2014-10-23, 00:15
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har aldrig påstått att VB knackade på hos MB, men har det som hypotes. Är det det du har missförstått?

Det är delvis sant. Jag skrev förvisso "tydligen" "Men enligt herr Q, så knackade tydligen VB på hos dom" Så jag påstod inte något. Det syftade mer på att du nämnt det. Då du skrev sen att jag skulle hålla mig till sanningen, är inte helt korrekt.

Men du kan svara på en av mina ytterligare frågor, varför tror du i så fall VB var på väg till MB och inte hem? Varför skulle VB knacka på hos MB då AN var hemma. Du underskattar VB, så korkad kan hon inte ha varit. Varför skulle hon vilja försätta sig i den situationen frivilligt.
Citera
2014-10-23, 00:24
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Tack. Jag har läst och klassat ryktet.

Men har jag uppfattat rätt att din vän skrev upp tid och längd på i min uppfattning banala samtalet i en kalender? Och när skedde förhöret? Jag tycker att detta definitivt bör ha funnits med i FUP. Men FUP har fler brister än så.

Varför är det så konstigt. FUP är till för att hjälpa åklagaren i rätten. Åklagaren väljer vad som ska med i FUP. Resten kan åka till slasken. Så varför är du förvånad. Då du också är snabb med att nämna brister i fup, märkligt.
Citera
2014-10-23, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Ja zemixon... varför sålde han bil(ar)? Kan det vara så att du är helt jävla bakom flötet och inte förstår hur AN kände det när det kom fram att hennes man hade blivit avsugen i deras bil? Tror du att det finns en liten liten möjlighet att AN och MB tjafsat om detta och att AN sagt att hon inte vill åka i en bil som MB blivit avsugen i av en annan kvinna?

De sexuella aktiviteterna skedde väl inte i den bilen som gavs bort eller såldes?

Hursomhelst är det mycket märkligt..

Varför undersöktes aldrig den bilen? och de andra bilarna?

Det är så jäkla märkligt.. polisen visste om deras relation och att VB åkt i bilen den 2 maj.

Vem hade VB bestämt träff med på den 4 maj? Vart var hon på väg? Varför gick hon på Lejonbacksvägen? Skulle någon komma och hämta upp henne? Vem isåfall?

Eller blev hon retav kidnappad från vägen?
Citera
2014-10-23, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackar
Har de funnit händerna?

Nej. De kommer säkerligen aldrig att återfinnas heller. Kanske ligger de på en sjöbotten.
Citera
2014-10-23, 00:50
Medlem
Citat:
Det gör taxikvittot också, i så fall.
Allting är en avvägning givetvis men du bortser helt från två omständigheter, som vanligt kanske man får säga. För det första så har bägge advokaterna haft tillgång till slasken och de har även kunnat begära kompletteringar av utredningen men så har inte skett. För det andra har MB en roll i utredningen även om han inte är misstänkt eftersom han har haft de sista kända kontakterna med VB förutom hennes baneman KJ. Det är då av visst intresse att få lite tidsangivelser och där är alltid tidsstämplade kvitton ett bra stöd. Slutligen är kvittot onekligen en bekräftelse på AN och MB uppgifter om att de åkte taxi hem utifrån att KJ utpekat MB
Citera
2014-10-23, 01:36
Medlem
cupidfoots avatar
Citat:
Nej vännen jag är inte en gammal journalist. Ibland faller sig livets lott så dumt att man känner någon, som i detta fallet, blir involverad i en mordutredning. Svårare än så är det inte.

Samtalet har ägt rum. Jag har läst förhöret. Det var inte mobiltelefonen, men trodde jag att du förstått.

Som Lalajlaj säger så är inte samtalet av vikt egentligen som sådant. däremot styrker det ANś berättelse.

Jag bor inte heller i Boden. Inte ens i Sverige faktiskt.

Det existerar inget sådant samtal.

Varför sprider du lögner i tråden?
Citera
2014-10-23, 05:10
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cupidfoot
Du menar att antalet inlägg ligger till grund för huruvida en skribent besitter dåligt omdöme? Då skulle alltså Quarrel ha ungefär tre gånger så mycket omdöme än dig.

Du förstår alltså inte ens vad jag menar med vad jag skriver.

Nej, det är inte antalet inlägg som talar för att man har gott omdöme, det finns det väl massor av bevis för bara I denna tråd.

Dock är det kvaliten på inläggen som ger en hint om hur pass mycket omdöme en person har. Pastakrydda har skrivit över 5 000 inlägg, där jag och många med mig har läst ett stort antal av dessa och funnit att Pastakrydda över tid är generellt objektiv och dessutom en person som inte far med osanning och konspirationer.

Jag har läst cirka 25-50 procent av alla Q:s inlägg och hans omdöme har varit väldigt gott under en lång tid, men med tiden har han blivit oförsiktig och ibland omdömeslös när han analyserar information vilket gjort att man har svårt att ta hans konspirationsteorier på allvar när de bygger på rena fantasier. Han har tappat förmåga att se helheten och istället grotttar ned sig I detaljer som han analyserar sönder och hittar alternative förklaringar till, helt utan stöd för detta. Väldigt trist.

Men det märkligaste av allt är att du, bara på 12 inlägg, visat dig vara en skribent som inte har den kunskap som krävs för att uttala dig om hur rättegångar och FUP ska hanteras, du är dessutom dryg och har hittills inte lyckats tillföra tråden ett uns av värde. I ditt fall gick det fort att bilda sig en uppfattning.
Citera
2014-10-23, 05:14
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Jag förstår inte vad du menar med att det inte finns anledning att minnas tid och längd. Det behövdes inte. Det stod tydligt och klart i den andra personens mobiltelefon.

Jag vet att du inte så gärna vill diskutera detta I tråden, men jag undrar ändå om du minns/vet under vilken tidpunkt som samtalet pågick. Började samtalet vid 21:00 eller när påbörjades samtalet och när avslutades samtalet?
Citera
2014-10-23, 06:05
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Tack. Jag har läst och klassat ryktet.

Men har jag uppfattat rätt att din vän skrev upp tid och längd på i min uppfattning banala samtalet i en kalender? Och när skedde förhöret? Jag tycker att detta definitivt bör ha funnits med i FUP. Men FUP har fler brister än så.

Nej naturligtvis har den jag pratar om inte skrivit upp det i sin kalender. Personen i fråga har visat upp sin mobiltelefon där det framgår vilken tid och hur lång tid samtalet varade samt vad det handlar om, det handlar om en banal sak och inget spännande. Det gällde vardagsgrejer helt enkelt. Personen i fråga är en man. Kanske tyckte inte polisen att det var så intressant, det kan jag inte veta.

Då jag ändå blir anklagad för att komma med skitsnack av en del och av andra att jag skulle vara på något vis lättpåverkad vilket jag inte är, så känns det helt meningslöst att diskutera detta.

I almanackan står det andra saker som inte heller är speciellt spännande ur din synpunkt så att säga.

@Lalajlaj samtalet började vid 21 vill jag minnas. Jag ska maila min vän och fråga men vet inte om jag kommer att få något svar. Man är kanske lite orolig för att bli anklagad för mord och styckning i någon tråd på Flashback och bli helt uthängd av somliga här som han sa igår.
Citera
2014-10-23, 06:15
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
De sexuella aktiviteterna skedde väl inte i den bilen som gavs bort eller såldes?

Hursomhelst är det mycket märkligt..

Varför undersöktes aldrig den bilen? och de andra bilarna?

Det är så jäkla märkligt.. polisen visste om deras relation och att VB åkt i bilen den 2 maj.

Vem hade VB bestämt träff med på den 4 maj? Vart var hon på väg? Varför gick hon på Lejonbacksvägen? Skulle någon komma och hämta upp henne? Vem isåfall?

Eller blev hon retav kidnappad från vägen?

Min fetning: Här håller jag faktiskt med dig om att det borde gjorts i tidigt skede. Varför det inte gjorts finns det säkert en rimlig förklaring till.

Resten av ditt inlägg är rena fantasier. Den enda VB bestämt träff med den 4/5 var KJ. Det är inte på något vis bevisat att VB gick på Lejonbacksvägen.
Citera
2014-10-23, 06:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Allting är en avvägning givetvis men du bortser helt från två omständigheter, som vanligt kanske man får säga. För det första så har bägge advokaterna haft tillgång till slasken och de har även kunnat begära kompletteringar av utredningen men så har inte skett. För det andra har MB en roll i utredningen även om han inte är misstänkt eftersom han har haft de sista kända kontakterna med VB förutom hennes baneman KJ. Det är då av visst intresse att få lite tidsangivelser och där är alltid tidsstämplade kvitton ett bra stöd. Slutligen är kvittot onekligen en bekräftelse på AN och MB uppgifter om att de åkte taxi hem utifrån att KJ utpekat MB
Vittnesmålet om telefonsamtalet hörde hemma i FUP på samma sätt som taxikvittot. De ger båda stöd för var MB befann sig på kvällen, och har inget med åtalet att göra.
Citera
2014-10-23, 08:25
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Vittnesmålet om telefonsamtalet hörde hemma i FUP på samma sätt som taxikvittot. De ger båda stöd för var MB befann sig på kvällen, och har inget med åtalet att göra.

Men nu gjorde ju inte dom som arbetat med fallet den bedömningen och bara dom vet väl egentligen varför.

Du tog upp en ljudfil där det framgick att någons fru sagt att AN hotat VB till livet. Jag har varit i trådstarten och undrar om du på rak arm vet vilken av ljudfilerna där jag ska lyssna på för att höra detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in