Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-10, 11:00
  #49
Medlem
Det är ju inte upp till Flashback att göra varken det ena eller andra eftersom det varken rör forumet i sig eller deras avtal.
För den gode doktorns skull lär det här, åtminstone kortsiktigt, inte innebära mycket mer än ett ypperligt exempel på Streisandeffekten.
Citera
2014-12-10, 12:42
  #50
Medlem
Man kan alltid trolla tråden vidare till fler sök-ställen och forum .
Citera
2014-12-10, 13:07
  #51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Streisandeffekten är inte att leka med.


haha, nej, det blev ju liksom motsatsen till vad han ville nu. Ville tysta ner det men får gigantiskt uppslag på en av Sveriges mest besökta sidor. Karma.
Citera
2014-12-10, 13:27
  #52
Medlem
Diversifierings avatar
som lök på laxen är det ju än mer ironiskt att GM (gärningsman) initialer stämmer sååå bra överens i fallet.

eller så är det bara jag som är prepubertal i min humor.
Citera
2014-12-10, 13:34
  #53
Medlem
-Wolfcastle-s avatar
Får denna kvacksalvare till läkare sin vilja igenom och döljer sina spår, då kommer fler fara illa. När fan blev det förbjudet att varna andra?
Citera
2014-12-10, 13:36
  #54
Medlem
Arkillos avatar
I originaltråden fanns det länkar till tinypic, som hade för avsikt att undanröja utseendet på Geza Madar samt hans två söner. I länkarna fanns dessvärre inga bilder, vad jag kunde se. Är det någon som sitter inne med dem? Såna människor vill man gärna undvika, även på det privata planet. Vem vet hur mycket de rotar i bekantas plånböcker vid middagsbordet så fort de får tillfälle...

Hoppas hårkliniken går i konkurs och att TS upprättelse.
__________________
Senast redigerad av Arkillo 2014-12-10 kl. 13:43.
Citera
2014-12-10, 13:54
  #55
Medlem
Dr. Geza Madar vill tillsammans med sina advokater ta bort alla mina (3st) trådar på Google.

Stämningsansökan till Stockholms Tingsrätt; http://www.fildirekt.se/dl/1418263282.pdf

Detta är ju helt galet.

Tillägg; Om läkaren får rätt att dölja sina spår på Google i svensk domstol. Då är det kört för alla konsumenter i Sverige. Näringsidkare, läkare mdfl kan då bedriva bedrövliga verksamheter och samtidigt censurera allt negativt som skrivs om dem på Google och andra sökmotorer. Det vore ett stort bakslag för rättssäkerheten och konsumentsäkerheten. Detta gäller inte bara mig i mitt fall utan alla er därute om domen sätter praxis i ett sådant mål.
__________________
Senast redigerad av Anonym02 2014-12-10 kl. 14:00.
Citera
2014-12-10, 14:20
  #56
Medlem
Arkillos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym02
Dr. Geza Madar vill tillsammans med sina advokater ta bort alla mina (3st) trådar på Google.

Stämningsansökan till Stockholms Tingsrätt; http://www.fildirekt.se/dl/1418263282.pdf

Detta är ju helt galet.

Tillägg; Om läkaren får rätt att dölja sina spår på Google i svensk domstol. Då är det kört för alla konsumenter i Sverige. Näringsidkare, läkare mdfl kan då bedriva bedrövliga verksamheter och samtidigt censurera allt negativt som skrivs om dem på Google och andra sökmotorer. Det vore ett stort bakslag för rättssäkerheten och konsumentsäkerheten. Detta gäller inte bara mig i mitt fall utan alla er därute om domen sätter praxis i ett sådant mål.

Det finns inte en chans att han vinner målet. Det enda du har gjort är att skriftligen berätta om din upplevelse hos den såkallade doktorn. Han har all rätt att försvara sig och säga sin mening i samma tråd. Om det svenska rättsväsendet rättar sig efter Gezas knasiga lilla tankeverksamhet så skulle vem som helst kunna dölja i princip vad som helst, när som helst på Internet. Och riktigt så fungerar det inte.
Citera
2014-12-10, 14:41
  #57
Avstängd
PAC12s avatar
Aven om mot formodan Google skulle tvingas ta bort sokresultat.

Ar det bara att starta en Wordpress sida, och ladds upp relevanta dokument, text, bilder och lankar.
Citera
2014-12-10, 14:44
  #58
Medlem
indexhtmls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FulaTankar
Man kan alltid trolla tråden vidare till fler sök-ställen och forum .

Precis vad jag skulle ha gjort om jag startat originaltråden. Skaffat en anonymiseringstjänst/vpn för säkerhets skull, och sedan kopierat originaltrådens grundinfo till ett tjugotal ställen på nätet. Det borde räcka för att informationen ska hänga kvar på Google inom överskådlig framtid.

Edit: Är man knipslug kanske man kan få in en notis på Wikipedia också, som ett exempel på tvist kring Googles policy att låta folk bli raderade från deras databas.

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym02
Originalinlägget
__________________
Senast redigerad av indexhtml 2014-12-10 kl. 14:49.
Citera
2014-12-10, 14:45
  #59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym02
Tillägg; Om läkaren får rätt att dölja sina spår på Google i svensk domstol. Då är det kört för alla konsumenter i Sverige. Näringsidkare, läkare mdfl kan då bedriva bedrövliga verksamheter och samtidigt censurera allt negativt som skrivs om dem på Google och andra sökmotorer. Det vore ett stort bakslag för rättssäkerheten och konsumentsäkerheten. Detta gäller inte bara mig i mitt fall utan alla er därute om domen sätter praxis i ett sådant mål.

Hur menar du att världen fungerade innan internet?
Citera
2014-12-10, 14:55
  #60
Medlem
bergochdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkillo
I originaltråden fanns det länkar till tinypic, som hade för avsikt att undanröja utseendet på Geza Madar samt hans två söner. I länkarna fanns dessvärre inga bilder, vad jag kunde se. Är det någon som sitter inne med dem? Såna människor vill man gärna undvika, även på det privata planet. Vem vet hur mycket de rotar i bekantas plånböcker vid middagsbordet så fort de får tillfälle...

Hoppas hårkliniken går i konkurs och att TS upprättelse.
Gå in i tråden nedan och klicka på länkarna i #135 så ska tinypic-bilderna funka!

(FB) VARNING för Genuine Hair Clinic i Malmö (Obs måste läsas)

VARNING WARNING
Läkare Doktor Doctor Dr. Geza Madar
Genuine Hair Clinic Malmö
Hälsokliniken Taurus i Svedala Aktiebolag
Oseriös plastikkirurg
__________________
Senast redigerad av bergochdal 2014-12-10 kl. 15:09.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback