Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-11-10, 09:18
  #1
Medlem
Det här är baserat på mina egna erfarenheter, och diskussion är liksom meningen.

Hur kommer det sig att alla stalltjejer är så vidrigt dåliga människor? De snackar skit om varandra, är allmänt "bitchiga" på en totalt oacceptabel nivå och rent elaka?

Min tjej har precis börjat rida i ett större stall, sedan ett par veckor tillbaka, och har hunnit bli kallad hora, fått höra att hon missbehandlar hästen samt att hon är fet. Inget av det är sant, och även om någon skulle tycka att hennes 65kg är att uppfatta som fetma så återstår faktum; det är en helt jävla vidrig sak att säga om en annan människa. Nu är hon inte helt ren i sin svenska och förolämpar inte människor själv utan blir mest ledsen.

Efter jag hade skjutsat dit henne en dag så stod en tjej och sparkade på en gammal golf på parkeringen och jag hjälpte henne med startkablar. Inget konstigt alls. Sedan sa jag hej då och log som min mamma uppfostrade mig och åkte hem. Sedan har min tjej fått höra att jag har varit flörtig och slemmig. Jag visste inte vad jag skulle säga riktigt. Min tjej tittade liksom på.

Vad har du varit med om? Håller du med alls? Vad beror det på?

Jag har varit med i många föreningar i mitt liv och aldrig ens snuddat på någonting liknande. Jag har mer märkt av en anda av att man HJÄLPER människor som behöver det, oavsett om personen vetat om det eller inte. Alla är nybörjare i början.

Är det så fel i uppfostran av svenska småfittor eller är det någonting med luften i stallen som gör de sådär? I sådana fall är det jag som ställer ut bilen så får vi ha hästen hemma. Jag har idag kollat runt lite på ett svenskt hästforum och fått vidrigheten bekräftad ytterligare.
__________________
Senast redigerad av banansvenne90 2014-11-10 kl. 09:24.
Citera
2014-11-10, 09:29
  #2
Medlem
Sebzors avatar
Ja hästfolk är inget roligt att ha att göra med, varför det är så kan jag inte riktigt svara på.
Citera
2014-11-10, 09:33
  #3
Medlem
ViktorSteks avatar
Det verkar som om dessa tjejer inte har alla hästar hemma i stallet. Rent generellt kan jag inte säga om hästtjejer är fräckare än andra, men just nu går det en bitchvåg över Sverige, åtminstone Stockholm, där tjejer förvandlas till ogenerat ofemenina människor. Arrogant och spydig är det nya inne för "snygga" tjejer.

Blir så jävla less på denna trend.
Citera
2014-11-10, 09:34
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banansvenne90
Det här är baserat på mina egna erfarenheter, och diskussion är liksom meningen.

Hur kommer det sig att alla stalltjejer är så vidrigt dåliga människor? De snackar skit om varandra, är allmänt "bitchiga" på en totalt oacceptabel nivå och rent elaka?

Min tjej har precis börjat rida i ett större stall, sedan ett par veckor tillbaka, och har hunnit bli kallad hora, fått höra att hon missbehandlar hästen samt att hon är fet. Inget av det är sant, och även om någon skulle tycka att hennes 65kg är att uppfatta som fetma så återstår faktum; det är en helt jävla vidrig sak att säga om en annan människa. Nu är hon inte helt ren i sin svenska och förolämpar inte människor själv utan blir mest ledsen.

Efter jag hade skjutsat dit henne en dag så stod en tjej och sparkade på en gammal golf på parkeringen och jag hjälpte henne med startkablar. Inget konstigt alls. Sedan sa jag hej då och log som min mamma uppfostrade mig och åkte hem. Sedan har min tjej fått höra att jag har varit flörtig och slemmig. Jag visste inte vad jag skulle säga riktigt. Min tjej tittade liksom på.

Vad har du varit med om? Håller du med alls? Vad beror det på?

Jag har varit med i många föreningar i mitt liv och aldrig ens snuddat på någonting liknande. Jag har mer märkt av en anda av att man HJÄLPER människor som behöver det, oavsett om personen vetat om det eller inte. Alla är nybörjare i början.

Är det så fel i uppfostran av svenska småfittor eller är det någonting med luften i stallen som gör de sådär? I sådana fall är det jag som ställer ut bilen så får vi ha hästen hemma. Jag har idag kollat runt lite på ett svenskt hästforum och fått vidrigheten bekräftad ytterligare.

Klockrent för vissa stall/anläggningar! Dock inte hos oss.

Stallmiljön är ju ett tufft klimat, och antingen är du där som svkoppling eller för att prestera. Det är de prestationsinriktade människorna som blir översittande skitsnackare som bara strävar efter att verka bäst.
Tyvärr är det dessutom de som dominerar den vuxna delen av hästvärlden...

Som sagt, det problemet finns inte i mitt stall. Brukar vara värst på större anläggningar...
Citera
2014-11-10, 10:27
  #5
Medlem
Zeunerts avatar
Har träffat kategorin i yrket och privat och konstaterar att många i den världen är kallhamrade personer med en påklistrad märkvärdighet ur den gamla stegordningen adel, borgare o bönder, de sysslar med hästsport och är en adel.

De skiter i både i häst och människa utan allt kretsar runt dem, äran och pengarna.
Citera
2014-11-10, 10:31
  #6
Medlem
J.Ks avatar
Hästmänniskor är vidriga, det enda som existerar i deras sjuk värld är deras jävla hästar.

Jag har haft ett långt förhållande med en hästkvinna och det är inte billigt att driva ska jag säga, avoid at all costs säger jag bara.

Enda fördelen jag kan se med det hela var att hon hade mycket tajt kropp i övrigt är det hopplöst.
Citera
2014-11-10, 10:32
  #7
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banansvenne90
Vad har du varit med om? Håller du med alls? Vad beror det på?

Jag har varit med i många föreningar i mitt liv och aldrig ens snuddat på någonting liknande. Jag har mer märkt av en anda av att man HJÄLPER människor som behöver det, oavsett om personen vetat om det eller inte. Alla är nybörjare i början.

Är det så fel i uppfostran av svenska småfittor eller är det någonting med luften i stallen som gör de sådär? I sådana fall är det jag som ställer ut bilen så får vi ha hästen hemma. Jag har idag kollat runt lite på ett svenskt hästforum och fått vidrigheten bekräftad ytterligare.
Jag har ingen upplevelse alls från stall men liknande upplevelser från föreningar vars medlemskap starkt domineras av kvinnor. Det uppstår ofta en ohälsosam intern konkurrens i sådana sällskap.
Citera
2014-11-10, 11:06
  #8
Medlem
Människor som är för insnöade på sina djur är det ju generellt sett något fel på. Jag har erfarenhet av hund och kattintresserade som viger sina liv åt dom små förbannade djuren. Jag utgår från att hästmänniskor är likadana!
Citera
2014-11-10, 11:12
  #9
Medlem
Vissa stämmer detta verkligen in på. Precis som någon annan skrev så har jag upplevt det på de större anläggningarna. De mindre anläggningarna är oftast mycket trevligare.
Citera
2014-11-10, 11:30
  #10
Medlem
Myrtens avatar
Ja, så är det. Ridhästfolk generellt är otrevliga människor (finns dock en hel del undantag), är de tjejer/kvinnor så är de dessutom bitchiga. Travfolket är inte alls på samma sätt.

Men från att konstatera det till att börja ha hästen hemma? Det känns som det är fel ände att börja med, alltså hästen (som är HELT oskyldig till det hela) behöver andra hästkompisar, alla hästar är inte heller trevliga (speciellt i början), men men... Din tjej behöver också vistas med (och lära känna) andra människor som håller på med hästar. Möjligt att hon har ett gäng kompisar som håller på med häst, kolla isf om ni kan ha hästen där de har sina. Annars bör hon försöka lära känna dessa människor, även om de är otrevliga. Möjligt att det finns ett annat stall i närheten som är bättre?

För mig låter det lite som du försöker överbeskydda din tjej - vilket inte är bra för henne. Stöd henne istället och tala om för henne att hon är bäst (för jag antar/hoppas att det är det du tycker).
Citera
2014-11-10, 11:54
  #11
Avstängd
Det tar mkt tid med häst, man blir osocial, och ofta Bor man väl ute på landet. Få fjortisstadsbrudar får en tanke helt plötsligt att dom ska rida.
Citera
2014-11-10, 12:00
  #12
Medlem
Risplockarns avatar
Brukar märka dessa tendenser hos folk som aldrig behövt oroa sig över pengar (folk med hästar har väl det generellt väldigt gott ställt? Är väl extremt dyrt med hästar?). Men vad tråkigt, då jag ändå haft uppfattningen (känner inga hästtjejer) av att de är söta, oskyldiga snällisar utan fördomar. Har ridit på häst en gång i mitt liv och det gör jag aldrig om, skitläskigt. Men då gick jag i dagis. Tycker hästar är lite skrämmande överlag.

Sen får man ju inte dra alla över samma kamm heller.
__________________
Senast redigerad av Risplockarn 2014-11-10 kl. 12:06. Anledning: Onykterhet
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback