Citat:
Ursprungligen postat av
Frigjord
Du resonerar som en person som man uppleva njutning, vilket en deprimerad inte kan. Nu framgår det inte om TS är deprimerad, men min kritik var menad som allmän och inte riktad till den här tråden specifikt.
Nej och om han vore deprimerad så skulle i så fall dina länkar hjälpa honom på vilket sätt? Och dessutom så är det inte så depression fungerar heller, Jag lovar att du blir skitglad om du vinner en miljon även om du är deprimerad eller inte, Depression grundar sig 9 fall av 10 i att man kommit in i ett dåligt tänk och beteendemönster och det som hjälper är någon som hjälper en att leva bättre, smartare och sundare, Man behöver få uppmuntran och höra att man inte är värdelös samt att det finns alternativ.
Jag har själv varit i relativt djup depression och det värsta jag visste när jag bad någon om hjälp var när någon lite halvdant rekommenderade en bra bok och sa något som "Men gå och prata med någon då".
Så till TS, Ta inte livet av dig och om det verkligen är så illa som du säger, vafan Fucka ur lite istället, börja snatta på Ica, skrik på folk som tränger sig i diverse köer, gå ut på stan och bli aspackad, Du behöver ju inte göra illa folk men jag kan bara se möjligheter med att inte ha nånting att förlora, Det är bara att köra, Livet är för alla, även för dig.