Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-10-25, 14:39
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baach
Hur kan du inte klara dig?
Jag är student och tar bara CSN på 50 % samtidigt som jag jobba lite extra. Får ut runt 10000 varje månad och min hyra är ändå 400 kronor högre än din. Trots det så kan jag ändå spara minst en 1000-lapp varje månad. Hur kan du inte klara dig?
Han har inte sagt att inte "klarar sig".

TS, kolla upp vad folk i motsvarande position tjänar. Sådan information brukar finnas tillgänglig via branschorganisationer, facktidningar, m.m. Tycker lönen låter låg om det är hyfsat kvalificerat arbete med tanke på att du verkar ha en del erfarenhet. Inget hindrar dig från att söka andra jobb om din lön inte är marknadsmässig.
Citera
2014-10-25, 14:41
  #14
Medlem
RoaldDahls avatar
Vad tjänar tjejen?

Hon får väl köpa resan till er, eller åtminstone betala hälften.
Citera
2014-10-25, 14:43
  #15
Medlem
Du betalar din egen biljett på semestern och tjejen din betalar sin.

Sen ska du absolut öppna ett sparkonto som buffert plus ett semesterkonto. Några hundralappar i månaden kan du alltid spara.
Citera
2014-10-25, 14:45
  #16
Medlem
RoaldDahls avatar
Du tjänar alltså 111 kr i timmen nu ungefär, får brutto 17750 därför, vilket ger runt 14000 kr netto.

Det är inte högt, men det är inte skitdåligt heller.
Citera
2014-10-25, 14:47
  #17
Medlem
Sittkissares avatar
Hur kan du inte lyckas spara någonting om du bor i en billig 1:a och inte äger bil osv?

Jag bor också på en liten 1:a, ingen bil osv. Och har inte heller någon vidare lön. Jag har ändå vissa månader lyckats spara upp till 5000kr när jag fått ut en lön på ca 13.000kr netto, utan att egentligen snåla nämnvärt. Vi har ändå rätt likvärdiga utgifter, förutom att jag inte har några skulder. Så vart försvinner de övriga pengarna?

Sen bör du berätta för tjejen hur det ligger till. Hon borde förstå din situation.
Citera
2014-10-25, 14:48
  #18
Medlem
Inte jättebra lön kanske, men hur gammal är du?
Citera