2014-11-17, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrustBuddy
Hej WhiteShadow.

Tack för mycket bra fråga! Tidigare fungerade InterestLoan1Renew så att Långivare fick 3% i förbetald ränta som inte fullt krediterades innan lånet återbetalades (dvs. vid Max Withdrawal föll denna ränta bort). Tidigare i höst lade vi om detta så att 2% omedelbart tillfaller våra Långivare vid varje förlängning. Numera är alltså dessa 2% ”dina pengar” omedelbart vid varje förlängning och kan under inga omständigheter sedan borträknas från ditt saldo.

/TB

Vad jag kan se så betalas skatt i samband med InterestLoan1, det syns tydligt i transaktionslistan. Men ingen skatt dras vid InterestLoan1Renew. Så jag skulle också vilja veta hur beskattningen funkar vid InterestLoan1Renew?
Citera
2014-11-17, 19:11
Medlem
Citat:
Hej tarumbar.

Givetvis ska det inte behöva ta nästan ett halvår att färdigutveckla den nya hemsidan och då framförallt viktiga funktioner åt Långivare såsom graferna. Dessvärre är vi fortsatt ett litet bolag med cirka sjuttiofem anställda och vissa element funktioner såsom hemsidan läggs tyvärr ut på tredje parter. I den nya hemsidans fall inledde TB dessvärre ett samarbete med en tredje part som inte fungerat optimalt. Detta är givetvis inte en ursäkt för att funktioner såsom grafen ännu inte kommit på plats. Dock hopas vi att du och andra Buddies har fortsatt överseende med detta ett litet tag till.

Avseende dina funderingar om ”man blir lurad eller inte” vill vi understryka vår tro på transparens och återigen hänvisa till Supporten (se svar till Heliano) för ytterligare information rörande ditt konto. TB står alltid till ditt förfogande för en detaljerad genomgång av ditt konto. Detta inkluderar såväl avkastning som eventuella förluster och inkasso fall.

/TB

Trevligt att ni har kommit tillbaka till tråden!

En liten fundering, hur många är ni egentligen som arbetar på TB? För här säger ni ca 75 men i en investeringspresentation har ni 90+ anställda, vilken siffra är korrekt?

När kan sparare förvänta sig att få mer information om de nya låneprodukterna som ska lanseras i år?
Citera
2014-11-17, 22:29
Medlem
Faktiskt riktigt nöjd med Trustbuddy för första gången på ca 1 år. De svarar på frågor erkänner fel och brister.

Har egentligen bara en fråga.
Om ni har tre nya bra inkassobolag som samlar in pengar, varför låter ni huvuddelen av våra fodringar ligga kvar hos ett bolag som inte levererar?

Nu saknas det bara lite avkastning...
Citera
2014-11-18, 09:10
Medlem
Bra att TB tar tag i tråden igen.
Citera
2014-11-18, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyTs
Transparens?
Hela er verksamhet bygger ju på att INTE ha transparens utan att ni ska sköta alla lån m.m. bakom kulisserna för att det ska vara "enkelt" för oss långivare. Istället för att göra som t.ex. Fixura

Det i sig gör att ni får massor av onödiga frågor när det inte riktigt fungerar som ni sagt från början

Hej cyTs.

Självklart vill vi att investeringsprocessen ska vara så enkel som möjlig för våra Långivare och att den nya plattformen ska sköta merparten av alla transaktioner åt dig / er på automatiserad basis.

Däremot skulle jag inte påstå att vår verksamhet bygger på att undvika transparens. Tvärtemot det tycker jag att denna tråds aktivitet under det gångna året visar på det missuppfattningar som kan ske om TB inte är så öppet möjligt som Bolag. Sedan är det givetvis upp till oss att försöka styra dialogen i rätt riktning och undvika onödiga frågor!

/TB
Citera
2014-11-18, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarumbar
Bra att TB tar tag i tråden igen.

Tack tarumbar!
Citera
2014-11-18, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repus
Faktiskt riktigt nöjd med Trustbuddy för första gången på ca 1 år. De svarar på frågor erkänner fel och brister.

Har egentligen bara en fråga.
Om ni har tre nya bra inkassobolag som samlar in pengar, varför låter ni huvuddelen av våra fodringar ligga kvar hos ett bolag som inte levererar?

Nu saknas det bara lite avkastning...

Hej Repus.

Mycket bra fråga. Anledningen är att vi står under kontrakt med VKC och inte får ta tillbaka några fordringar kostnadsfritt inom ett spann av två år. Med anledning av den från vårt perspektiv otillräckliga insamlingen för vi dock nu en dialog med VKC om att få bort denna portfölj från dem via antingen köp (av tredjepart) eller för bearbetning av minst en annan aktör. Vi ligger för närvarande i slutskedet av den processen.

/TB
Citera
2014-11-18, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Girasoul
Trevligt att ni har kommit tillbaka till tråden!

En liten fundering, hur många är ni egentligen som arbetar på TB? För här säger ni ca 75 men i en investeringspresentation har ni 90+ anställda, vilken siffra är korrekt?

När kan sparare förvänta sig att få mer information om de nya låneprodukterna som ska lanseras i år?

Hej Girasoul.

Vi har som säkerligen vet en hel del IT konsulter som jobbar åt oss på heltid och har även vuxit mycket snabbt på IT sidan i bland annat Polen och Bangladesh. Så den korrekta siffran "all in" är 90+!

Information angående de nya låneprodukterna kommer att presenteras löpande för våra Långivare. Presentationen du länkar till bör också ge en bra överblick av vad de nyförvärvade Bolagen har att erbjuda.

/TB
Citera
2014-11-18, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggers
Vad jag kan se så betalas skatt i samband med InterestLoan1, det syns tydligt i transaktionslistan. Men ingen skatt dras vid InterestLoan1Renew. Så jag skulle också vilja veta hur beskattningen funkar vid InterestLoan1Renew?

Hej baggers.

Mig vetandes bör givetvis den preliminära skatten dras även för Interest1Loan Renew. Om så ej är fallet beror detta troligtvis på ett fel i systemet som vi i sådana fall kommer att åtgärda omedelbart.

Vi återkommer här så snart detta är undersökt.

/TB
Citera
2014-11-18, 16:52
Medlem
Citat:
Hej Repus.

Mycket bra fråga. Anledningen är att vi står under kontrakt med VKC och inte får ta tillbaka några fordringar kostnadsfritt inom ett spann av två år. Med anledning av den från vårt perspektiv otillräckliga insamlingen för vi dock nu en dialog med VKC om att få bort denna portfölj från dem via antingen köp (av tredjepart) eller för bearbetning av minst en annan aktör. Vi ligger för närvarande i slutskedet av den processen.

/TB

Detta är ett ämne som jag mycket gärna skulle ha uppdateringar kring när det kommer. Sitter efter ett 90% uttag kvar med i stort sätt bara dåliga lån på över ett år så räntan för tillfället är i stort sett obefintlig.

Mycket trevligt att se TB i denna tråden och jag kan bara hålla med om att de kommer mycket vettiga svar här i tråden. Ett skadeskjutet förtroende känner att det kanske finns en chans att detta ordnar sig till slut.
Citera
2014-11-19, 09:48
Medlem
Citat:
Hej cyTs.

Självklart vill vi att investeringsprocessen ska vara så enkel som möjlig för våra Långivare och att den nya plattformen ska sköta merparten av alla transaktioner åt dig / er på automatiserad basis.

Däremot skulle jag inte påstå att vår verksamhet bygger på att undvika transparens. Tvärtemot det tycker jag att denna tråds aktivitet under det gångna året visar på det missuppfattningar som kan ske om TB inte är så öppet möjligt som Bolag. Sedan är det givetvis upp till oss att försöka styra dialogen i rätt riktning och undvika onödiga frågor!

/TB

Investeringprocessen blir inte krångligare för att ni ger oss mer detaljer om lånen.
Citera
2014-11-19, 10:01
Medlem
Citat:
Hej baggers.

Mig vetandes bör givetvis den preliminära skatten dras även för Interest1Loan Renew. Om så ej är fallet beror detta troligtvis på ett fel i systemet som vi i sådana fall kommer att åtgärda omedelbart.

Vi återkommer här så snart detta är undersökt.

/TB

Hej igen baggers.

Vi har nu undersökt detta. Det visar sig att systemet felaktigt ej dragit ränta på Interest1LoanRenew sedan vi tidigare i höst introducera den nya förlängningsmodellen för Långivare. Tidigare drogs ej ränta på förnyelser då denna ränta var ackumulerad men ännu ej intjänad. Eftersom modellen nu har lagts så att våra Långivare får 2% omedelbart (dvs. 2% som är intjänat i samband med varje förlängning) måste detta också åtgärdas skattemässigt i systemet.

Denna ändring kommer att ske till slutet på nästa vecka.

/TB
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in