Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-23, 16:15
  #253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Jag köpte för 1 öre och sålde på 2 öre. Förvisso är kursen ännu bättre idag, men jag är ändå ganska nöjd med 100% vinst.

Kunde ju varit 500% vinst

Men som du säger, 100% är jäkligt bra
Citera
2014-11-03, 19:06
  #254
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinglefitte
Det här är fortfarande 2014 års hetaste konkurskanditat på börsen.


https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2014/11/03/cefour-cefour-ansoker-om-rekonstruktion.html


Snart händer det

NAUR kanske hinner före..
Citera
2014-11-03, 19:32
  #255
Medlem
c014s avatar
Önskar jag kunde gå all in i detta framtidsföretag.
Citera
2014-11-03, 20:04
  #256
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c014
Önskar jag kunde gå all in i detta framtidsföretag.

När handelsstoppet hävs

Alternativt kan du köpa OTC av Foreveradrone
Citera
2014-11-03, 21:41
  #257
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c014
Önskar jag kunde gå all in i detta framtidsföretag.

Du kommer bli miljonär.
Citera
2014-11-03, 21:45
  #258
Medlem
c014s avatar
Det är därför jag vill köpa såklart

Nä men allvarligt, företaget borde blivit avnoterat för länge sen. Och jag hoppas att skiten försätts i konkurs.
Citera
2015-01-13, 11:36
  #259
Medlem
DJInvalidos avatar
http://tecknaemission.se/nyemission?id=50

Så var det dags igen! De kan väl inte ha något förtroendekapital kvar alls på marknaden? Känns som emissionen endast kommer att tecknas av folk som har pengar liggandes i företaget och vill undvika KK.

Ur askan in i elden?
Citera
2015-08-07, 15:14
  #260
Medlem
Föreslagen lydelse:
" § 3 Verksamhet
Bolaget har till föremål för sin verksamhet att, direkt eller indirekt via bolag, bedriva tillverkning, förpackning och försäljning av mat och dryck, bedriva partihandel med alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, äga och hyra ut fast egendom, samt därmed förenlig verksamhet.
§ 4 Aktiekapital
Bolagets aktiekapital skall vara lägst 10 000 000 kronor och högst 40 000 000 kronor.
§ 5 Aktier
Antalet aktier skall vara lägst 200 000 000 och högst 800 000 000 aktier.
Bolagets aktier skall kunna utges i två serier, serie A och serie B. Aktie av serie A skall medföra tio röster och aktie av serie B skall medföra 1 röst. A-aktie kan utges i ett antal av högst 1 000 000 och B-aktie till ett antal av högst 800 000 000."

Jag tror paragraf 3 i verksamhetens ändring kommer slå rätt, men vad innebär paragraf 4 och 5 för aktievärdet?
__________________
Senast redigerad av philldrill 2015-08-07 kl. 15:22.
Citera
2015-08-07, 15:26
  #261
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av philldrill
Föreslagen lydelse:
" § 3 Verksamhet
Bolaget har till föremål för sin verksamhet att, direkt eller indirekt via bolag, bedriva tillverkning, förpackning och försäljning av mat och dryck, bedriva partihandel med alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, äga och hyra ut fast egendom, samt därmed förenlig verksamhet.
§ 4 Aktiekapital
Bolagets aktiekapital skall vara lägst 10 000 000 kronor och högst 40 000 000 kronor.
§ 5 Aktier
Antalet aktier skall vara lägst 200 000 000 och högst 800 000 000 aktier.
Bolagets aktier skall kunna utges i två serier, serie A och serie B. Aktie av serie A skall medföra tio röster och aktie av serie B skall medföra 1 röst. A-aktie kan utges i ett antal av högst 1 000 000 och B-aktie till ett antal av högst 800 000 000."

Jag tror paragraf 3 i verksamhetens ändring kommer slå rätt, men vad innebär paragraf 4 och 5 för aktievärdet?
Håll dig borta från skiten...
Citera
2015-08-07, 17:00
  #262
Medlem
det bör ju åtminstonde gå upp ett par hundradelars öre närmre stämman? är inne med några tusen aktier så ingen jätteinsats - men slår det bra på stämman så blir det riktigt hög vinst
Citera
2016-01-22, 16:58
  #263
Medlem
Hoppas verkligen nya ledningen i Cefour får den uppskattning de behöver. De sitter på en guldgruva om de sköter sina kort rätt, skandalerna hör förhoppningsvis historien till. Jag tror inte att de ens skulle komma på tanken att fiffla, de har för många ögon på sig nu. De tog över bolaget i tron att de skall vända skeppet till svarta siffror. Rekommenderar alla att läsa memorandumet de släppte inför emissionen under q3-q4 förra året, finns mycket matnyttigt där i.

Aktien är extremt nedtryckt pga diverse händelser (framför allt den förra kriminella ledningen och lång tid tillbringad på OBS-listan) och det finns en fundamental skillnad mellan Cefour och andra öres-aktier (ex Nordic Mines, F2M etc etc). Cefour är igång med försäljning, har sina kanaler intakta, de behöver inte uppfinna hjulet. Det Bolaget nu skall bevisa under året är att de verkligen kan öka intäkterna för varje kvartal, och det främst genom att ro i land nya orders och hitta nya samarbetspartners/återförsäljare, men även genom att öka marginalerna.

Verkar inte som att marknaden riktigt förstått vilken grej det är för detta, relativt lilla bolag från Sverige, att få till en deal med Wembley Arena. Och Bråvalla. Och Apoteket (Bolaget). And the list goes on. Igen, om ni har planer på att investera, läs Memorandumet. Framtiden för Cefour har aldrig tidigare sett ljusare ut. Så, nu har jag haussat klart. Skål!
Citera
2016-01-29, 01:27
  #264
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buddaha
Hoppas verkligen nya ledningen i Cefour får den uppskattning de behöver. De sitter på en guldgruva om de sköter sina kort rätt, skandalerna hör förhoppningsvis historien till. Jag tror inte att de ens skulle komma på tanken att fiffla, de har för många ögon på sig nu. De tog över bolaget i tron att de skall vända skeppet till svarta siffror. Rekommenderar alla att läsa memorandumet de släppte inför emissionen under q3-q4 förra året, finns mycket matnyttigt där i.

Aktien är extremt nedtryckt pga diverse händelser (framför allt den förra kriminella ledningen och lång tid tillbringad på OBS-listan) och det finns en fundamental skillnad mellan Cefour och andra öres-aktier (ex Nordic Mines,F2M etc etc). Cefour är igång med försäljning, har sina kanaler intakta, de behöver inte uppfinna hjulet. Det Bolaget nu skall bevisa under året är att de verkligen kan öka intäkterna för varje kvartal, och det främst genom att ro i land nya orders och hitta nya samarbetspartners/återförsäljare, men även genom att öka marginalerna.

Verkar inte som att marknaden riktigt förstått vilken grej det är för detta, relativt lilla bolag från Sverige, att få till en deal med Wembley Arena. Och Bråvalla. Och Apoteket (Bolaget). And the list goes on. Igen, om ni har planer på att investera, läs Memorandumet. Framtiden för Cefour har aldrig tidigare sett ljusare ut. Så, nu har jag haussat klart. Skål!

Sett flera haussa detta på avanzas forum. Jag är själv riktigt grön angående aktier men köpta några tusen aktier i cefour. Känns ändå rätt bra! Vad tror du om flygplans dealer? Detta är ju perfekt!!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback