2014-10-18, 18:09
Medlem
Mohaves avatar
Det ryktas att han ska starta Frihetsfronten 2.0 tillsammans med de gamla polarna Mats Hintze och Christian Gergils.
Citera
2014-10-18, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Det ryktas att han ska starta Frihetsfronten 2.0 tillsammans med de gamla polarna Mats Hintze och Christian Gergils.

Lite influerad av dokumentären om Docklands idag månne?
Citera
2014-10-19, 01:06
Medlem
Mohaves avatar
Ja, tveklöst. Och jag förstår att Anders Borg nu vill gå tillbaka till rötterna. Men gänget kring Docklands är rätt splittrat nu.
Citera
2014-11-03, 20:49
Medlem
Sqeptisks avatar
En av de få kompetenta ministrarna i förra regeringen. Lämnade över en av europas mest välskötta ekonomier till nuvarande finansminister. Men hon var uppenbarligen inte nöjd då hon inte hittade några extra undanstoppade pengar i "ladan". Inkompetens visar sig väldigt snabbt i dagens mediavärld.
Citera
2014-11-03, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
En av de få kompetenta ministrarna i förra regeringen. Lämnade över en av europas mest välskötta ekonomier till nuvarande finansminister. Men hon var uppenbarligen inte nöjd då hon inte hittade några extra undanstoppade pengar i "ladan". Inkompetens visar sig väldigt snabbt i dagens mediavärld.

Magdalena Andersson, Socialdemokraterna, har helt rätt. Inte bara saknas en kassa överhuvudtaget. Det enda som finns är skatteintäkter under året som inte räcker till. Därför är statsskulden kvar, kommunernas skulder har ökat, landstingens skulder har ökat och det svenska folkets privata skulder har ökat. På tillgångssidan har priserna stuckit iväg och det är inte bra, det är feber. Finansen och bankerna gillade Anders Borg. Alltför många vanliga människor har varit förtjusta för journalisterna avslöjade inte de alltmer gapande hålen men mig lurade han inte.

Tack Borg förresten, för massiv invandring. Migrationsverket fick och får ju sitt iallafall.
Citera
2014-11-14, 13:35
Medlem
Citat:
Förre moderate finansministern Anders Borg har fått ett prestigeuppdrag av World Economic Forum (WEF).
Source: http://www.svd.se/naringsliv/prestig...rg_4101043.svd

Fullkomligt obegripligt att Borg hyllas, hur svårt var hans arbete som finansminister egentligen? Sverige hade trots skattesänkningarna världens 4:e högsta skattetryck vilket betyder att väldigt mycket pengar ändå kommer in i statskassan. Prestigeuppdrag..?
Citera
2014-11-14, 16:45
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Fullkomligt obegripligt att Borg hyllas, hur svårt var hans arbete som finansminister egentligen? Sverige hade trots skattesänkningarna världens 4:e högsta skattetryck vilket betyder att väldigt mycket pengar ändå kommer in i statskassan. Prestigeuppdrag..?
Kan inte du berätta vad det är du har emot Borg egentligen? Jag hade förstått dig om du var sosse och borg var vår nuvarande finansminister men nu när han har avgått och inte är en del av den svenska politiken längre. Kom igen nu, jag är uppriktigt nyfiken, varför ogillar du Borg?
Citera
2014-11-14, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Kan inte du berätta vad det är du har emot Borg egentligen? Jag hade förstått dig om du var sosse och borg var vår nuvarande finansminister men nu när han har avgått och inte är en del av den svenska politiken längre. Kom igen nu, jag är uppriktigt nyfiken, varför ogillar du Borg?

Det blir något 'off topic' eftersom tråden endast handlar om Anders Borg men du får gärna förklara var i hans storhet består i och vad det är han har uträttat som politiker.
Citera
2014-11-14, 17:15
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Det blir något 'off topic' eftersom tråden endast handlar om Anders Borg men du får gärna förklara var i hans storhet består i och vad det är han har uträttat som politiker.
Det gör jag gärna efter att du svarar på min fråga.
Citera
2014-11-14, 17:53
Medlem
Eftersom tråden fortfarande handlar om Anders Borg så fortsätter vi där. Det man undrar över Anders Borg är varför han var en av de ministrar som svek Moderaterna i och med valnederlaget. Han var ju en mycket populär minister bland de egna och även påtänkt som ny partiledare för partiet. Man kan därför fråga sig varför han svek sina partikamrater i nederlagets ögonblick och lämnar dem i sticket. Kanske tyckte han att Sveriges ekonomi var viktigare än det politiska spelet och därför klev av i tid för att han var smart att förutse vad som skulle komma. För nu har vi en regering som inte kan styra och en opposition som inte vill styra.
Citera
2014-12-10, 08:38
Medlem
Citat:
Tidigare finansministern Anders Borg kan ta plats i Kinneviks styrelse. Valberedningen har föreslagit Borg till posten som vice ordförande.

http://www.sydsvenskan.se/ekonomi/an...till-kinnevik/
Citera
2014-12-10, 13:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Magdalena Andersson, Socialdemokraterna, har helt rätt. Inte bara saknas en kassa överhuvudtaget. Det enda som finns är skatteintäkter under året som inte räcker till. Därför är statsskulden kvar, kommunernas skulder har ökat, landstingens skulder har ökat och det svenska folkets privata skulder har ökat. På tillgångssidan har priserna stuckit iväg och det är inte bra, det är feber. Finansen och bankerna gillade Anders Borg. Alltför många vanliga människor har varit förtjusta för journalisterna avslöjade inte de alltmer gapande hålen men mig lurade han inte.

Tack Borg förresten, för massiv invandring. Migrationsverket fick och får ju sitt iallafall.

Men han (dom) lånade inte upp statsskulden trots extrem lågkonjunktur som övriga världen gjorde!
Sossar+V+MP lånade ju upp statskulden under högkonjunktur i börja av 2000-talet!

Och vad du än säger så har experter so vet en aning mer om FB-hjältarna här att han är en av världens bästa finansministrar....

Var finns förresten begräsningen i invandringen från det rödgröna???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in