Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-02, 15:46
  #805
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blodsjukdom
Du menar alltså att ryssarna var de som startade kriget och att befolkningen i halva Europa slogs mot ryssarna?

Nåja, nu är det så här att befolkningsmässigt så är Väst & Centraleuropa inte mindre än Ryssland. Väst & Centraleuropa är inte mindre utvecklade än Ryssland så jag kan inte se att Ryssland skulle kunna anfalla den delen av världen och vinna. Utöver det så skulle Väst & Centraleuropa fått stöd av USA, Kanada, Australien, Sydamerika, Japan, Indien, Indonesien, Israel, Saudiarabien, Filippinerna, i stort sett alla länder med naturtillgångar av värde och antagligen också Kina. Hur skulle ryssarna kunna vinna ett sådant slag? Vad skulle kunna motivera en vanlig ryss att dö i det för honom totalt utsiktslöst och meningslösa kriget?


Ryssland har BRICs på sin sida. Då talar vi om ca 70% av jordens befolkning. Du gör misstaget att ha en eurocentrisk syn på världen och inbillar dig att alla älskar västvärlden. Så är det inte. Det kan jag försäkra.
2014-11-02, 16:07
  #806
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Ryssland har BRICs på sin sida. Då talar vi om ca 70% av jordens befolkning. Du gör misstaget att ha en eurocentrisk syn på världen och inbillar dig att alla älskar västvärlden. Så är det inte. Det kan jag försäkra.
Var kommer alla dessa sjuka människor ifrån? Vad är det som gjort dem så Rysslandsvänliga? Visst att vi tar emot för många invandrare, visst att vår bögtolerans blivit löjligt hög, visst att vi blivit väldigt mjäkiga men denna önskan att bli erövrade och våldtagen av kosacker vart kommer den landsförrädarönskan ifrån? Det är ju för fan helt sjukt att dyrka detta Ryssland såpass mycket att man vill överge sitt eget land och folk. I min bok har människor av din typ inget som helst existensberättigande. Att sätta Ryssland före oss själva är sjukligt!
__________________
Senast redigerad av Blodsjukdom 2014-11-02 kl. 16:09.
2014-11-02, 16:24
  #807
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blodsjukdom
Var kommer alla dessa sjuka människor ifrån? Vad är det som gjort dem så Rysslandsvänliga? Visst att vi tar emot för många invandrare, visst att vår bögtolerans blivit löjligt hög, visst att vi blivit väldigt mjäkiga men denna önskan att bli erövrade och våldtagen av kosacker vart kommer den landsförrädarönskan ifrån? Det är ju för fan helt sjukt att dyrka detta Ryssland såpass mycket att man vill överge sitt eget land och folk. I min bok har människor av din typ inget som helst existensberättigande. Att sätta Ryssland före oss själva är sjukligt!
Jag skulle snarare säga att den antiryska kören växt dom senaste åren. Tyvärr under inflytnande av antirysk propaganda som numera är mainstream i Väst. Min position har alltid varit att försöka förstå Rysslands motiv och intentioner än att ägna sig åt "labels" (terrorister, nazister, Putler etc). Verkligheten är mer komplex än så. Men visst, jag förstår att varje konflikt har sin emotionella dimension. Gamla myter och fördomar återupplivas och nya skapas.
2014-11-02, 16:30
  #808
Moderator
bernad_laws avatar
Nej detta går inte.

Tråden handlar numera om allt och ingenting, och vi behöver inte ytterligare en tråd om rysk utrikespolitik generellt. Denna låses och vidare diskussioner kan tas här: (FB) Stora tråden om rysk utrikespolitik (mod)

/Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback