Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-11, 19:03
  #6745
Medlem
deludeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortronsalt
C*nt*r*giu
Prute*nu
är dom det är flest av i klungan
*=a
Tackar!

Det där om att zigenare säljer Faktum anmärkte en bekant till mig om redan för något år sen eller två.
...
2014-11-11, 20:12
  #6746
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortronsalt
C*nt*r*giu
Prute*nu
är dom det är flest av i klungan
*=a

Örebro: Släkten Stângaciu
2014-11-11, 21:07
  #6747
Medlem
Klanerna,de stora sitter där hemma och delar upp sverigesstäder,ni tar örebro med omnejd och ni får vara där i Göteborg och ni får vara där osv...Sen skuldsätter de lite folk där nere och placerar ut här.Vad händer?Jo.pengarna strömmar in och de blir hjälpta och uppmuntrade av svenska staten.Förstå vad de skrattar åt oss.
2014-11-11, 21:12
  #6748
Medlem
elgecys avatar
Någon som stött på den unga zigenartjejen med lite runda kinder (ja, jo) som morgon/rusninstrafik på perrongen T-centralen mot Akalla/Hjulsta tigger genom att krama, smeka kinder och bli extremt, påfluget och obehagligt fysisk?

Och vad är grejen med han som helt saknar armar? Eller är det ben?! Jag har helt gjort mitt bästa för att förtränga bilden av honom, vågar knappt titta.
2014-11-11, 21:19
  #6749
Medlem
spoilers avatar
"Fyra romska tiggare skulle ingå i ett konstprojekt producerat av Statens konstråd i samarbete med Frälsningsarmén. Syftet med projektet var att visa hur djupt utsatta personer som tvingas tigga på gatorna är. Men efter stark kritik så har nu Statens konstråd bestämt sig för att avsluta projektet.

/.../

Enligt Statens konstråd var tanken var att de romska tiggarna skulle bli anställda, få svenskundervisning och att de skulle samla in pengar till en verksamhet, i likhet med Amnesty. I det skulle det de uppstå ett möte på gatan som är annorlunda än i vanliga fall.

/.../

Avtalet med romerna fortsätter dock som bestämt. De kommer att fortsätta att få lön och svenskundervisning, skillnaden är att de inte kommer att samla in några pengar."

http://www.svt.se/kultur/konst/tiggarkonst

Sverige är fantastiskt - måste säkert zigenarna tänka.
2014-11-11, 21:39
  #6750
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Fyra romska tiggare skulle ingå i ett konstprojekt producerat av Statens konstråd i samarbete med Frälsningsarmén. Syftet med projektet var att visa hur djupt utsatta personer som tvingas tigga på gatorna är. Men efter stark kritik så har nu Statens konstråd bestämt sig för att avsluta projektet.

/.../

Enligt Statens konstråd var tanken var att de romska tiggarna skulle bli anställda, få svenskundervisning och att de skulle samla in pengar till en verksamhet, i likhet med Amnesty. I det skulle det de uppstå ett möte på gatan som är annorlunda än i vanliga fall.

/.../

Avtalet med romerna fortsätter dock som bestämt. De kommer att fortsätta att få lön och svenskundervisning, skillnaden är att de inte kommer att samla in några pengar."

http://www.svt.se/kultur/konst/tiggarkonst

Sverige är fantastiskt - måste säkert zigenarna tänka.
Så nu betalas dom av oss för att tigga.Bokstavligen.Har jag inte missat något så är det här fan i mig det sjukaste av alla djävla dumheter hittills.Snälla,kan inte vara sant.Det här ska jag kolla närmare på...
2014-11-11, 21:39
  #6751
Medlem
Ree81s avatar
Gillade den här bilden som dök upp i den där 18-månaders undersökningen: http://frontface.se/magazine/wp-cont...gsholm_004.jpg

Alla vet väl att kryckor bara är ett verktyg vid det här laget, men det är en talande bild. För ett så "smart" folk är de verkligen kassa på att skaffa... jobb?

Fast, de ser väl tiggandet som ett jobb då det drar in mer pengar än ett riktigt arbete. Så att säga att de suger på att ta hand om sig själva stämmer inte. Det är mest "de är väldigt bra på att irritera folk som är rikare än dom".
2014-11-11, 21:58
  #6752
Medlem
Badfingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Någon som stött på den unga zigenartjejen med lite runda kinder (ja, jo) som morgon/rusninstrafik på perrongen T-centralen mot Akalla/Hjulsta tigger genom att krama, smeka kinder och bli extremt, påfluget och obehagligt fysisk?

Och vad är grejen med han som helt saknar armar? Eller är det ben?! Jag har helt gjort mitt bästa för att förtränga bilden av honom, vågar knappt titta.

Sistnämnda stötte jag på när jag skulle mot Akalla. Mellan de långa "ståbanden" låg det även en hög korvar som senare var helt utsmetade över marken när jag kom tillbaka. Förhoppningsvis var det hundkorvar
2014-11-11, 22:04
  #6753
Medlem
Badfingers avatar
En positiv nyhet för de övriga EU länderna, främst Rumänien och Bulgarien:

http://www.svt.se/nyhetsklipp/region...cle2465948.svt

Får en stark känsla över att Sveriges "romska" population är på väg att stiga rätt drastiskt. 3 månadersregeln verkar helt verkningslös. Bara en tidsfråga innan övriga kommuner kommer att tillämpa Göteborgs arbetssätt.
2014-11-11, 22:13
  #6754
Medlem
Badfingers avatar
Intressant hur dottern verkar vilja bli sjuksköterska, medans mamman säger att hon vill bli läkare. Verkar inte ha story:n helt straight om det nu inte är översättningen som fallerat
2014-11-11, 22:19
  #6755
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Ja. Minns att en gång som när jag reste med tunnelbanan så var det två olika tiggare som hade likadana lappar Men det är lite konstigt att det inte har gjorts mer utredningar om dem. Har inte hittat särskilt mycket info om dessa tiggare på nätet. För visst måste de som går runt med lappar ändå ingå i nå sorts liga?
Visst finns eldsjälar som även plastar in dessa lappar som skrivits på svenska.

Oftast är det ungdomar som själva är parasiter av samhället.
2014-11-11, 22:48
  #6756
Avstängd
FATTA hur många bakterier som tiggarna har på sig!!

vidrigt

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback