Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-10-14, 09:03
  #1
Medlem
Edt.cat.s avatar
(FB) Typer på gymmet som stör en. Del 1.

(FB) Typer på gymmet som stör en. Del 2.

Del 2 låstes pga följande anledning,

Citat:
Ursprungligen postat av Sedan
Nu, efter nästan 14500 inlägg är det dags att E sätta lås på den här tråden. Den har utvecklat sig till att inte längre handla om något som har med träning att göra, utan på folk som man träffat på på gymmet och som av en eller annan anledning utmärker sig.

Åsikter på detta tas i PM. Önskar någon skapa en ny tråd med en lite smalare inriktning är det i så fall Humor-forumet och med då just detta som tema.

/MOD

Tyvärr så startades det aldrig en ny tråd. Det är dock på tiden att vi åter igen spänner musklerna, och skriver om alla typer på gymmet som stör en.

Jag är oftast alltför fokuserad på mitt eget för att ens tänka så mycket på vad andra gör. Däremot så finns det två typer som är svåra att inte lägga märke till:

* De som låter vikterna hänga kvar i maskinen eller på stången som ett sorts "statement". Man kör sitt tunga set, bryr sig inte om att städa upp efter sig och går sedan därifrån hoppfullt tänkandes att kanske, kanske någon efter lägger märke till hur tungt "han innan" körde. Benpressen är nog vanligast här.

* Alla som tränar helt utan tanke på utförande. Verkar överlag finnas många som endast bryr sig om vikterna, men inte ens försöker isolera övningen till rätt muskelgrupp.

Stereotypes: Gym.
Citera
2014-10-14, 09:13
  #2
Medlem
Kitakos avatar
Såg en grabb slänga på alldeles för mycket vikter för sitt eget bästa på en skivstång för att sedan köra marklyft. Ryggen var rundare än en boll och han skrek så att alla på gymmet vände sig för att kolla. Så mycket har jag inte skrattat särskilt ofta
Citera
2014-10-14, 10:19
  #3
Medlem
DrMurderFaces avatar
Vi har en lirare här på västkusten som är utan dess like. Han stönar som någon knullar en gorilla med en lyktstolpe var gång han lyfter, samt att han uppenbarligen är allt för cool för att NÅGONSIN lägga tillbaka de vikter han använder. Jag menar, att hänga tillbaka det man använder är väl bara för bögar och kommunister, eller?
Citera
2014-10-14, 10:45
  #4
Medlem
Folk sol tittar på en mer än vad som är rimligt. Det är okej att titta på någon om personen precis kommer in på gymmet för att se vem det är och om man kanske känner personen. Det är också okej att titta på folk när dem gör övningar för att se deras utförande (tycker jag) men att sitta och ge en fulblickar var 10 sekund när man vilar mellan setten är INTE okej.

Tycker heller inte om folk som antingen är analfabeter eller bara straight up dumma i huvudet och inte fattar att man ska hänga vikterna; 0.5, 2.5, 5, 10, 15 och 20 kg i den ordningen, nerifrån och upp på stället när det klart och tydligt står utmarkerat på minat 2 ställe att det ska vara så.

Folk som står och curlar på tok för tunga grejer så att dem måste "hoppa" upp med vikten och böjer ryggen som ett helvete att använder HELA kroppen för att forcera upp vikten. Negativ fas finns inte för dessa människor, släpper ner vikten från högsta läget sen om igen.
Citera
2014-10-14, 11:32
  #5
Medlem
Cerises avatar
Folk som stinker. Tvättar ni er aldrig?

Folk som stönar. Löjligt och sjukt irriterande. Sååå jävla jobbigt är det inte att lyfta en vikt. Är det för tungt så lyfter man mindre helt enkelt.
Citera
2014-10-14, 13:08
  #6
Medlem
General.Maximus.s avatar
Stör mig på snarstuckna personer som den ovanför.
Citera
2014-10-14, 13:25
  #7
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cerise
Folk som stinker. Tvättar ni er aldrig?

Folk som stönar. Löjligt och sjukt irriterande. Sååå jävla jobbigt är det inte att lyfta en vikt. Är det för tungt så lyfter man mindre helt enkelt.

Yup. Äru man så lider du i det tysta. Suffer in silence.
Ingen är intresserad av att höra vuxna män gny och stöna som brunstiga kossor.


Mitt favorithatobjekt är dock preppande yngel med ryggen fulla med akneärr och lam solariebränna som försöker dölja skiten.

Tack nu vet hela gymmet att din snorre är pytteliten. Problemet är bara att jag inte är intresserad av den infon.
Citera
2014-10-14, 13:29
  #8
Medlem
gilbert25s avatar
Stör mig brutalt på en snubbe på gymmet, tror han lider av "short man syndrome" han går runt och lallar mestadels och stirrar ner i sin mobil 90% av sitt pass, det konstiga är att han har stora armar sett till resten av hans kropp
__________________
Senast redigerad av gilbert25 2014-10-14 kl. 13:31.
Citera
2014-10-14, 13:43
  #9
Medlem
Cerises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Stör mig på snarstuckna personer som den ovanför.

(Jag stör mig på folk som tar filmen Gladiator på allvar och tror att Maximus är en ängel. Så många som han dödade i den där filmen, men nej då, han ska vara hjälten bara för att allting är skrivet ur hans synvinkel. Du verkar vara en vilsen själ som sväljer allt som Hollywood genererar).

OnTopic. Stör mig även på folk som kommer dit och lyfter jättelätt, det blir ju nästan ingen träning alls
__________________
Senast redigerad av Cerise 2014-10-14 kl. 13:52.
Citera
2014-10-14, 14:40
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cerise
Folk som stinker. Tvättar ni er aldrig?

Folk som stönar. Löjligt och sjukt irriterande. Sååå jävla jobbigt är det inte att lyfta en vikt. Är det för tungt så lyfter man mindre helt enkelt.

Du verkar ha bra med vetskap angående gymträning.. för att du ens ska kunna utvecklas på gymmet behöver du köra ett varierat upplägg utav vikter. Med de sagt behöver du alltså köra tungt ibland och lätt ibland, få reps ibland, fler ibland. Stönar är nog inget folk gör för att irritera dig heller utan just för att de lyfter tungt.

Du är säkert rädd för att svättas också. och med de sagt citerar jag General.Maximus. "Stör mig på snarstuckna personer som den ovanför".
Citera
2014-10-14, 14:54
  #11
Medlem
Cerises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holkn
Du verkar ha bra med vetskap angående gymträning.. för att du ens ska kunna utvecklas på gymmet behöver du köra ett varierat upplägg utav vikter. Med de sagt behöver du alltså köra tungt ibland och lätt ibland, få reps ibland, fler ibland. Stönar är nog inget folk gör för att irritera dig heller utan just för att de lyfter tungt.

Du är säkert rädd för att svättas också. och med de sagt citerar jag General.Maximus. "Stör mig på snarstuckna personer som den ovanför".

Nu pratar jag om överdrivet stönande, lite stönande som låter normalt är ok. Det finns killar som skriker "ööööh, ÖÖÖÖÖHH, ÖÖÖÖÖÖH" för varje jävla reps de gör.

Du vet precis hur jag menar så sluta leka Allan och försöka utbilda mig i hur man tränar på gym.
Min slutkommentar är "Stör mig på osäkra besserwissrar som tar allting för givet".
Citera
2014-10-14, 14:59
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cerise
Nu pratar jag om överdrivet stönande, lite stönande som låter normalt är ok. Det finns killar som skriker "ööööh, ÖÖÖÖÖHH, ÖÖÖÖÖÖH" för varje jävla reps de gör.

Du vet precis hur jag menar så sluta leka Allan och försöka utbilda mig i hur man tränar på gym.
Min slutkommentar är "Stör mig på osäkra besserwissrar som tar allting för givet".

Ska sluta "utbilda dig hur man tränar" vilket jag aldrig ens skulle fått för mig att göra och aldrig har gjort. Även fast jag förmodligen skulle kunna lära dig ett och annat. Du är nog säkert inte medveten om att de går att göra varje rep jobbig också.. Betvivlar även att de skriker som du påstår för varje rep. men vad vet jag du kanske tränar på ett gym fullt av mentalt labila människor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback