno med sig starksprit. Han åkte dock sällan fast ens då det noterats att han höll på med något fuffens, då både vakter och övriga anställda var rädda för honom.
Citera
2009-10-23, 23:42
Medlem
Frontschweins avatar
http://www.youtube.com/watch?v=1sJ1_-RuTH0

Dokumentären med CP och Gert Fylking, samtliga delar.
Citera
2009-10-26, 14:56
Medlem
Vet inte om detta har varit uppe i tråden tidigare..

http://blogg.aftonbladet.se/pappablo...palmes-mordare
Citera
2011-09-20, 20:01
Medlem
MorotsApas avatar
lite konstigt att det väldigt sällan pratas om CP:s mord på Klas-Göran Sundström. Det var ett hemskt mord.
Citera
2011-09-20, 22:16
Medlem
MrMjoelkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorotsApa
lite konstigt att det väldigt sällan pratas om CP:s mord på Klas-Göran Sundström. Det var ett hemskt mord.

Inte bajonettmordet du tänker på?

- Ur Fylkings dokumentär så säger CP -Jag sa till honom, nu ska du dö din gris- Och sen dödade jag honom.

Jag har för mig att han inte syftar på bajonettmordet då, där han sprang ikapp en snubbe och stack ner honom,
Citera
2011-09-20, 23:53
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
"Bajonettmordet" i julhandeln 1970 klassades som dråp. Men berätta vad du saknar i pratet!
Citera
2011-09-21, 11:03
Bannlyst
Citat:
Sundström försökte spela tuff mot Crille, men Crille visade vem som styrde på Stockholms gator. Respekt Carl Gustaf Christer Pettersson!
Citera
2014-02-27, 21:49
Medlem
Christer Pettersson avled år 2004 och begravdes året därpå vid sina föräldrars grav. En vän bekostade en relativt hygglig gravsten. Men Pettersson fick inte ligga länge i vigd jord. Redan år 2011 lämnades gravrätten tillbaka till kyrkan och gravstenen försvann.

Nu har Aftonbladet hittat stenen som låg bland en massa andra överblivna gravstenar på ett stenhuggeri i Täby.

Stenen torde ha ett stort samlarvärde för någon av Petterssons beundrare. Han var ju trots fel och brister en man som kanske har betytt mer för Sveriges historia än någon annan i vår samtid. Därför borde väl stenen bevaras för framtida generationer?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18450234.ab
Senast redigerad av Tomteboda 2014-02-27 kl. 21:51.
Citera
2014-02-28, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vicepresidenten
För ett antal år sedan fick jag ett uppdrag i mitt dåvarande jobb som innebar att jag tillbringade några arbetsdagar i Sollentuna Centrum. Christer Pettersson var alltid där och satt dagarna i ända utanför köpcentrumet med några polare som inte verkade ett dugg mindre nedgångna än han var. Christer Pettersson hade vid denna tid inte många år kvar att leva och gav ett riktigt a-lagarintryck. Det fanns dock fortfarande något med hans blick som skrämde mig lite de gånger våra ögon möttes.
Flera gånger om dagen fick CP in på Systembolaget. Han verkade aldrig köpa något mer än en billig starköl, vilket väl var vad jag han just då hade lyckats skrapa ihop pengar till. Jag pratade vid ett tillfälle om honom med en av de anställda på Systembolaget, som sade att alla visste att han brukade sno med sig starksprit. Han åkte dock sällan fast ens då det noterats att han höll på med något fuffens, då både vakter och övriga anställda var rädda för honom.
Har en kompis som arbetade i Sollentuna Centrum åren 2000-2004. Det var allmänt känt och att han brukade gå in på Ica Kvantum för att fylla 2 kassar med diverse varor för att sedan skita att betala. Personalen lät honom hållas.
Citera
2014-08-17, 17:06
Medlem
Grandiosos avatar
cp

Mysteriet med Christer Petterssons försvunna gravsten

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18450234.ab
Senast redigerad av Grandioso 2014-08-17 kl. 17:20.
Citera
2014-12-12, 10:48
Medlem
Ratis avatar
När man tittar på intervjuer med honom när han är nykter så får man intrycket av att han var väldigt skarp och har ett väldigt bra minne. Han var nog i grund och botten en rätt smart person.

Han satsade på skådespelaryrket i sin ungdom och Calle Flygare kallade honom för hans bästa elev någonsin. Detta är dock taget från Wikipedia så jag vet inte om det stämmer.
Citera
2014-12-12, 13:35
Medlem
Asylbaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
"Bajonettmordet" i julhandeln 1970 klassades som dråp. Men berätta vad du saknar i pratet!
Fast mord och dråp är samma sak på det sättet att det är ett uppsåtligt dödande, dråp är en något mildare form av mord. Tex, men inte nödvändigtvis, att mordet skett snabbt utan större lidande för offret, eller att offret uppträtt provocerande, eller att det inte planerats en längre tid. Jag har för mig att det hela rubricerades som dråp därför att det inte var planerat och att det gick mycket snabbt, dråp innebär dock en avsikt att döda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in