Citat:
Ursprungligen postat av
Hyrfilm
Jag menade mest att OM de två små burmeserna är de enda skyldiga så kan det vara en psykos inblandat.
Jag däremot tror ikke att så är fallet
Ja, jag tror precis som du att om de är inblandade så är en psykos det enda rimliga. Men eftersom det är totalt orimligt så är de rimligtvis inte inblandade. Möjligen isåfall som torpeder/tvingade att plantera DNA på liket.
En till sak som polisen verkar ha spridit: Win färgade håret från blont till svart efter morden för att inte kopplas ihop med mordet, eftersom HW hade en blond hårtuss i sin hand. Jag vet inte hur mycket av det som stämmer. Men i alla fall, på den CCTV-bild där Win köper L&M från en butik under kvällen så är håret svart. Det är inga nya nyheter, det stod nog i AD's blogg häromdagen. Jag bara kom att tänka på det. Som det sades, Warut (= sonen) såg nyklippt ut. Han väntade väl även några dagar innan han gav sig till känna för polisen? De dagar som han påstod att det var för jobbigt på universitetet för att alla pratade om mordet, så han kunde inte gå till föreläsningarna. Stackarn. Ska försöka googla mig tillbaka om hur många dagar han väntade från det att de eftersökte honom till det att de hittade honom. Han kanske hade nåt sår i ansiktet som behövde läka lite. Han kanske till och med behövde färga håret.
Hur går det egentligen ihop att polisen först sa att HW hade en blond hårtuss i sin hand samtidigt som personen på CCTV:n från natten, som de misstänker är mördaren, är svarthårig? Var den blonda hårtussen ett missförstånd? De kanske planterade den i HW:s hand när de utgick från att brodern Ware, CW, var mördaren. Och sen planterade de bort den igen när de började rikta in sig på burmesiska gästarbetare.