Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-04, 14:00
  #289
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whitegirl
Du kan inte manipulera ett barn så att hjärnans struktur helt plötsligt skiftas till det motsatta. Du kan inte heller manipulera ett barn till att reagera sämre på dennes könshormoner, och du kan inte heller manipulera ett barn till att reagera bättre på dennes motsatte könshormoner.
Åjo, det går nog, givet obegränsade resurser: t.ex. borde man kunna göra kirurgiska ingrepp på hjärnan varje vecka under barnets uppväxt. Men att det går är en sak, hur lämpligt det vore är en annan.
Citera
2014-11-04, 14:04
  #290
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whitegirl
Då kallas det transsexuell kvinna. Slå upp det i en ordbok. Du kan inte bara hitta på saker.
Nä, jag vet att den politiskt korrekta termen tar i beaktan vad personen tycker. Men för mig spelar det ingen roll vad personen tycker. Han är en man. Och transsexuell. Alltså transsexuell man.
Citera
2014-11-04, 14:06
  #291
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milan.Sevo
För att hbtq-personer har en störning. Vill du leva i en stat där makten innehavs av störda människor?
Det gör vi ju redan, vad är din poäng? Det är ju ett par bokstäver i hbtq-begreppet, de två första innebär ingen 'störning' alls, de andra väljer jag att inte uttala mig om.
Citera
2014-11-04, 14:06
  #292
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whitegirl
Detta är ett problem i västvärlden. I vissa länder ses transsexuella med respekt, främst p.g.a. landets religion.


Som sagt tidigare i tråden:

Du kan inte manipulera ett barn så att hjärnans struktur helt plötsligt skiftas till det motsatta. Du kan inte heller manipulera ett barn till att reagera sämre på dennes könshormoner, och du kan inte heller manipulera ett barn till att reagera bättre på dennes motsatte könshormoner.


Är det Dr.mengeles skrifter du studerat?

Byt ut barn mot neger och gör det inlägget i debatten om integration..
Man föds till sitt kön, och det är väldigt väl definierat vad ens kropp har reagerat på, kvittot sitter mellan låren strax nedanför torso.. Den som söker skall finna
Citera
2014-11-04, 14:24
  #293
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Nä, jag vet att den politiskt korrekta termen tar i beaktan vad personen tycker. Men för mig spelar det ingen roll vad personen tycker. Han är en man. Och transsexuell. Alltså transsexuell man.

Solklart, sinnessjukt att det skulle kunna kallas något annat
Citera
2014-11-04, 14:25
  #294
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atomist
Är det Dr.mengeles skrifter du studerat?

Byt ut barn mot neger och gör det inlägget i debatten om integration..
Man föds till sitt kön, och det är väldigt väl definierat vad ens kropp har reagerat på, kvittot sitter mellan låren strax nedanför torso.. Den som söker skall finna
Jag menar givetvis hur kroppen reagerar när du testar det - annars kan du ju inte veta. När man testat transsexuella kvinnor (de som byter från kille till tjej) reaktion på könshormoner har man märkt att kroppen visar mer aktivitet av det motsatta könshormonet än det biologiska.
Citera
2014-11-04, 14:42
  #295
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Nä, jag vet att den politiskt korrekta termen tar i beaktan vad personen tycker. Men för mig spelar det ingen roll vad personen tycker. Han är en man. Och transsexuell. Alltså transsexuell man.
Politiskt korrekta? Nu hittar du på igen...
Citera
2014-11-04, 14:42
  #296
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whitegirl
Detta är ett problem i västvärlden. I vissa länder ses transsexuella med respekt, främst p.g.a. landets religion.


Som sagt tidigare i tråden:

Du kan inte manipulera ett barn så att hjärnans struktur helt plötsligt skiftas till det motsatta. Du kan inte heller manipulera ett barn till att reagera sämre på dennes könshormoner, och du kan inte heller manipulera ett barn till att reagera bättre på dennes motsatte könshormoner.

Nu snackar vi om man manipulerar barnets sinne delvis dennes tänkande och synsätt. Inte dess struktur. Du formar barnets psyke helt enkelt.
Citera
2014-11-04, 14:46
  #297
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrashigPsycho
Nu snackar vi om man manipulerar barnets sinne delvis dennes tänkande och synsätt. Inte dess struktur. Du formar barnets psyke helt enkelt.
Vad har det med transsexualism att göra?
Citera
2014-11-04, 14:47
  #298
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atomist
Är det Dr.mengeles skrifter du studerat?

Byt ut barn mot neger och gör det inlägget i debatten om integration..
Man föds till sitt kön, och det är väldigt väl definierat vad ens kropp har reagerat på, kvittot sitter mellan låren strax nedanför torso.. Den som söker skall finna

Hahaha, klockrent!
Citera
2014-11-04, 14:51
  #299
Medlem
WhaleCores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Hen vill bli bedömd utifrån sina egna meriter och sina svar rörande sin personlighet inte utifrån psykologens heteronormativa syn på vad en man eller kvinna ska se ut och vara. Tråkigt med all inskränkthet.

Finns mycket att jobba vidare på här i Sverige helt klart!
Tråkigt att du väljer att kalla den här kvinnan hen när hon väldigt tydligt identifierar sig själv som kvinna. Jag vet att det kan vara svårt att acceptera annorlunda livsval, men försök åtminstonde öppna ditt sinne! Tråkigt med all inskränkthet.
Citera
2014-11-04, 14:52
  #300
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whitegirl
Vad har det med transsexualism att göra?

Och varför i helvete citerar du mig och lägger dig i diskussionen då? Vi satt och diskutera huruvida fallet var när unga barn påverkas av dess förmyndares beslut. Barnen kan bli så psykade att de kan falla över och bli "transsexuella" delvis TVINGADE att begå ett könsbyte även fast de egentligen inte är transsexuella.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback