2014-11-25, 00:34
Medlem
GodeGorans avatar
Alltså det är ju en sak om det görs större satsningar på manliga fotbollslandslaget än kvinnliga eftersom att allmänintresset för herrfotbollen är så mycket större, men när det gäller simning är det väl inte så att extremt mycket fler är intresserade av herrsimning än damsimning?

Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Så nu när kvinnor gynnas så ska resultaten styra? Är alla idéer om 50/50 som bortblåsta när inte kvinnor är drabbade? Varför ska det inte göras satsningar på killarna så de kommer ikapp?

Ta av dig offerkoftan TS. Tycker du verkligen att män är "drabbade" här? Du vet redan att feminister inte är intresserade av orättvisor(diskutabelt om detta är) mot män och satsningar på män.
Citera
2014-11-25, 00:36
Medlem
GodeGorans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Therese har legat i hårdträning hela tiden...

Frölander tog det soft, låg i världstopp ändå, i ändan av elitkarriären Det är en skön förhållning till sporten... mer respekt.

Ja avgörande för hur mycket respekt man ska få för sin framgång är hur lite man har tränat.
Citera
2014-11-25, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GodeGoran
Ta av dig offerkoftan TS. Tycker du verkligen att män är "drabbade" här? Du vet redan att feminister inte är intresserade av orättvisor(diskutabelt om detta är) mot män och satsningar på män.

Jag är här för att synliggöra feministers inkonsekventa och ologiska dravel, vad ska man annars göra här menar du?
Citera
2014-11-25, 00:47
Medlem
GodeGorans avatar
Citat:
Jag är här för att synliggöra feministers inkonsekventa och ologiska dravel, vad ska man annars göra här menar du?
Visst finns det en poäng med det men du behöver ju inte köra samma dravel själv.
Citera
2014-11-25, 00:54
Medlem
Citat:
Visst finns det en poäng med det men du behöver ju inte köra samma dravel själv.

Vad exakt har varit dravel från min sida menar du? Sen kan du även ge något exempel på något du själv bidragit med som varit intressant, känns som du grovt överskattar din egen medverkan i debatten.
Citera
2014-11-25, 01:07
Medlem
Fribbäs avatar
Detta har inte så mycket med jämställdhet att göra. De svenska damerna placerar sig högre internationellt än herrarna och därför skickar man också flera damer. Visst nu struntar man i att skicka Simon Sjödin trots fina resultat på SM i helgen (topp 10 i världen) dock så verkar det bero på att han presterade dåligt på EM för några månader sedan.
Citera
2014-11-25, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Detta har inte så mycket med jämställdhet att göra. De svenska damerna placerar sig högre internationellt än herrarna och därför skickar man också flera damer. Visst nu struntar man i att skicka Simon Sjödin trots fina resultat på SM i helgen (topp 10 i världen) dock så verkar det bero på att han presterade dåligt på EM för några månader sedan.

Det stämmer inte, feminister upprörs ständigt när kvinnor är underrepresenterade trots att de inte har några resultat att visa upp. Kvinnor ska ständigt ha rätt till att vara med även om män är mycket bättre.

Överallt där kvinnor ligger efter görs det satsningar enbart på kvinnor, om det är jämställdhet man är ute efter borde samma satsningar göras när män hamnar efter, men det händer aldrig.
Citera
2014-11-25, 01:18
Medlem
Malingins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä

Jo, men, som redan påpekats, så separerar man på män och kvinnor, som i alla idrotter.
Männen är bättre.

Kvinnor får en massa special undantag och ska behandlas annorlunda det skiter man i, man tom uppmuntrar det.
I vissa sporter tjänar de nästan lika mycket som männen, trots att de är mycket sämre, golf tex.
Citera
2014-11-25, 01:20
Medlem
GodeGorans avatar
Citat:
Vad exakt har varit dravel från min sida menar du? Sen kan du även ge något exempel på något du själv bidragit med som varit intressant, känns som du grovt överskattar din egen medverkan i debatten.

Jag anser för det första att det här med simmarna som skickas till VM inte är "orättvist", det finns väl helt enkelt fler svenska kvinnor som relativt sina utländska motståndare är bättre än respektive för männen just nu. Det är inte ett jämställdhetsproblem och därför tycker jag att du larvar dig lika mycket som feminister som blir upprörda över att det finns en "tjejpizza" på någon restaurang.

Det finns en tråd där du kan diskutera min medverkan i debatten om du vill men jag kan säga dig redan nu att jag inte på något sätt anser mig vara den bästa debattören och vet att jag lätt glider in på metadebatt.
Citera
2014-11-25, 01:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Är tjejerna värda detta p.g.a bättre resultat? Satsas det inte tillräckligt på männen? Tycker feminister detta är rätt eller fel? Kommer feminister protestera om detta blir vanligare?
Om män är lika dåliga på att simma som de är på att argumentera så känns det djupt orättvist så klart .. då undrar man ju bara vad mannen gör där ....
Citera
2014-11-25, 01:24
Medlem
Citat:
Jag anser för det första att det här med simmarna som skickas till VM inte är "orättvist", det finns väl helt enkelt fler svenska kvinnor som relativt sina utländska motståndare är bättre än respektive för männen just nu. Det är inte ett jämställdhetsproblem och därför tycker jag att du larvar dig lika mycket som feminister som blir upprörda över att det finns en "tjejpizza" på någon restaurang.

Det finns en tråd där du kan diskutera min medverkan i debatten om du vill men jag kan säga dig redan nu att jag inte på något sätt anser mig vara den bästa debattören och vet att jag lätt glider in på metadebatt.

Nu har jag inte sagt att jag tycker det är orättvist heller, därför jag sa att jag är här för att synliggöra hyckleriet och inkonsekvensen bland feminister, det finns miljoner artiklar i våra största tidningar där feminister suttit och räknat antalet män mot antalet kvinnor i olika sammanhang. När män drabbas är det dock inte intressant.
Citera
2014-11-25, 01:24
Medlem
Citat:
Damerna får dock vara med och spela fotboll, männen får inte simma. Finns det någon situation där du tycker det skulle vara ok att skicka åtta män och en kvinna i något idrottssammanhang?

Senaste OS hade väl skidskyttet inte en enda dam med eftersom ingen lyckades kvala in, till exempel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in