Flashback bygger pepparkakshus!
2014-11-12, 13:10
Medlem
o0Halal0os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Jag är inte muslim, men kalla mig muslim om du vill.
Det där taqiyyatramset är det ingen som luras av längre och dina nickbyten lurar inte heller någon som har varit länge på forumet och känner igen ditt modus oprandi
Citera
2014-11-12, 14:31
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Frågan är, vem är det som vill inta vad?
När invaderade senast muslimer ett kristet land?
Och när invaderade senast kristna ett muslimskt land?
Med tanke på skillnaden mellan att ta bort en regering och utlysa fria val, och att invadera. Berätta gärna själv när kristna senaste invaderade ett muslimskt land.

Citat:
När man ser en sån här video förstår jag varför muslimer kämpar, och mot vad. De kämpar mot imperialism och för rätten att få leva sina liv utan att bli hatade eller förföljda.
Genom att döda andra muslimer?

Citat:
Slaveri är inte tillåtet / praktiseras inte i muslimska länder, punkt. Vi behöver inte diskutera det.
Tillåtet och praktiseras är olika saker. Visst fan praktiseras det. Kolla med vilken människorättsorganisation du vill. ~20 milj. slavar i bara Pakistan.
Citera
2014-11-12, 17:57
Medlem
studentrolands avatar
Om staten Qatar i Persiska viken skrivs det, angående slaveri i dagens muslimska länder:
Citera
2014-11-13, 08:05
Medlem
Ismails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Varför bemöter du inte "no true scotsman" kritiken som du hela tiden får?
Kan du argumentera bort det, så är det mesta du säger i övrigt väldigt svårt att argumentera emot.
Vilka argument har jag inte svarat på?
Citera
2014-11-13, 08:54
Citat:
Ursprungligen postat av Ismail
Vilka argument har jag inte svarat på?
No true scotsman -argumentet som du hela tiden använder dig av för att försöka göra poänger. Har du missat att det finns kritik mot att argumentera på detta sätt? Bemöt denna kritik innan du kan förvänta dig att någon lyssnar på resten av vad du har att säga.
Citera
2014-11-13, 09:21
Medlem
Ismails avatar
Citat:
No true scotsman -argumentet som du hela tiden använder dig av för att försöka göra poänger. Har du missat att det finns kritik mot att argumentera på detta sätt? Bemöt denna kritik innan du kan förvänta dig att någon lyssnar på resten av vad du har att säga.
På vilket sätt har jag inte bemött kritiken? Då får gärna specifiera.
Citera
2014-11-13, 09:41
Citat:
På vilket sätt har jag inte bemött kritiken? Då får gärna specifiera.

Du påstår att dina åsikter speglar islam bättre än tex IS åsikter. Detta är ett argumentations fel kallat no true scotsman. Tills dess att du lagt fram bra belägg varför att din tolkning av koranen är mer korrekt än någon annans tolkning, så är all vidare resonemang och slutsatser från din sida ointressant att lyssna på, då det bara är en subjektiv tolkning bland miljontals andra.
Citera
2014-11-13, 09:55
Medlem
Ismails avatar
Citat:
Du påstår att dina åsikter speglar islam bättre än tex IS åsikter. Detta är ett argumentations fel kallat no true scotsman. Tills dess att du lagt fram bra belägg varför att din tolkning av koranen är mer korrekt än någon annans tolkning, så är all vidare resonemang och slutsatser från din sida ointressant att lyssna på, då det bara är en subjektiv tolkning bland miljontals andra.
Fast jag nämnde inget om IS i inlägg #700. Du kommenterade mitt inlägg nummer 700 och skrev att varför jag inte bemötte "no true scotsman" kritiken. Var är "no true scotsman" felet i inlägg #700?
Citera
2014-11-13, 09:58
Medlem
o0Halal0os avatar
Citat:
Fast jag nämnde inget om IS i inlägg #700. Du kommenterade mitt inlägg nummer 700 och skrev att varför jag inte bemötte "no true scotsman" kritiken. Var är "no true scotsman" felet i inlägg #700?
Som alla andra forum-muhammedaner flyr du sakdebatten och omfokuserar till formalia och debatteknik när sanningen om islam börjar bli oförsvarbar
Citera
2014-11-13, 10:00
Medlem
Ismails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av o0Halal0o
Som alla andra forum-muhammedaner flyr du sakdebatten och omfokuserar till formalia och debatteknik när sanningen om islam börjar bli oförsvarbar
Vad menar du att jag flyr? Lägg fram kritiken så bemöter jag den. Jag väntar....
Citera
2014-11-13, 10:03
Citat:
Ursprungligen postat av o0Halal0o

Hela inlägg #700, som så många andra inlägg från dig, handlar ju om hur du tolkat en text. Din tolkning är helt ointressant och funkar inte som ett argument så länge du inte kan påvisa varför din tolkning är mer värd än alla andra tolkningar.
Citera
2014-11-13, 10:05
Medlem
o0Halal0os avatar
Citat:
Vad menar du att jag flyr? Lägg fram kritiken så bemöter jag den. Jag väntar....
Håll dig till sakdebatten som handlar om islamiska staten/dash och dess islamiska legitimitet! Dina omfokuseringar lurar ingen islamkritiker men visar din oförmåga att hålla dig till forumämnet vilket i sig är bra eftersom du här visar att du står svarslös inför islamkritiken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in