2014-10-17, 23:16
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarbouh
Vad är det som är så häpnadsväckande med det påståendet?
Står verkligen den ursprungliga kristendomen (alltså inte den moderna och västliga varianten...) långt ifrån det nativa islam?

Ja. Fler frågor?

Förresten, berätta för mig: Vad är den ursprugliga kristendomen enligt dig? Jag kan behöva ett gott skratt.

Citat:
Vad jag uppfattar är att det naturligtvis finns skillnader, men på det stora hela så är det ingen drastisk schism mellan trosuppfattningarna för den gemene mannen.

Då kan jag bara beklaga att du inte vet bättre.
Citera
2014-10-18, 00:29
Medlem
jarbouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Ja. Fler frågor?
Ja, vadå?

Citat:
Förresten, berätta för mig: Vad är den ursprugliga kristendomen enligt dig? Jag kan behöva ett gott skratt.
Såsom den uppfattades i Orienten främst före det första konciliet i Nicaea...

Citat:
Då kan jag bara beklaga att du inte vet bättre.
Då kanske du kan upplysa mig om hur det egentligen ligger till...
Senast redigerad av jarbouh 2014-10-18 kl. 00:31.
Citera
2014-10-18, 08:29
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
så därför snackar jesus ifrån vaggan ?

Jaha så du tycker det är logiskt att man förvandlar vatten till vin?
Senast redigerad av tarek90 2014-10-18 kl. 08:32.
Citera
2014-10-18, 08:31
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Talande myror då?

Ja det finns talande myror i koranen och vilket väldigt nyligen blev konstaterat av forskare att myror talar med varann! ännu ett mirakel från koranen
Citera
2014-10-18, 09:40
Bannlyst
Hur ber man rätt enligt Sunnah? Kollade på Youtube men hittade olika video clips.. Wahabi, Salafi, Sunni, Shia, Sufi och en massa annat. Saudier lägger fram en låda framför sig och det såg jag inte hos min vän!
Citera
2014-10-18, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Jaha så du tycker det är logiskt att man förvandlar vatten till vin?

ja, det är ett mirakel, ungefär som talande myror i koranen.
Citera
2014-10-18, 09:48
Medlem
tarek90s avatar
Citat:

Haha tyvärr så har forskningen forskat fram det säg att det inte stämmer då!!
Citera
2014-10-18, 09:49
Bannlyst
Citat:

Kristendomen idag är ett skämt, med en massa feminism och homo propaganda...Ge dig.
Citera
2014-10-18, 09:53
Medlem
tarek90s avatar
Det finns obligatoriska grejer i ett bön och så finns det sunnah, gör du inte någon av de obligatoriska delarna i bönen så är den inte korrekt, men sunnan är lite mer frivillig om du lämnar sunnah i bönen så är bönen korrekt men mindre belöning får man

Shiiter är inte muslimer det är en sekt men inte islam, dom tror inte riktig på det vi tror på, det finns shiiter som tror att Mohammeds följeslagare Ali är gud vilket inte stämmer med Islam.
Citera
2014-10-18, 09:58
Medlem
Citat:
Det finns obligatoriska grejer i ett bön och så finns det sunnah, gör du inte någon av de obligatoriska delarna i bönen så är den inte korrekt, men sunnan är lite mer frivillig om du lämnar sunnah i bönen så är bönen korrekt men mindre belöning får man

Shiiter är inte muslimer det är en sekt men inte islam, dom tror inte riktig på det vi tror på, det finns shiiter som tror att Mohammeds följeslagare Ali är gud vilket inte stämmer med Islam.

nej, sunna är heller inte muslimer!
hela islam är en sekt som består av trams.
Citera
2014-10-18, 10:07
Bannlyst
Citat:

Tack!

Shiiter är som kristna, de anpassar sina regler hur som helst.

Fungerar detta?

How to Pray like Prophet Muhammad (saw) Prayed in Islam
http://www.youtube.com/watch?v=id7WRNGCxzQ
Citera
2014-10-18, 11:37
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarbouh
Ja, vadå?

Du ställde en fråga. Jag svarade. JA, det är stora skillnader.

Citat:
Såsom den uppfattades i Orienten främst före det första konciliet i Nicaea...

Precis som jag trodde. Hela poängen med mötet var ju att skapa en enhetlig kristendom eftersom det fanns så många diametralt olika varianter. Så när någon säger att den "ursprungliga" kristendomen fanns innan Nicea visar de enbart hur lite de vet.

Citat:
Då kanske du kan upplysa mig om hur det egentligen ligger till...

Ja, jag KAN. Men jag vill faktiskt inte. Du utstrålar okunskap och jag känner att jag inte orkar vara din lärare.

Jag vet nämligen att det är hopplöst. Det finns t ex muslimer, och jag misstänker att du är en av dem (om du inte är en av dem får du såklart säga till), som menar att allah inte bara ligger bakom jesus utan ALLA profeter som kommit till ALLA folk genom alla tider, och att ALLA dessa budskap förvanskats precis som jesus budskap. Och tror man något så korkat så finns det liksom inget hopp.

Dessutom svarade du inte på min fråga om varför allah lät förvanskningen ske, så att jag ska lägga ner tid på dig då finns inte på kartan. Du visar att du är någon som kommer att undvika alla frågor som inte passar dig, och sådana typer går det tretton på dussinet av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in