2014-10-22, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jävla tjat om tacklingen på Flanagan återigen. Men knappast oväntat att Fbkarna gnäller. det är ju det dom är kända för. Vi hade vunnit den här matchen ändå, oavsett 5minutaren eller ej. Trevlig kväll!

Fittan Flanagan ska hålla huvudet uppe. Klart att det blir gnäll när Modo än en gång får fördelar. Eller vad tycker du om crosschecking???
Citera
2014-10-22, 23:03
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Återigen dömer domarna efter resultatet av handlingen och inte själva utförandet. Jensens tackling är klockren och Flanagan som puckförare borde veta att regel 1 är att titta upp.

Det värsta är hockeydödarna Grönborg och Wennerholm som gapar om hur fult det var. Det var en klockren open ice, kom in i matchen för fan.
Finns det något klipp jag kan se den på?
Citera
2014-10-22, 23:04
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karol.
Hedman borde haft en 5a för den här https://vine.co/v/OhaYhDQhnPB
Finns tacklingen att se någon annanstans? Tydligen fungerar inte Vine-klipp på den här datorn längre.
Citera
2014-10-22, 23:05
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Finns det något klipp jag kan se den på?

Displaced länkade den innan.

https://www.youtube.com/watch?v=NyMsvkDCyu8
Citera
2014-10-22, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
https://www.youtube.com/watch?v=NyMsvkDCyu8

Tacklingen igen då. Jag hade hoppats på fler vinklar för att kunna fastställa om det är fulare än det ser ut, men det verkar inte finnas. Tills vidare ser det bara ut som en riktigt bra propp, that's it. Bara för Modo att lära Flanagan att titta upp.
Vi modoiter må vara färgade och visst har jag sett fulare tacklingar än denna, men som du ser så blir kollisionen kraftig, armbågen åker upp i ansiktet, Flanagan börjar blöda och blir ju synnerligen groggy. Jag köper att Flanagan har ansvar att titta upp men det är fortfarande en otroligt ful och onödig tackling av Jensen. Inget att ens diskutera. Den här typen av tacklingar måste bort. Megafjollan Wennerholm må leva sin egen lilla värld men han har faktiskt helt rätt här.
Citera
2014-10-22, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Fittan Flanagan ska hålla huvudet uppe. Klart att det blir gnäll när Modo än en gång får fördelar. Eller vad tycker du om crosschecking???
Vilket skitsnack! Kolla sekvensen återigen. Jag vet vad jag snackar om. Har dessutom redan gett min syn i ett annat svar, hänvisar till det, orkar inte rabbla det igen.

Vadå återigen får fördelar? Detta är en av väldigt få matcher vi haft marginalerna med oss och det tycker jag vi förtjänade. Det märks att du inte sett oss spela i år, frånsett mötena med FBK då.
Citera
2014-10-22, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Vi modoiter må vara färgade och visst har jag sett fulare tacklingar än denna, men som du ser så blir kollisionen kraftig, armbågen åker upp i ansiktet, Flanagan börjar blöda och blir ju synnerligen groggy. Jag köper att Flanagan har ansvar att titta upp men det är fortfarande en otroligt ful och onödig tackling av Jensen. Inget att ens diskutera. Den här typen av tacklingar måste bort. Megafjollan Wennerholm må leva sin egen lilla värld men han har faktiskt helt rätt här.

Detta är en helt 100% korrekt tackling. Att det kan bli en 5:a är sjukt
Ett danskt Winerbröd krossar en nord och hård Canadensare

Du glömde nämna crosscheckingen!!!!
Citera
2014-10-22, 23:18
Medlem
Man märker svåra inavel skador i denna tråden

Modo hade 4 dommare med sig i kväll. Inget snack.
Citera
2014-10-22, 23:22
Medlem
Citat:
Detta är en helt 100% korrekt tackling. Att det kan bli en 5:a är sjukt
Ett danskt Winerbröd krossar en nord och hård Canadensare

Du glömde nämna crosscheckingen!!!!
Får stå för dig, vi kommer inte längre här uppenbarligen. Har som sagt sett fulare tacklingar rent konkret men i och med att Flanagan skadar sig så är det inte mycket att orda om, då är det utvisning, men visst. 5 minuter kanske är lite väl hårt. Men det är domaren som dömer och idag var det våran tur att gynnas, men vi hade vunnit denna matchen ändå.

Finns många situationer som kan nämnas som borde gett utvisning, men hela debatten är så uttjatad och meningslös att jag inte vill nämna det. Vi vann matchen och var det bättre laget som helhet, räcker så.
Citera
2014-10-22, 23:24
Medlem
Citat:
Man märker svåra inavel skador i denna tråden

Modo hade 4 dommare med sig i kväll. Inget snack.
Hade någon i ert lag råkat ut för samma grej så hade ni gapat på precis samma sätt som vi, tro mig, för så är det alltid. Alltid lätt att skylla på domarna när det går emot. Ert bortdömda mål nämner du inte ens, men det var väl också felaktigt enligt dig?
Citera
2014-10-22, 23:36
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Jaså? Det visste jag inte. Kul!

Bröderna har läst finance på Cornell.
Citera
2014-10-22, 23:37
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Kul att tråkiga Frölunda lyckas få in några puckar!

Fast ingen gör ju mål på er - tråååååkigt, buhuuuu!

Citat:
Ursprungligen postat av Corran
Jag gillar verkligen Hudda...men hans spel runt mål är minst sagt ojämnt.

Samma var det ju i Frölunda, känns lite märkligt att den punkten aldrig verkar förbättra sig. Med tanke på nivån.

Hudacek är en målvakt som inte har nåt grundspel och som hela tiden går på känsla. En sån kille kan vara riktigt bra när han är bra men gemensamma nämnare för såna målvakter är att de är riktigt risiga när det går tungt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in