Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-12-09, 18:56
  #1
Medlem
tjenare tjenare
tänkte kika om de finns ngt ställe man kan beställa en ny mobil även fast man har betalningsanmärkning?
störande som fan att inte kunna beställa för de
__________________
Senast redigerad av rokafet 2014-12-09 kl. 19:10.
Citera
2014-12-09, 19:03
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokafet
tjenare tjenare
tänkte kika om de finns ngt ställe man kan beställa en ny mobil även fast man har betalningsanmärkning?
störande som fan att inte kunna beställa även om man betalat fogdeskulden osv men ändå har kvar anmärkningen

Nja, går nog inte alls. När försvinner skulden? Hur stor var den?
Citera
2014-12-09, 19:08
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokafet
tjenare tjenare
tänkte kika om de finns ngt ställe man kan beställa en ny mobil även fast man har betalningsanmärkning?
störande som fan att inte kunna beställa även om man betalat fogdeskulden osv men ändå har kvar anmärkningen

Telia går att beställa hos, så länge man inte har en aktiv anmärkning (kvarvarande skuld) så får man beställa hos dom. Är skulden löst så skall det inte vara några som helst problem.
Citera
2014-12-09, 22:14
  #4
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av einand
Telia går att beställa hos, så länge man inte har en aktiv anmärkning (kvarvarande skuld) så får man beställa hos dom. Är skulden löst så skall det inte vara några som helst problem.

En skuld och en aktiv anmärkning är inte samma sak. Och nej, man får inget abonnemang hos Telia om man har en betalningsanmärkning.
Citera
2014-12-09, 23:09
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
En skuld och en aktiv anmärkning är inte samma sak. Och nej, man får inget abonnemang hos Telia om man har en betalningsanmärkning.

Konstig. Undra hur jag med tre anmärkningar som försvinner 2015 lyckades få två mobil abb och ett mobiltbrdband med iPad då.

Ljög kundtjänst för mig för ett halvår sedan då, när dom sa att betalningsanmärkningar inte gör något om skuld saldot till KF är noll.
Citera
2014-12-09, 23:13
  #6
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av einand
Konstig. Undra hur jag med tre anmärkningar som försvinner 2015 lyckades få två mobil abb och ett mobiltbrdband med iPad då.

Ljög kundtjänst för mig för ett halvår sedan då, när dom sa att betalningsanmärkningar inte gör något om skuld saldot till KF är noll.

Nej, det är nog snarare du som ljuger. Har man betalningsanmärkning så är det tvärstopp. Förr så fanns det möjlighet att deponera några tusen i förskott, och då kunde man få abonnemang -men det har Telia slutat med.
Citera
2014-12-09, 23:37
  #7
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubergirl
Tillräckligt stor depositon så är abonnemang inga bekymmer..
Kompis till mig fick hos telia men fick pynta in 5000:- i deposition....

Jepp, men dom slutade med det för ett par år sedan. Nu går det inte att deponera längre.
Citera
2014-12-09, 23:39
  #8
Medlem
Ubergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutie...
Jepp, men dom slutade med det för ett par år sedan. Nu går det inte att deponera längre.
Min kille sa just det
Citera
2014-12-09, 23:53
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Nej, det är nog snarare du som ljuger. Har man betalningsanmärkning så är det tvärstopp. Förr så fanns det möjlighet att deponera några tusen i förskott, och då kunde man få abonnemang -men det har Telia slutat med.

Tycker inte om att bli provocerad till att posta saker som är personliga, men blir ännu mera irriterad på folk som påstår att jag ljuger.

http://cl.ly/YtZR
http://cl.ly/YtS2
Citera
2014-12-18, 18:39
  #10
Medlem
Yeyeoke66s avatar
Eh.. Jag beställde också ett abonnemang med mobiltelefon för ett år sedan, med en anmärkning hos kronofogden. Det gick alldeles utmärkt, även den telefonen jag skriver detta ifrån.
Citera
2014-12-18, 19:10
  #11
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av einand
Tycker inte om att bli provocerad till att posta saker som är personliga, men blir ännu mera irriterad på folk som påstår att jag ljuger.

http://cl.ly/YtZR
http://cl.ly/YtS2

Citat:
Ursprungligen postat av Yeyeoke66
Eh.. Jag beställde också ett abonnemang med mobiltelefon för ett år sedan, med en anmärkning hos kronofogden. Det gick alldeles utmärkt, även den telefonen jag skriver detta ifrån.

Lägg upp en länk med info där det står att det går att få köpa mobiltelefon med abonnemang från aktuella företag när man har betalningsanmärkningar. Annars är det bara trams, eller så har ni haft tur.
Citera
2014-12-18, 20:42
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Lägg upp en länk med info där det står att det går att få köpa mobiltelefon med abonnemang från aktuella företag när man har betalningsanmärkningar. Annars är det bara trams, eller så har ni haft tur.

Jag ringde telia, så min enda referens är den som jobbar i kundtjänst hos telia.

När du gör en upplysning så får du ett riskprognos, och det är detta som väger
mera numera än själva betalningsanmärkningen.
Denna visar betalningsvilja, betalningsförmåga och om man skött återbetalningen.

Så, en person med betalningsanmärkning kan ha lägre riskprognos än en som
inte har någon anmärkning av olika anledningar. Som inkomst, att den med
anmärkning betala tillbaka problemfritt, dras detta upp.

Detta system har börjat ett ersätta anmärkningar i sig, eftersom lågkonjunkturen
har försatt svenskar i situationer de inte alltid själva valt. Själv tycker jag detta
är ett mera rättvist sätt, eftersom det är betalningsförmågan som mäts, inte varför
du kommit i register.

https://www.minuc.se/riskprognos
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback