Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-29, 23:35
  #1
Medlem
Psychoramas avatar
Tjenare flashback!
Just nu verkar det inte finnas några bra lagliga fluoramfetaminer på den Svenska rc-marknaden men det finns ännu intressanta oklassade analoger därute. 3-FEA verkar helt klart mest intressant av analogerna som ännu är lagliga. Möjligvis är 4-FEA också intressant men den hittar jag ingen information om alls.. L'ste just ang 3-FEA och den låter lovande!

Vet att många saknar fluoramfetimerna, 2-FA, 2-FMA, 3-MA(som 3-FEA är mest lik strukturellt), 4-FA och 4-FMA! Personligen har jag erfarenhet av alla förutom 3-MA. Den ska ju frisätta 1400% dopamin om jag minns rätt?! Denna är ju en etylerat variant av 3-MA likt 4-MEC kontra 4-MMC te.x.

Vad jag förstått så är 3-FMA lite för neurotoxisk för att vara intressant men på pappret låter 3-FEA som en balancerad och bra amfetamin. 3-FEA ska vara lik Etylamfetamin men bättre. Jämfört med EtylAmfetamin (som har en potens och verkningsmekanism mellan Amfetamin och Metamfetamin), så frisätter 3-FEA lite mer dopamin och serotonin men frisisätter mindre noradrenalin. Vilket är ett plus. Så antagligen ger den ett bättre rus.

Här kan vi diskutera om 3-FEA och ni får gärna hjälpa till med att hitta bra länkar om substansen. Vad tror ni om substansen? Kan den dyka upp i inrikesshopparna framöver?

Här är ett intressant utdrag från wiki: 3-Fluoroethamphetamine (3-FEA) is a stimulant drug which acts as a releaser of the monoamine neurotransmitters noradrenaline, dopamine and serotonin. Compared to the unsubstituted ethylamphetamine, 3-fluoroethamphetamine is a weaker releaser of noradrenaline, but a stronger releaser of both dopamine and serotonin, and produced the strongest reinforcing effects in animal studies out of a range of 3-substituted ethamphetamine derivatives tested, despite not being the most potent dopamine releaser.

Mvh!
__________________
Senast redigerad av Psychorama 2014-04-29 kl. 23:40.
Citera
2014-04-30, 00:18
  #2
Medlem
Min första tanke när jag läste "Den ska ju frisätta 1400% dopamin om jag minns rätt?!" var: helvete vad beroendeframkallande den torde vara!

Onekligen låter det som en substans som kan ha enorm potential om det visar sig stämma men å andra sidan är det väl frisättning i klass med mefedron? Den var tämligen beroendeframkallande och jag tvekar i sådana fall inte på att den här besitter samma potential för det.
Citera
2014-04-30, 00:39
  #3
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farenhigh
Min första tanke när jag läste "Den ska ju frisätta 1400% dopamin om jag minns rätt?!" var: helvete vad beroendeframkallande den torde vara.
..Detta gäller för 3-Fluoroamphetamin/3-FA alltså. Tror inte att 3-FEA frisätter riktigt så mycket. Det hade nog nämnts i wikin i så fall. Metamfetamin frisätter ju 1200% dopamin te.x. Så 3-FA bör därför ha stor risk att framkalla psykoser. Ändå va/är det ju en väldigt omtyckt substans.

Grejen med Mephedronet är just kombinationen av kraftig frisättning av både serotonin och dopamin. Det är just det som gör mephedrone så kraftfullt.

Mvh
__________________
Senast redigerad av Psychorama 2014-04-30 kl. 00:47.
Citera
2014-04-30, 01:00
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
..Detta gäller för 3-Fluoroamphetamin/3-FA alltså. Tror inte att 3-FEA frisätter riktigt så mycket. Det hade nog nämnts i wikin i så fall. Metamfetamin frisätter ju 1200% dopamin te.x. Så 3-FA bör därför ha stor risk att framkalla psykoser. Ändå va/är det ju en väldigt omtyckt substans.

Grejen med Mephedronet är just kombinationen av kraftig frisättning av både serotonin och dopamin. Det är just det som gör mephedrone så kraftfullt.

Mvh

Jaha, då missförstod jag ditt inlägg lite.

I vilket fall som helst kan jag nog tänka mig att 3-FEA kan vara spännande. Vilka amfetaminer är inte det liksom?
Citera
2014-04-30, 02:40
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farenhigh
Jaha, då missförstod jag ditt inlägg lite.

I vilket fall som helst kan jag nog tänka mig att 3-FEA kan vara spännande. Vilka amfetaminer är inte det liksom?

Finns många amfetaminer som är tämligen värdelösa....

N-etyl gör mig inte direkt axalterad, men N-etylamfetaminer är klart mer intressant än N-etyl-katinoner. Keep us updated, om det nu blir några försök...
Citera
2014-04-30, 02:42
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melonkaka
Finns många amfetaminer som är tämligen värdelösa....

N-etyl gör mig inte direkt axalterad, men N-etylamfetaminer är klart mer intressant än N-etyl-katinoner. Keep us updated, om det nu blir några försök...

Absolut! Ändock är det alltid kul om det dyker upp nya substanser. Med lite önsketänkande kan det faktiskt vara en bra drog. Hoppet är det sista som lämnar en brukar man väl säga.
Citera
2014-04-30, 02:43
  #7
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melonkaka
Finns många amfetaminer som är tämligen värdelösa....

N-etyl gör mig inte direkt axalterad, men N-etylamfetaminer är klart mer intressant än N-etyl-katinoner. Keep us updated, om det nu blir några försök...
Precis! N-etylerade amfetaminer brukar fungera bra jämfört med katinoner

Mvh
Citera
2014-09-21, 18:28
  #8
Avstängd
KvasiOrkos avatar
Nu har Sveazolam hörsammat din önskan och har den på ingång :-)
Citera
2014-09-25, 13:05
  #9
Medlem
FubarOnes avatar
någon utrikes? pm om så
Intressse av 3-meo-PCE också, som inte finns inrikes.
__________________
Senast redigerad av FubarOne 2014-09-25 kl. 13:21.
Citera
2014-10-18, 19:47
  #10
Medlem
Geggusveckuss avatar
Inget nytt om denna? svea har den inne så borde finnas nån som testat?
Citera
2014-10-19, 01:34
  #11
Medlem
2rs2pures avatar
Dosering ska tydligen vara 100-150mg (Relativt mild), så kan antagligen doseras högre för mer effekt.
Citera
2014-10-23, 15:01
  #12
Avstängd
KvasiOrkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggusveckus
Inget nytt om denna? svea har den inne så borde finnas nån som testat?

Dom har inte fått in den än, eller inte lagt ut den för försäljning om de har den.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback