Citat:
Ursprungligen postat av
BottleBender
Orkar inte läsa alla inlägg i tråden: Du vet att du är kär på samma sätt som att du vet att du är törstig eller hungrig. Samma sensation i kroppen. Du behöver inte fundera på om du är törstig, det bara finns där.
Det här är en liknelse jag vill spinna vidare på. Det händer nämligen rätt ofta jag upptäcker att jag är hungrig och törstig men inte för att dessa känslor uppstår, utan för att jag börjar bli trött och tänker tillbaka och inser att jag inte ätit på tolv timmar. Kan dock uppleva dem känslorna så jag vet vad det handlar om.
Samtidigt är situationen som sådan att man börjar närma sig 30 och fortfarande fortfarande inte tyckt mig upplevt denna kärleks känsla. Jag har träffat tjejer som jag funnit väldigt attraktiva och som jag tyckte om som personer men som jag inte kännt mig nödgad att spendera resten av mitt liv med. Något åren har lärt mig är jag kan stänga av känslor rätt bra när det behövs, tog mig igenom en släng av cancer på egen hand utan att behöva extra emotionellt stöd. Undrar således om ens relativa hårdhudighet även kan avspegla sig i kärlekslivet. Skulle detta vara fallet är nämligen identifiktorer som "du vet det när du känner det" av tämligen tveksamt värde.
Man har även bilden i huvudet av den rådjursögde ynglingen som uppenbart, men omedvetet, trånar efter granntösen och som är den siste i byn att förstå sakernas tillstånd.