• 1
  • 2
2014-10-24, 12:45
Medlem
Eva Kornhall är advokaten från helvetet, en central figur inom kvinnojourerna med en mycket speciell syn på män. Hon har nämligen i sin teoribildning fått för sig samma sak som Quick-terapeuterna, till exempel Hanna Olsson som är kvinnojoursideolog, och stora delar av kvinnojoursrörelsen: att nästan alla svenska vita män regelmässigt våldtar och misshandlar sina fruar och barn.

Eva Kornhall är så fanatisk att några av de som drabbats av henne valt att inte anmäla henne till Advokatsamfundet. Grunden till det är att hon går så långt i sina anklagelser att domstolarna inser att hon inte är frisk i huvudet, och att hon därför förlorar en stor del av sina mål.

Eva Kornhall omger sig med ett gäng fanatiska manshatare som Carolin Robson, politiker och nämndeman i Danderyd, hennes dotter - namn okänt, och en klassiker på Flashback: Eva-Britt Dahlström i Blekinge.

En annan kontakt är den ökände läkaren Nina Yderberg. http://www.dn.se/sthlm/lakare-kritis...exanklagelser/

Ett av många Kornhallfall beskrivs på denna blogg:

https://maukonen.wordpress.com/2012/...idnappade-son/

Kornhall får många av sina klienter från Atsub som beskrivs i detta avsnitt i Insider om svenska kidnappade barn: http://www.tv3play.se/program/inside...autostart=true

Eva Kornhall kan ha kopplingar till Per Kornhall, och de har kanske en bakgrund i Livets Ord i Uppsala. Eva Kornhall är troligen medlem i ROKS eller Sveriges Kvinnojourers Riksförbund, SKR.

Trådens syfte är att få fram flera fall där Eva Kornhall varit inblandad, och att diskutera rimligheten i att hon har varit advokat i flera fall där barn försvinner under lång tid inom kvinnojourerna. Tråden får också gärna debattera rimligheten i att kvinnor begår brott i feminismens namn - gagnar det kvinnor i längden? Är de tvungna att begå brott för att få rätt?

Tråden startas också för att regeringen avsätter 100 miljoner kronor till för kvinnojourerna: https://www.aftonbladet.se/nyheter/article19731348.ab
Senast redigerad av RG666 2014-10-24 kl. 12:48.
Citera
2014-10-24, 13:18
Medlem
Påstår du att denna Eva Kornhall har begått brott så som kidnappning av barn i radikalfeminismens namn?
Citera
2014-10-24, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirUncleCharlie
Påstår du att denna Eva Kornhall har begått brott så som kidnappning av barn i radikalfeminismens namn?

Ja.
Citera
2014-10-24, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RG666
Ja.

Berätta mer? Hur vet du detta?
Citera
2014-10-24, 17:42
Medlem
Det är känt bland de drabbade. Om du läser de länkar jag bifogade så är det också det media rapporterat i vissa fall. Man behöver inte leta länge på nätet för att få det bekräftat.
Citera
2014-10-24, 18:00
Medlem
BaalZeBubs avatar
"De som känner Eva Kornhalls arbete och kall vet ju att hon är ofta försvarare i fall där mammor kidnappat och gömt barn, speciellt när det finns anklagelser i massor mot pappan angående misstankar och ”bekräftade” sanningar om sexuella övergrepp på barnet/barnen."

Någon ska ju vara försvarsadvokat i sådana situationer också.
Mitt intryck av Eva Kornhall är att hon är en skicklig advokat.

Det finns antydningar till mer alarmerande uppgifter i TS inlägg. Det kan vara värt att få veta mer om.
Senast redigerad av BaalZeBub 2014-10-24 kl. 18:04.
Citera
2014-10-24, 18:06
Medlem
Vad hon och andra advokater i samma anda gör är att i rättegångar så oro genom att påstå saker som kan ha skett och som sen ligger kvar och gör att du som pappa i slutet av sessionen framstår som en annan person än du är. Du kan vara en kvinnomisshandlare, du kan ha förgripit dig på dina barn, du kan vara alkis, du kan vara tablettmissbrukare, du kan vara narkoman, du kan vara ständigt otrogen, du kan vara psykopat. Medan mamman är en ängel och bullmamma rakt igenom till 100 %. Tror ni jag överdriver? Nej. Jag har sett och hört det i rättssalar själv. Tjuvknepen är hårda som gjorda med en vass tång!
Citera
2014-10-24, 18:09
Medlem
Det finns en rad kontakter mellan hennes klienters motparter. Där finns pappor, men också drabbade mammor, som varit utsatta för Eva Kornhall. Jag vill inte gå ut med några namn, eller ens beskriva fallen i sig, för det kan drabba dessa personer.

Sundsvallsfallet i sig räcker en bra bit som fallbeskrivning, och det finns fler fall på samma blogg.

I övrigt kan nämnas ett fall där Kornhalls vänner dyker upp utanför en tingsrätt och filmar motparten och ett fall där Kornhall ådöms att betala sin klients kostnader för att hon förfarit oskickligt gentemot domstolen och klienten.
Citera
2014-10-24, 18:22
Medlem
Gabriel-Meijers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RG666
Det finns en rad kontakter mellan hennes klienters motparter. Där finns pappor, men också drabbade mammor, som varit utsatta för Eva Kornhall. Jag vill inte gå ut med några namn, eller ens beskriva fallen i sig, för det kan drabba dessa personer.

Sundsvallsfallet i sig räcker en bra bit som fallbeskrivning, och det finns fler fall på samma blogg.

I övrigt kan nämnas ett fall där Kornhalls vänner dyker upp utanför en tingsrätt och filmar motparten och ett fall där Kornhall ådöms att betala sin klients kostnader för att hon förfarit oskickligt gentemot domstolen och klienten.

Finns det belägg för det sistnämnda? Att en advokat lejer människor att begå övergrepp i rätssak borde om det finns bevis räcka för att anmäla henne till advokatsamfundet. Hoppas att mer fakta kommer fram om den här advokaten som verkar utgöra en stor fara för väldigt många människors väl och ve
Citera
2014-10-24, 18:45
Medlem
Advokaten själv kommer säkerligen att dyka upp här för att ta del av sin tråd. Vill inte outa andra personer, man vet aldrig vad de utsätts för sedan.

Som jag skrev tidigare: man har valt att inte gå vidare med anmälningar eftersom hon förlorar så många mål.

Kan lägga till att hon i vissa mål har haft omfattande kontakter med ansvariga socialtjänster. Advokater brukar i princip aldrig ha kontakt med socialtjänsterna, men Eva Kornhall anser sig inte omfattas av några begränsningar i den delen.
Citera
2014-10-24, 18:57
Medlem
Minst sagt läskig tråd. Kan inte vara roligt att drabbas av ett rättsväsende som inte fungerar, fast om jag förstår TS rätt så kanske man har tur om man råkar ut för Eva Kornhall?

Den här tråden skall följas.
Citera
2014-10-24, 19:17
Medlem
Om man är bra på att ta skit i en rättssal och vill vinna sitt mål så är hon helt okej. Hon tvekar inte en sekund att skrika att motparten är en vidrig pedofil, våldtäktsman och incestutövare av värst slag. Kan påpeka, så att ingen missförstår, att jag själv inte haft äran att träffa damen ifråga. Mitt intresse är rent teoretiskt, och beror på att jag pratat med flera personer jag har stort förtroende för, och de är samstämmiga - i hon tar i så hon spricker, och hennes klienter förlorar.

Anklagelserna brukar vara uselt underbyggda, så hennes strategi brukar fallera.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in