Flashback bygger pepparkakshus!
2014-10-06, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyrfilm
Är den i krom kan det rosa/röda vara en refflektion.

Nej, det är skuggsidan det handlar om. Bilden i baren är t o m tagen i kraftigt motljus.
Senast redigerad av Zugabe 2014-10-06 kl. 01:37.
Citera
2014-10-06, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zugabe
Jag är högerhänt men använder vänster för mobilen. Har faktiskt inte tänkt på det förrän jag läst din text.

Nej det är lite lurigt det där.
Det KAN vara en enkel sak att se men skenet på några bildfrekvenser kan bedra.
Jag själv gör tex saker med båda händerna, vilket betyder att båda mina hjärnhalvor arbetar lika mkt. Men det är ovanligt så man får utgå från det "normala" när man bara spekulerar såklart...
Citera
2014-10-06, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino
Alltså, ja, jag håller med om det. Jag menar att brottets karaktär tyder på att GM varit psykotisk(a). Jag menar att detta talar emot att de båda burmeserna skulle vara skyldiga, då har jag svårt att se något psykotiskt vare sig i dem som personer eller i de motiv som den thailändska polisen påstår att de hade för dubbelmordet. Jag har desto lättare att se ett motiv som till exempel, en son från en av de rika familjerna på ön kommer hem över helgen från sina studier vid ett aktat universitet i Bangkok för att roa sig med sina vänner. Där stöter han ihop med HW, som han bekantade sig med under förra gången hon vistades på ön. Återförenad med sina barndomsvänner sitter han på sin storebrors bar, berusad av gratisdrinkar. Han får syn på HW som kommer in på baren och skryter för sina vänner om att det är hans ex. De pratar lite snabbt, byter några artighetsfraser och hon säger, för att få honom att gå, att kan prata mer sen. Han går tillbaka till sina vänner och säger till dem att hon vill träffa honom senare. De pratar om vad hon kan tänkas vilja göra. Då börjar helt plötsligt DM och HW att kyssas i baren, och sonen, lillebrorsan, känner sig förödmjukad av HW. Han vill prata med henne, han tjatar och står på sig. Hon går med på att prata med honom, för att han sen ska lämna henne i fred. De går iväg till stranden och när HW inte kommer tillbaka så går DM efter för att försäkra sig om att allt står rätt till. När DM kommer dit grälar de med varandra. Sonen är svartsjuk på DM och blir än mer svartsjuk när HW vägrar kyssa honom. Han har försökt övertala HW att de ska gå hem med varandra, och hon har försökt förklara för honom att han ska lämna henne i fred. När sonen ser att DM kommit till platsen blir han förnärmad. Det slår slint och han hugger ihjäl DM med en kniv som han har på sig. HW ligger kvar i stranden, chockad och skrikande: "Har du dödat honom?! Du är en mördare din jävla idiot!". Sonen springer psykotisk därifrån och hämtar en hacka i närmsta grönsaksland. Han kommer tillbaka och sätter sig gränsle över henne och hugger ihjäl henne med den.

Jag menade mest att OM de två små burmeserna är de enda skyldiga så kan det vara en psykos inblandat.
Jag däremot tror ikke att så är fallet

Inte heller som du skriver men ngnstanns där i ligger nog endel sanning.

Sean är inblandad till viss del men att AC maffian har ngn hållhake på honom. Därav endel tystnad.

DM tror jag kommit in i bilden senare som vittne.
Därför va Sean säker på att DM kommit till hennes undsättning.

Sonen är den huvudsakliga GM och har tagit sog därefrån fort som tusan medan resten har fått städa upp.... Typ.
Citera
2014-10-06, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pigginatten
Det står någonstans att dom gick ut med fel uppgifter!

Tack för klippet, man undrar hur länge GM befann sig på stranden eg. Och var GM så iskall att han återvände till BP?

Sean döljer uppenbarligen något. Kan tänkas att han varit för berusad/drogad för att ens minnas något eller så var han kanske t.o.m delaktig på något sätt, mest troligt är väll ändå att han lämnade BO åt sitt öde i rädsla för GM.

Lugn nu Zugababa, det är bara spekulationer

Ja jo. Men alltså en förklaring till varför dem gick ut med fel uppgifter hade varit på sin plats haha. Inte riktigt läge att gå ut med fel uppgifter nu :/

Jag undrar med hur länge. Men han lär ju hämtat hjälp. Och just det faktum att han först springer för att sedan lunka fram? Märkligt beteende.

Ligger nått i det med Sean. Antingen eller, eller båda två teorierna tillsammans?
Citera
2014-10-06, 01:59
Medlem
Citat:
HW ligger kvar i stranden, chockad och skrikande: "Har du dödat honom?! Du är en mördare din jävla idiot!". Sonen springer psykotisk därifrån och hämtar en hacka i närmsta grönsaksland. Han kommer tillbaka och sätter sig gränsle över henne och hugger ihjäl henne med den.

Nja, det där är anatomisk omöjligt. Om GM sitter på offret hamnar huggen med trädgårdshackan ovanför huvudet. Tror inte heller att det blir tillräckligt med kraft för att mosa en skalle på det sätt som har skett i en sådan angreppsposition. GM måste ha stått ovanför BO. Om GM innan han våldtar och mördar HW efter att han mördat DM, varför ska han då gå efter ett annat vapen än det han mördade DM med? Dessutom riskerar BO att hans tilltänka offret springer från platsen för att rädda sitt liv. HW kan ha hållits fast av någon, eller varit medvetslös/drogat.
Citera
2014-10-06, 02:01
Medlem
Citat:
Alltså, ja, jag håller med om det. Jag menar att brottets karaktär tyder på att GM varit psykotisk(a). Jag menar att detta talar emot att de båda burmeserna skulle vara skyldiga, då har jag svårt att se något psykotiskt vare sig i dem som personer eller i de motiv som den thailändska polisen påstår att de hade för dubbelmordet. Jag har desto lättare att se ett motiv som till exempel, en son från en av de rika familjerna på ön kommer hem över helgen från sina studier vid ett aktat universitet i Bangkok för att roa sig med sina vänner. Där stöter han ihop med HW, som han bekantade sig med under förra gången hon vistades på ön. Återförenad med sina barndomsvänner sitter han på sin storebrors bar, berusad av gratisdrinkar. Han får syn på HW som kommer in på baren och skryter för sina vänner om att det är hans ex. De pratar lite snabbt, byter några artighetsfraser och hon säger, för att få honom att gå, att kan prata mer sen. Han går tillbaka till sina vänner och säger till dem att hon vill träffa honom senare. De pratar om vad hon kan tänkas vilja göra. Då börjar helt plötsligt DM och HW att kyssas i baren, och sonen, lillebrorsan, känner sig förödmjukad av HW. Han vill prata med henne, han tjatar och står på sig. Hon går med på att prata med honom, för att han sen ska lämna henne i fred. De går iväg till stranden och när HW inte kommer tillbaka så går DM efter för att försäkra sig om att allt står rätt till. När DM kommer dit grälar de med varandra. Sonen är svartsjuk på DM och blir än mer svartsjuk när HW vägrar kyssa honom. Han har försökt övertala HW att de ska gå hem med varandra, och hon har försökt förklara för honom att han ska lämna henne i fred. När sonen ser att DM kommit till platsen blir han förnärmad. Det slår slint och han hugger ihjäl DM med en kniv som han har på sig. HW ligger kvar i stranden, chockad och skrikande: "Har du dödat honom?! Du är en mördare din jävla idiot!". Sonen springer psykotisk därifrån och hämtar en hacka i närmsta grönsaksland. Han kommer tillbaka och sätter sig gränsle över henne och hugger ihjäl henne med den.

Jag tror inte han sitter gränsle över henne & hugger med hackan. Man måste stå upp för att få dem där skadorna.
Däremot så måste antingen ngn hållt i henne samtidigt alt måste hon isf varit avdäckad redan innan.
Jag tror det grova våldet med hackan är för att dölja nått där under, att hon va såpass sårad redan innan...
Citera
2014-10-06, 02:03
Medlem
Citat:
Nja, det där är anatomisk omöjligt. Om GM sitter på offret hamnar huggen med trädgårdshackan ovanför huvudet. Tror inte heller att det blir tillräckligt med kraft för att mosa en skalle på det sätt som har skett i en sådan angreppsposition. GM måste ha stått ovanför BO. Om GM innan han våldtar och mördar HW efter att han mördat DM, varför ska han då gå efter ett annat vapen än det han mördade DM med? Dessutom riskerar BO att hans tilltänka offret springer från platsen för att rädda sitt liv. HW kan ha hållits fast av någon, eller varit medvetslös/drogat.

Nu skrev vi ungefär samma samtidigt här. Fast jag tror DM kommit i efterhand.
Och HW kan ju vara medvetslös av några slag mot skallen sedan innan därav hackan...
Citera
2014-10-06, 02:05
Medlem
Citat:
Jag tror det grova våldet med hackan är för att dölja nått där under, att hon va såpass sårad redan innan...

Bitskador?
Citera
2014-10-06, 02:08
Medlem
Citat:
Jag menade mest att OM de två små burmeserna är de enda skyldiga så kan det vara en psykos inblandat.
Jag däremot tror ikke att så är fallet

Ja, jag tror precis som du att om de är inblandade så är en psykos det enda rimliga. Men eftersom det är totalt orimligt så är de rimligtvis inte inblandade. Möjligen isåfall som torpeder/tvingade att plantera DNA på liket.

En till sak som polisen verkar ha spridit: Win färgade håret från blont till svart efter morden för att inte kopplas ihop med mordet, eftersom HW hade en blond hårtuss i sin hand. Jag vet inte hur mycket av det som stämmer. Men i alla fall, på den CCTV-bild där Win köper L&M från en butik under kvällen så är håret svart. Det är inga nya nyheter, det stod nog i AD's blogg häromdagen. Jag bara kom att tänka på det. Som det sades, Warut (= sonen) såg nyklippt ut. Han väntade väl även några dagar innan han gav sig till känna för polisen? De dagar som han påstod att det var för jobbigt på universitetet för att alla pratade om mordet, så han kunde inte gå till föreläsningarna. Stackarn. Ska försöka googla mig tillbaka om hur många dagar han väntade från det att de eftersökte honom till det att de hittade honom. Han kanske hade nåt sår i ansiktet som behövde läka lite. Han kanske till och med behövde färga håret.

Hur går det egentligen ihop att polisen först sa att HW hade en blond hårtuss i sin hand samtidigt som personen på CCTV:n från natten, som de misstänker är mördaren, är svarthårig? Var den blonda hårtussen ett missförstånd? De kanske planterade den i HW:s hand när de utgick från att brodern Ware, CW, var mördaren. Och sen planterade de bort den igen när de började rikta in sig på burmesiska gästarbetare.
Citera
2014-10-06, 02:12
Medlem
Citat:
Nu skrev vi ungefär samma samtidigt här. Fast jag tror DM kommit i efterhand. Och HW kan ju vara medvetslös av några slag mot skallen sedan innan därav hackan...

Ditt scenario i ett tidigare inlägg kan vara mer relevant än clandeztinos, som verkar väldigt konstruerat.

Hackan ...
Varför skulle man använda den för att dölja ett "mildare" våld innan?

Jag kom att tänka på bitskador. Eller andra märken orsakat under våldtäkten man ser sig tvingat att dölja genom att slå sönder och samman hela huvudet.
Senast redigerad av Zugabe 2014-10-06 kl. 02:23.
Citera
2014-10-06, 02:18
Medlem
Citat:
Jag tror inte han sitter gränsle över henne & hugger med hackan. Man måste stå upp för att få dem där skadorna.
Däremot så måste antingen ngn hållt i henne samtidigt alt måste hon isf varit avdäckad redan innan.

Citat:

Bra iakttagelser. Så man kan nästan utgå från att minst två varit aktivt inblandade? Händer det att två är aktivt inblandade i så här grova brott annat än i kriminella miljöer? Kan någon komma på nåt fall där det inte handlar om kriminella nätverk som MC-knuttar eller maffia, eller om typ två pedofiler som träffats i ett pedofilnätverk och sen åkt på turné tillsammans. Eller kärlekspar, som det i England i mitten av 1900-talet (typ) som åkte runt och lurade in människor i bilar som de senare dödade (citerat fritt från minnet). Vad finns det för fall där två personer helt "spontant"/oplanerat massakerat två andra människor?
Citera
2014-10-06, 02:30
Medlem
Citat:
Vad finns det för fall där två personer helt "spontant"/oplanerat massakerat två andra människor?

Gruppvåldtäkter brukar kunna vara våldsamma*. Vi vet inte antalet GM i det här fallet ännu.

*I Indien finns några internationellt mycket uppmärksammade fall.
Senast redigerad av Zugabe 2014-10-06 kl. 02:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in