Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-09, 20:38
  #421
Medlem
Vilka hastigheter får ni ut när ni kör ovpn direkt i routern?
Citera
2014-12-09, 22:55
  #422
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eisapeitte
Såå, efter att läst igenom alla sidor (yea, right) så finns det egentligen ingen anledning till att inte använda det här?

Bara o skaffa, ditt privatliv är väl värt 60 kr i månaden ?
Citera
2014-12-10, 00:37
  #423
Medlem
Anonymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fast_one
Vilka hastigheter får ni ut när ni kör ovpn direkt i routern?


OPENVPN Fick jag 100/100mbit

Router VPN = 17mbit/20mbit ungefär..
Citera
2014-12-10, 00:49
  #424
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Bara o skaffa, ditt privatliv är väl värt 60 kr i månaden ?

Jag håller med. OVPN.se är helt fantastiskt. Kan nästan lira BF4 utan lagg. Det är riktigt snabbt och stabilt.
Citera
2014-12-10, 03:44
  #425
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General-
Jag håller med. OVPN.se är helt fantastiskt. Kan nästan lira BF4 utan lagg. Det är riktigt snabbt och stabilt.

Kan bara instämma, som exempel så funkade inte Viaplay knappt alls med Anonine och låg bara o buffrade hela tiden. Men med ovpn har jag inte märkt av det en enda gång.
Citera
2014-12-10, 07:51
  #426
Medlem
shadews avatar
Flera bra dygn med Ovpn. Bra hastigheter (90% av hastigheten utan VPN). Har inte kunnat spela laggfritt utan fått besvär i någon sekund var 3-5:e minut. Är ändå mycket nöjd! Att spela FPS-spel med VPN är aldrig något jag känt som ett realistiskt krav.

Men så idag när familjen skulle titta på SVTPlay på julkalendern (på morgonen vid 06 när det är lite belastning på VPN i allmänhet) behövde SVTPlay buffra i stort sett hela tiden. Jag bytte mellan samtliga fyra VPN-servrar, men problemet kvarstod. Fick köra utan VPN för att kunna titta. Blev faktiskt lite besviken för det hade ju börjat så bra med Ovpn.
Citera
2014-12-10, 13:01
  #427
Medlem
----.----s avatar
Tycker ni att det är en bra eller dålig idé att vara uppkopplad mot VPN hela tiden?
Även när man bara gör "vardagssysslor" som kollar mail, m.m.?
Citera
2014-12-10, 15:19
  #428
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ----.----
Tycker ni att det är en bra eller dålig idé att vara uppkopplad mot VPN hela tiden?
Även när man bara gör "vardagssysslor" som kollar mail, m.m.?

Jag tycker det är en bra idé. Även om jag inte gör något olagligt vill jag inte att FRA ska snappa upp alla mina privata mail, nakenbilder och fan vet allt. Därför kör jag VPN dygnet runt
Citera
2014-12-10, 15:59
  #429
Medlem
.Chloes avatar
För er som inte vet så startade jag ett forum för lite mer än två månader sedan. Eftersom jag inte är rik så fick det i början bli det billigaste alternativet till webbhosting som fanns och det dög fint. Men efter en månad så fick jag ett personligt meddelande från ingen mindre än David.

David gillar nämligen initiativ som behandlar ämnet integritet, säkerhet och anonymitet och det tror jag vi alla är väl medvetna om vid det här laget. David ville sponsra forumet genom att ge en helt egen dedikerad server, ett eget VPN-konto med fast IPv4-address och ett SSL-certifikat. Tro mig, det här är ingen liten gåva utan vi talar i rätt många siffror nu. Det hade varit en grej om David donerat en tusenlapp eller så, men det här är ju allting man kan önska sig.

Mig som privatperson har stora problem med tillit men mig som forumsägare och Internetanvändare har inga problem med tilliten då jag helt enkelt inte litar på någon över Internet. Men David är ett undantag. Jag har sagt det innan och jag säger det igen; OVPN är mer än bara en VPN-tjänst.

Nåväl, vad innebär egentligen detta? Detta betyder att vi som älskar IT-säkerhet och sysslat med det i flera år väljer OVPN. Vi vill ha snabbhet, stabilitet, säkerhet och tillit. Swehacks server är 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan uppkopplad mot OVPN och måste leverera data snabbt. Se detta mer som ett bevis på att OVPN fungerar, man kan alltså göra saker som dessa med OVPN, dels för tjänsten erbjuder fast IP men även säkerhet.

Jag, mitt forum och många av mina vänner använder OVPN och det har blivit en liten kult kan man säga. T.ex om någon frågar efter en bra VPN-tjänst så är alltid svaret "OVPN!!" och flera minuters förklarande varför OVPN är bättre än övriga tjänster.

David kommer skriva ett litet inlägg om detta på bloggen och förklara lite hur infrastrukturen ser ut och fungerar samt hans egna tankar. Jag ville bara skriva detta så att ni hör det från mig då vår server är 100% beroende av OVPN och att det fungerar felfritt så här långt in(snart en vecka).

Mvh
Citera
2014-12-10, 16:05
  #430
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
För er som inte vet så startade jag ett forum för lite mer än två månader sedan. Eftersom jag inte är rik så fick det i början bli det billigaste alternativet till webbhosting som fanns och det dög fint. Men efter en månad så fick jag ett personligt meddelande från ingen mindre än David.

David gillar nämligen initiativ som behandlar ämnet integritet, säkerhet och anonymitet och det tror jag vi alla är väl medvetna om vid det här laget. David ville sponsra forumet genom att ge en helt egen dedikerad server, ett eget VPN-konto med fast IPv4-address och ett SSL-certifikat. Tro mig, det här är ingen liten gåva utan vi talar i rätt många siffror nu. Det hade varit en grej om David donerat en tusenlapp eller så, men det här är ju allting man kan önska sig.

Mig som privatperson har stora problem med tillit men mig som forumsägare och Internetanvändare har inga problem med tilliten då jag helt enkelt inte litar på någon över Internet. Men David är ett undantag. Jag har sagt det innan och jag säger det igen; OVPN är mer än bara en VPN-tjänst.

Nåväl, vad innebär egentligen detta? Detta betyder att vi som älskar IT-säkerhet och sysslat med det i flera år väljer OVPN. Vi vill ha snabbhet, stabilitet, säkerhet och tillit. Swehacks server är 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan uppkopplad mot OVPN och måste leverera data snabbt. Se detta mer som ett bevis på att OVPN fungerar, man kan alltså göra saker som dessa med OVPN, dels för tjänsten erbjuder fast IP men även säkerhet.

Jag, mitt forum och många av mina vänner använder OVPN och det har blivit en liten kult kan man säga. T.ex om någon frågar efter en bra VPN-tjänst så är alltid svaret "OVPN!!" och flera minuters förklarande varför OVPN är bättre än övriga tjänster.

David kommer skriva ett litet inlägg om detta på bloggen och förklara lite hur infrastrukturen ser ut och fungerar samt hans egna tankar. Jag ville bara skriva detta så att ni hör det från mig då vår server är 100% beroende av OVPN och att det fungerar felfritt så här långt in(snart en vecka).

Mvh

Har sett att det finns nån vägledningstext från dig på OVPN.se, det gjorde mig riktigt positivt överraskad och gav mig mer tilltro till tjänsten.

Att du sätter ett OK och lovordar tjänsten är nog ett av de bästa betyg David kan få. Tror de flesta som rör sig inom IT-forumen här på Flashback vet vem du är och vad du är god för.

Ska helt klart rekommendera tjänsten till alla mina vänner och även köpa tjänsten för ett helt år när nästa löning kommer.

Davids goda serviceanda, din rekommendation och samarbete med David och Ovpn tillsammans med en ypperligt bra tjänst gör det här helt klart till förmodligen Sveriges bästa VPN-leverantör
Citera
2014-12-10, 19:23
  #431
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ----.----
Tycker ni att det är en bra eller dålig idé att vara uppkopplad mot VPN hela tiden?
Även när man bara gör "vardagssysslor" som kollar mail, m.m.?

Personligen är det många av mina vardagssysslor som jag kör VPN på. Från början för några år sen var det bara i samband torrent trafik jag körde VPN. I dagsläget är det nästan allt. Fördelen med OVPN är ju att du kan ha 4 st klienter igång samtidigt, 1 mot varje server. Så då är det perfekt att köra på mobil, surfplatta , server etc etc utan att behöva koppla ner 1 klient för att du behöver ansluta en annan.

Antar att dessa 4 st samtidiga klienter blir fler när nya servrar kommer upp i Malmö som David berättat om?
Citera
2014-12-11, 08:15
  #432
Medlem
Det är verkligen riktigt kul att se hur nöjda ni är med OVPN! Jag blev väldigt glad när jag läste era inlägg, så ett stort tack till er för att ni tar er tid att skriva det.

Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
David kommer skriva ett litet inlägg om detta på bloggen och förklara lite hur infrastrukturen ser ut och fungerar samt hans egna tankar. Jag ville bara skriva detta så att ni hör det från mig då vår server är 100% beroende av OVPN och att det fungerar felfritt så här långt in(snart en vecka).
Det har varit ett rent nöje att bidra med infrastrukturen till swehack. För ni som är intresserade av att veta mer, läs gärna artikeln som jag har publicerat.

Citat:
Ursprungligen postat av fast_one
Vilka hastigheter får ni ut när ni kör ovpn direkt i routern?
Om du kör OVPN i en router kommer du få betydligt lägre hastighet än om du kör det i datorn. Routrar orkar inte riktigt med krypteringen vi använder oss utav.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback