Citat:
Dem kommer med absolut största sannolikhet att ta en UC. Det är ingen vidare bra sits du satt dig i.
I värsta fall kanske du skall vara ärlig med banken, säga att du håller på att lägga om ditt ekonomiska liv. Lånet är till för att lösa din skulder, tror nästan det kan vara bättre än att säga att du skall fortsätta konsumera. Nämn dock inte spelproblematiken.
Säg att du konsumerat som en idiot med nu tagit hjälp med att planera om din ekonomi och vill göra det bästa ur situationen. Föreslå också hög amortering på de beloppet du vill låna.
Få dem att förstå att du inte kommer "kredita" upp dig igen.
Ta ut ett par stycken av de största mäklarna på orten och se var du kan få högst värdering.
I värsta fall kanske du skall vara ärlig med banken, säga att du håller på att lägga om ditt ekonomiska liv. Lånet är till för att lösa din skulder, tror nästan det kan vara bättre än att säga att du skall fortsätta konsumera. Nämn dock inte spelproblematiken.
Säg att du konsumerat som en idiot med nu tagit hjälp med att planera om din ekonomi och vill göra det bästa ur situationen. Föreslå också hög amortering på de beloppet du vill låna.
Få dem att förstå att du inte kommer "kredita" upp dig igen.
Ta ut ett par stycken av de största mäklarna på orten och se var du kan få högst värdering.
Okej, fick ju hem en lapp i brevlådan från en mäklarfirma som sålde en lägenhet precis brevdid mig på lika många antal kvadrat som jag har och samma våning för lite över 1.8 mijoner, så ska nog ringa dem först och be dem värdera. När jag fått min lägenhet värderad säg till ca 1.8 och sedan mejlar min bankman, och säger att jag värderat upp lägenheten och har papper på vad den är värderad till, borde de inte vara några problem att få en tid och disskutera att utöka bolåent tycker jag. Om den ger 1.8 kan jag belåna som mest 400000 men tänker mig runt 150000-20000 för att lösa dyrare lån. Tycker inte det borde vara några problem om man säger att man ska lösa andra dyra lån, och inte konsumera, samt att banken borde vilja att jag lånar hos dem istället för hos andra eventuellt byter bank, visst?
och en med rörlig. Jag har ca 24000 innan skatt får ut runt 19000 varje månad, någon månad kanske 18500. Om jag kan lösa ut lån på 100000 där jag idag betalar flera tusen på, plus kreditkort där jag betalar 1000 varje månad, och sen andra lån, så skulle min månadskostnad sjunka med flera tusen. På UC skulle de bara se lån på 150000 (inte lösa ut nu bra ränte% och månadskostnad just nu) 100000 med ockerränta plus "försäkring" nordea 17000 kreditkort 20000 ett annat lån 10000. = 147000. Sen har jag andra lån som inte syns på UC som jag skulle kunna betala av om jag blev beviljjad utökning på 20000. Börjar bli lite bråttom att fixa allt just nu, så inte kronkalle kommer om man inte kan betala av allt, men denna månad ska nog lösa sig ifall. Btw var inga problem att få lån på 1 125000 när jag var där i april månad, behövde bara ge arbetsgivarintyg med årslön. Nu har jag fått lönförhöjning så till detta års dekleration blir det ca 280000-290000 i inkomst,