2014-11-02, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Det sk. "valet" pågår nu i de terroristkontrollerade områdena är givetvis olagligt och bryter emot avtal. Enligt Minsk överenskommelsen så skulle det hållas val, i december, i områdena,under ukrainsk lag och kontroll. Givetvis så kan Putler och hans konsoliderade ryska fasciststat inte tillåta något sådant, det skulle kunna bli helt "fel" valresultat. Ryssland säger sig nu vara beredda att godkänna valresultatet, (alltså innan de blivit klart), när terroristerna/fascisterna håller valet.
Vem bryr sig? En sån jävla onödig grej att lägga energi på. Det är ju inte som att det kommer bli erkänt så varför lägga energi på det?
2014-11-02, 14:14
Medlem
Det här är en historisk dag i mänsklighetens historia. Människorna i Donbass har bevisat att ingenting är omöjligt, inte ens att bilda ett nytt land på världskartan. Det går alltså att vinna mot världseliten om man bara vågar tillräckligt mycket. Man måste våga dö helt enkelt, då kan man uppnå vad som helst mellan himmel och jord. Den här konflikten skiljer sig väldigt mycket från konflikterna i Abchazien, Sydossetien, Nagorno-Karabach och Transnistrien eftersom den fått en helt annan mediabevakning och ändå lyckades folket vinna mot världeliten. Det är ganska fantastiskt. Jag tror inte en Putin kunde föreställa sig detta scenario. Katalysatorn var Strelkov. Det var i hans huvud allt föddes. Han var helt enkelt flera månader före resten av världen. Tänk på det när ni vill förändra något till det bättre. Vila i frid alla som gav sitt liv för ett självständigt Donbass. De som blir valda idag har ett mycket stort ansvar den närmaste tiden.
2014-11-02, 14:15
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Vem bryr sig? En sån jävla onödig grej att lägga energi på. Det är ju inte som att det kommer bli erkänt så varför lägga energi på det?

Därför att det kan ju vara någon nykomling i tråden som tror att det rör sig om ett vanligt demokratiskt val, vilket det alltså inte gör.
2014-11-02, 14:18
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TruthBeToldNow
Det här är en historisk dag i mänsklighetens historia. Människorna i Donbass har bevisat att ingenting är omöjligt, inte ens att bilda ett nytt land på världskartan. Det går alltså att vinna mot världseliten om man bara vågar tillräckligt mycket. Man måste våga dö helt enkelt, då kan man uppnå vad som helst mellan himmel och jord. Den här konflikten skiljer sig väldigt mycket från konflikterna i Abchazien, Sydossetien, Nagorno-Karabach och Transnistrien eftersom den fått en helt annan mediabevakning och ändå lyckades folket vinna mot världeliten. Det är ganska fantastiskt. Jag tror inte en Putin kunde föreställa sig detta scenario. Katalysatorn var Strelkov. Det var i hans huvud allt föddes. Han var helt enkelt flera månader före resten av världen. Tänk på det när ni vill förändra något till det bättre. Vila i frid alla som gav sitt liv för ett självständigt Donbass. De som blir valda idag har ett mycket stort ansvar den närmaste tiden.
Du ansluter dig alltså till de ryska fascist-sympatisörer som öppen erkänner den ryska invasionen utan trams. Om dessa ryska terrorister nu avslutar charaden i östra Ukraina som de kallar val med att säga att de vill ansluta sig till Ryssland och fascistledaren Putin säger ja så är Rysslands och Putins öde beseglat.

Citat:
Ursprungligen postat av olepeter
Som på Krim. Det är leken som föregår annekteringen. De s.k. ledarna komemr ansöka om att få annekteras av Ryssland timmarna efter charaden de kallar val är över.
2014-11-02, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Vi har redan konstaterat det fascistiska Ryssland och att Ukraina inte är en auktoritär stat. Du kan argumentera för att jorden är platt, det kommer inte bli en sanning ändå. Som det mesta du skräpar ned tråden med.

Debatt? Du svamlar fortfarande om "träsk". Vi har inga "träsk" i Sverige, myrar och kärr heter det om du hade lämnat morsans källare någon gång så hade du vetat detta. Ukraina har fortfarande inga träsk som hindrar framkomlighet, att du nu gått från sjöar till träsk som du svamlar om vad gäller Ukraina, vad ska man säga?

Det var bevis som var frågan, 40 domare = pöbel. Det räcker med den meningen från dig för att förstå att du inte förstår problemet med att en sån här pöbel leker rättegång, utan bevis, utan försvar. Det är så odemokratiska kreatur styr med terror och summariska rättegångar. Man kan inte annat än tycka synd om folket i östra Ukraina som lider under dessa ryska terrorister.

I övrigt har du faktiskt inte något värt att kommentera, då det bara är nys som vanligt.

1. Du kan ha gjort ett stavfel där, vad du skrev betyder alltså att både Ukraina och Ryssland är fascistiska stater. Dock är det som så ifall du studerar definitionerna att en auktoritär stat inte nödvändigtvis är en fascistisk stat.

2. Nu svamlar du bara precis som vanligt. Har nazi-smurfen aldrig läst en historiebok? Aldrig varit i utlandet?, aldrig växlat till en annan valuta än kronor?, eller ens förstår att träsk är ett samlingsbegrepp som även innefattar våtmark, myrar och liknande?

3. Faktum är att det verkar ha varit 3 domare och runt 40 jurypersoner. För att se den anglotolkningen av jurysystemen -> http://en.wikipedia.org/wiki/Jury#Trial_jury_size Rättsdebatten har alltså kommit fram till att fler än 6 domare än ineffektivt emedan en lyssnarjurys storlek är ointressant men att större sådana (15st jury personer) främst förekommer i Scotland eller i USA (varierande storlek ~2-25st). http://campus.udayton.edu/~grandjur/stategj/sizegj.htm

4. Som vanligt trams & svammel, men som vanligt berätta gärna om syftet med dina inlägg - vem eller vad vill du påverka? Och sedan kan du kanske redogöra för hur du har tänkt att få stöd för vad det nu är du vill påverka, medelst din debatteknik?

Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Sorry, jag glömde bort att du naturligtvis är expert på juridik också.

Åter till verkligheten:

Det verkar vara starka ryska styrkor som laddar upp i "folkrepublikerna". Är detta för att avvärja ukrainska anfall eller början på en ny rysk offensiv?

1. Bara runt 200hp. Inte expert, men ganska kunnig ändå. I övrigt är det inte särskilt lyckat att titulera sig juridisk expert i dagens domstolsväsende då många domare fullständigt struntar i den juridiska hierarkin & lagstiftningen. Bättre då att bara kalla sig lagläst eller jurist - då försvinner incitamentet för domaren att bevisa att den är smartare genom sitt domslut.

2. Inga bevis för någon uppladdning verkar ännu ha förevisats. De totala bevisen som lagts fram motsvarar ungefär 2 Svenska inf/mek kompanier med deras organiska trängelement. Därutöver har två stycken äldre BM-system filmats varför man nog kan anta att det inte finns några bevis för att Pro-ryssarna planerar en offensiv från Donetsk-city. Snarare handlar det om att tillse säkerheten under Novorossiyas val.
Senast redigerad av BehindRayban 2014-11-02 kl. 14:24.
2014-11-02, 14:28
Medlem
Citat:
Du ansluter dig alltså till de ryska fascist-sympatisörer som öppen erkänner den ryska invasionen utan trams. Om dessa ryska terrorister nu avslutar charaden i östra Ukraina som de kallar val med att säga att de vill ansluta sig till Ryssland och fascistledaren Putin säger ja så är Rysslands och Putins öde beseglat.

Det är svårt för mig som svensk att ansluta mig till något i Donbass. Men ja, jag stödjer dessa människors strävan att inte styras från Kiev. Jag tror både Donetsk och Luhansk kommer att ansöka om medlemskap i tullunionen men man kommer inte bli en del av den ryska federationen. Nu kan lägga ner det där med fascism eftersom alla de gamla ideologierna är döda och ligger på historiens skräphög. Släpp sargen och kom in i matchen.
2014-11-02, 15:02
Medlem
postkrans avatar
Lite filmer från valet i öst

https://www.youtube.com/watch?v=Yg3jAbdJA80
https://www.youtube.com/watch?v=gji8WGKM2Vg
https://www.youtube.com/watch?v=tWHrxvTTgZk
https://www.youtube.com/watch?v=spdPv1nO158
https://www.youtube.com/watch?v=ZLS0K-fy710

Ny intervju med Igor Strelkov(På begäran av Xelious som finner stort intresse för denna man)
https://www.youtube.com/watch?v=7Hg95XF5RJE

Någon rysk filmstjärna ska tydligen vara/varit på Donetsk flygplats för att stödja seperatisterna
https://www.youtube.com/watch?v=zO-4YUk8xxE

Västukrainare fördumjukar flykting från östukraina

Senaste videon som bekräftar att Ukrainska flaggan fortfarande är uppe i terminalen?(2 dagar gammal)
https://www.youtube.com/watch?v=iiEGVSUML1c

Bilder tagna från en UAV över Donetsk flygplats(intressanta bilder)
http://twower.livejournal.com/1468620.html

Strider från okänd plats(någon som vet mer?)
https://www.youtube.com/watch?v=ehKxsJGNTzQ
https://www.youtube.com/watch?v=pJDuFHYz5qY
2014-11-02, 15:58
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Vart tror ni gränserna kommer att dras för de två nya republikerna efter valet idag? Är det där de militära gränserna är för tillfället eller kommer de gamla oblastgränserna att gälla? Om det senare ska gälla så måste ju ukrainska armén och de privata bataljonerna flytta sig många mil västerut. Alexander Zakharchenko vill att Kiev lämnar ifrån sig Slavyansk och Kramatorsk efter valet.

Ukrainska SBU har startat en brottsutredning angående valet i Donbass. Som svar på det sade Zakharchenko att man kommer att starta en brottsutredning om folkmord.
Maj 2012 startade du det här kontot för att skriva i den här tråden nu och hylla Putin. snacka om sleeper cell. Gränserna kommer aldrig dras om, självklart är alla ryska terrorister och mördare i östra Ukraina efterlysta för folkmord och diverse andra brott mot mänskligheten och staten Ukraina och dess medborgare.
2014-11-02, 16:04
Medlem
Citat:
Det är svårt för mig som svensk att ansluta mig till något i Donbass. Men ja, jag stödjer dessa människors strävan att inte styras från Kiev. Jag tror både Donetsk och Luhansk kommer att ansöka om medlemskap i tullunionen men man kommer inte bli en del av den ryska federationen. Nu kan lägga ner det där med fascism eftersom alla de gamla ideologierna är döda och ligger på historiens skräphög. Släpp sargen och kom in i matchen.

... och hur har du tänkt att separatisterna ska kunna finansiera statliga- och samhälleliga funktioner, infrastruktur, finans, näringsliv, etc?
2014-11-02, 16:04
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Jag förstår att du inte vill att jag ska kalla snus för snus. Ryssland är en fascistisk stat som leds av en maffia som inte är folkvald och som styr den ryska federationen mot dess undergång med övergreppet på sitt brodersfolk i Ukraina. Den ryska invasionen av östra Ukraina och annekteringen av Krim, nedskjutningen av MH17, de ryska fascisternas provokationer mot andra europeiska länder - Det är bara ni som är grovt bakom flötet som försöker tramsa om vad Ryssland är. Ni kan skrika om ni så vill, vi demokrater och antifascister ser vad ni stödjer och vilken sorts samhälle ni vill se i Ukraina, Ryssland och i förlängningen Europa. Du kan vakna ur din dröm, det fascistiska Rysslands saga är snart all.
2014-11-02, 16:38
Medlem
Citat:
Maj 2012 startade du det här kontot för att skriva i den här tråden nu och hylla Putin. snacka om sleeper cell. Gränserna kommer aldrig dras om, självklart är alla ryska terrorister och mördare i östra Ukraina efterlysta för folkmord och diverse andra brott mot mänskligheten och staten Ukraina och dess medborgare.

Tänk efter vad anledningen kan vara till varför jag skriver i den här tråden från ett konto skapat över två år sen. Borde inte vara så svårt att klura ut. OK, tack för din åsikt angående gränserna. Du anser att Kiev inte kommer ge tillbaka Slavjansk m m. Alltså de gamla oblastgränserna kommer inte att gälla. Jag vet inte och det är därför jag frågade. Angående folkmord. Det är ju separatisterna som ska starta en brottsutredning om folkmord utförd av Kiev. Kiev har inte startat någon sådan utredning och kommer knappast att göra det.

Citat:
Jag förstår att du inte vill att jag ska kalla snus för snus. Ryssland är en fascistisk stat som leds av en maffia som inte är folkvald och som styr den ryska federationen mot dess undergång med övergreppet på sitt brodersfolk i Ukraina. Den ryska invasionen av östra Ukraina och annekteringen av Krim, nedskjutningen av MH17, de ryska fascisternas provokationer mot andra europeiska länder - Det är bara ni som är grovt bakom flötet som försöker tramsa om vad Ryssland är. Ni kan skrika om ni så vill, vi demokrater och antifascister ser vad ni stödjer och vilken sorts samhälle ni vill se i Ukraina, Ryssland och i förlängningen Europa. Du kan vakna ur din dröm, det fascistiska Rysslands saga är snart all.

Det finns ingen fascism längre. Inte i ordets rätta bemärkelse. Mänskligheten har lämnat dessa ideologier bakom sig. Hör du något stöveltramp utanför ditt fönster? Ja, maffian/oligarkerna i Ryssland har stor makt men Putin har militären på sin sida. Putin är egentligen den ende i Ryssland som inte låter det spåra ur totalt fast USA och västvärlden hela tiden försöker få detta scenario att inträffa. Du får kalla mig vad fan du vill, det skiter jag i. Jag kommer inte sjunka till din nivå. Att kalla sig för demokrat kanske inte är det smartaste i dagens värld. Bara ett tips. Jag vill se ett samhälle som Strelkov beskrivit i alla sina intervjuer och presskonferanser den senaste tiden. Det är ett samhälle som de flesta i Donbass också vill se. Vilken sorts framtida samhälle vill du se? Dagens Sverige?

Citat:
Ursprungligen postat av putlerthesmall
... och hur har du tänkt att separatisterna ska kunna finansiera statliga- och samhälleliga funktioner, infrastruktur, finans, näringsliv, etc?

Går Donetsk och Luhansk in i tullunionen så kommer det mesta lösa sig med åren. Visst, det kommer att ta tid men någonstans måste det ju börja. Det börjar idag. Det är inget hokus-pokus. Allt är egentligen ganska enkelt om folk bara drar åt samma håll.
2014-11-02, 16:48
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:

Vilken goja. Verkar framställt av propagandahögkvarteret i Kreml. Ryskunderstödda proryska terrorister på ukrainskt territorium agerar "folkvalda". Skrattretande. Hade det inte varit för ryska soldaters inblandning hade dessa slödder suttit bakom galler nu, eller i var sin likkista, välförtjänt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in