2014-10-31, 19:08
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inte.trevlig
Kan inte orientera mig inuti en ordbok.

Edit: Vet fan heller aldrig om det ska vara Imdb eller Imbd, SF eller FS (bion) etc. Hemskt.

Svensk Film
Citera
2014-10-31, 19:11
Medlem
Ass.Parades avatar
Ibland så glömmer jag bort skillnaden mellan dem och de vilket gör att jag skriver "dom" istället.

Har svårt att komma ihåg sportresultat. Vet inte om det är för att man bara tänker på vinsten i 1 vecka. Kommer alltså aldrig ihåg vilka lag som möttes i finalen i CL året innan eller vilket lag som vann OS i Hockey. Jag kommer till exempel ihåg att Tre Kronor vann en stor turnering förra året, eller förlorade de? Det var kanske VM, det kan ha vart OS.. Jag tittar alltså på turneringarna på TV men glömmer bort allt som hade med skiten att göra efter någon månad.
Har nu glömt bort vilka som gick vidare i sommarens fotbolls-VM i Brasilien.

Kan multiplikationstabellen rätt bra men kan ha svårt med löjligt enkla tal såsom 17+14, särskilt när man förväntas svara direkt. Annars så är jag rätt dålig på matte, jag är så ointresserad utav matte och får ont i huvudet av bara tanken på ekvationer osv. Även om man märkte ibland under skoltiden att matematik inte var så svårt om man pluggade tillräckligt..

Kan ha svårt med Norr, Söder och Väster osv. Kan bara Norr och Väster nu när jag tänker efter.

Vet inte om detta är värt att nämna men är väldigt ointresserad utav alla dokusåpor och andra ytliga tv-program vilket gör att man blir tyst och uttråkad när ämnet tas upp i en konversation med flera personer. Det enda jag tittar på är Idol och några amerikanska humorserier, just för att jag i första fallet gillar musik i all form, sedan att amerikansk humor funkar bra när man är trött.
Citera
2014-10-31, 19:15
Medlem
RiverStyxs avatar
Jag tycks aldrig kunna lära mig vindriktningar. Typ om det blåser "västlig vind" kommer då vinden från väst och blåser mot öst eller kommer den från öst och blåser mot väst? Jag kan lära mig vad som är korrekt om och om igen men blir likväl osäker varenda jävla gång det kommer upp. Vad var det nu? - tänker jag. Och så blir jag osäker.
Citera
2014-10-31, 19:16
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endure
Kanske finns fler, men har aldrig mött någon på den här nivån...

Han vet inte om han bor väster eller öster om stan och för att vara helt ärlig så tror jag att han inte vet vad väster/öster/norr/syd innebär öht. Han har bott i Stockholm i hela sitt liv men påstår sig aldrig ha sett en karta över Stockholm och är därför hopplöst bortblåst eftersom han inte har en smartphone utan en gammal sony ericsson.

Eftersom allting utanför Stockholm är landet i mina ögon så har jag ingen uppfattning alls hur andra städer i Sverige ligger till storleksmässigt. Fast hade väl gissat att Malmö och Göteborg är två av de större.

Haha den jag känner bor i skåne, hos en polare som betalar allt för honom, soc ger han en femhundring i veckan till mat, äger ingenting, kan ingenting.
Han jobbade en förmiddag men kom på att det där med att jobba var jobbigt...

Du gissar rätt om städerna
Citera
2014-10-31, 19:17
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Jag tycks aldrig kunna lära mig vindriktningar. Typ om det blåser "västlig vind" kommer då vinden från väst och blåser mot öst eller kommer den från öst och blåser mot väst? Jag kan lära mig vad som är korrekt om och om igen men blir likväl osäker varenda jävla gång det kommer upp. Vad var det nu? - tänker jag. Och så blir jag osäker.
Om du blir skjuten ifrån väst, kommer då kulan ifrån öst och går mot väst?
Tänk så
Citera
2014-10-31, 19:18
Medlem
Trafikmärken, jag vet knappt vad hälften betyder trots att jag haft körkort i snart tio år.

Verktyg, jag har en välsorterad verktygslåda men det enda jag kan namnet på är praktiskt taget hammare och skruvmejsel.
Citera
2014-10-31, 19:28
Medlem
Grammatik. Helt värdelös på det. Jag menar inte att jag inte kan skriva eller så, det är termerna på grammatik jag menar. Vafan är ett "Pluskvamperfekt" liksom?
Citera
2014-10-31, 19:31
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Sandbyn är absolut ingen stad, långt ifrån. Självklart kan jag inte varenda håla som existerar. Kommer på nu också att jag kan ranka, utantill, Sveriges tio största städer. Inser mer och mer att jag är bra på geografi. Men varför kan jag inte öster, väster. Kan ni det? Ligger USA västerut från Sverige?

ster = nster sedan ger öster sig själv s.a.s
Citera
2014-10-31, 19:31
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mighty^^
Grammatik. Helt värdelös på det. Jag menar inte att jag inte kan skriva eller så, det är termerna på grammatik jag menar. Vafan är ett "Pluskvamperfekt" liksom?
Låter som en könssjukdom, är det inte det så har jag inte en aaaning...
Citera
2014-10-31, 19:40
Medlem
ellocoglockos avatar
Kan ju säga att jag än idag inte kan matte överhuvudtaget. Är en jävel på historia och språk av olika slag, Men matte är fan min nemesis.
Citera
2014-10-31, 19:53
Medlem
Dimaks avatar
Jag kan inte alfabetet heller och är 20 bast Kan inte vokaler heller.
Citera
2014-10-31, 19:55
Medlem
Jag är totalt inkapabel att lära mig låttexter. Jag kan knappt "Ja, må han leva", och om det var enbart jag som skulle sjunga skulle det bli oerhört pinsamt, för vem kan inte den... right.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in