2014-10-04, 11:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Bluestar "tyckte"? Källa på det!
Bild 306-5 och Sid 308:
Citat:
Bagagerumsmatta (G038). Mattan undersöktes avseende blodbesudlingar, men blod kunde inte påvisas.
Bluestar indikerade blod på del av mattan där SKL inte kunde påvisa blod.
Citera
2014-10-04, 12:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulla-benny
Jaha. Bluestar indikerar på blod. Jävligt krångligt inlägg här. Jag fattar ingenting.
Snälla, förklara vad du menar.
Bryt ned din mening i mindre bitar. Indikera blod. Samtidigt inte påvisa blod. Hur ska du ha det människa ?
Inringat på bilden syns en fläck där Bluestar indikerar att det finns blod. https://cdn1.cdnme.se/4397225/7-3/3_forklaring_av_vad_polisen_valt_att_visa_trots_at t_dom_vet_att_flack_g038_ej_ar_blod_53776d41e087c3 363b44227d.jpg Men SKL hittade inget blod på den platsen. Det är alltså en falsk indikering av Bluestar. Det är sannolikt rost, som Bluestar är känt att reagera för.
Citera
2014-10-04, 12:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Alltså, Bluestar indikerar båda på rost och blod. Vilket skitvertyg att använda vid blodsök då, eller hur ?
Finns det inget bättre blodsöksvätska då ?
Det kanske det finns, men det var Bluestar som användes här. Det här är ett exempel på hur polisen vilseledde domstolarna, så att de trodde att det var större blodförekomst än det i själva verket var.
Citera
2014-10-04, 12:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, det tror jag inte. Ser mer ut som att plast/presenning har läkt, om jag får inflika med en liten notering. Dragmärken på luckkanten och blodspillan ur paketeringen. Inte så tätt som KJ ville ha det alltså. Min lilla fråga är som följer, du tror som mig, att KJ inte styckade VB:s kropp i lägenheten, eller hur ? Så, var kapades kroppsdelarna ? Om jag får tycka till så kapades delarna i närheten av fyndplatsen och cannabis/spritdimmorna låg tät vid tillfället.
Vad är det du inte tror? Att det var Bluestar eller att polisen vilseledde domstolarna?
Citera
2014-10-04, 13:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag tror INTE att polisen vilseledde någon över huvud taget. Vad är det för tankegångar du har ?
Jag skrev att: Ett läckande paket är orsaken till blodspillan i bagageutrymmet.
Vart styckades VB ?
Jag har just förklarat mina tankegångar. Styckplatsen är okänd.
Citera
2014-10-04, 14:32
Medlem
Citat:
Jag tror INTE att polisen vilseledde någon över huvud taget. Vad är det för tankegångar du har ?
Jag skrev att: Ett läckande paket är orsaken till blodspillan i bagageutrymmet.
Vart styckades VB ?

Vet du att det kan räcka med ett par kryddmått blod för att få det resultatet som visas på polisens bilder?
Citera
2014-10-04, 14:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Styckplatsen ÄR känd, KJ vet vart den är
Bloggaren kan väl ordna en intervju med KJ, så slipper du och jag och alla andra spekulera. Ta med min fråga: Styckade du kroppen i närheten av vattnet så du kunde tvätta rent och, slängde du mordvapnet i samma vatten ?
Det finns ingen anledning att tro att KJ skulle erkänna för bloggaren. Men din fråga om kroppen styckades i närheten av vattnet förbryllar mig. Nyss trodde du att kroppen styckats nära fyndplatserna. Det finns inget vattendrag vid fyndplatserna. Kan du utveckla det där?

Och varför tror du polisen tog med en fläck som inte är blod på fotomontaget, om det inte var för att vilseleda domstolarna?
Citera
2014-10-04, 15:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vad är förbryllande ? Du som "tydligen" har varit och snokat i trakterna borde väl veta att det finns myrmark runt området. Myrmark=blötmarker.
Nej, det var fruset då jag var där, och sannolikt också när VB försvann. Så du får fortfarande utveckla.

Och jag tror att du glömde en fråga: varför tror du polisen tog med en fläck som inte är blod på fotomontaget, om det inte var för att vilseleda domstolarna?
Citera
2014-10-04, 16:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej. Det var inte tjäle då. Varför tror du allt är blod ? Kanske rosten har fått fäste i Aluminiumet i bagage ingången.
Jag sa inte tjäle. Flera vittnar om snö vid tidpunkten för försvinnandet.

Varför tror du att det är myrmarker runt fyndplatserna? Och hur vet du att det inte var tjäle?

Jag tror inte allt är blod.

Jag tror att du glömde en fråga: varför tror du polisen tog med en fläck som inte är blod på fotomontaget, om det inte var för att vilseleda domstolarna?
Citera
2014-10-04, 16:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag vet att tjälen gått. Eftersom du inte har varit i området så vet du inte att gummistövlar är att föredra. Nej, rost tydligen. Varför tror DU att polisen vill vilseleda domstolarna ?
Hur vet du att tjälen hade gått?

Marken var frusen när jag var där, så vinterskor var att föredra framför gummistövlar.

För att "hjälpa rättvisan på traven", som det så vackert brukar heta när man tillför bevis mot någon som man är övertygad om är skyldig. Varför tror du polisen tog med en fläck som inte är blod på fotomontaget, om det inte var för att vilseleda domstolarna?
Citera
2014-10-04, 17:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Varifrån kommer rosten i så fall ?
Dropp dropp ifrån bagageluckan, eller ?
Eftersom mannen i fråga sitter där han sitter så har sverige's domstol efter lagboken dömt KJ till för lågt straff. Personligen tycker jag att psykvård inlåst i minst 20 år skulle få rätsida på problemet. Det här är en Flink i en burk. Släpp inte ut.
Ja, du, varifrån kommer rosten i en bil?

Jag konstaterar att du inte vill svara på några enkla frågor, trots att du ger sken av att vara välbekant med fyndplatsernas omgivning och markens förskaffenhet vid dödsfallet. Synd, det är bättre ju mer vi får veta.
Citera
2014-10-04, 17:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Varför ska jag beskriva markens förskaffenhet för dig ? Du har ju bevittnat den själv.
Hur vore det om du tog ett steg tillbaka och funderade på hur en annan person skulle kunna utföra denna superplan. Ofattbart att du tror på det du skriver själv.
Jag var inte där i maj 2013. Hur vet du att det inte var tjäle?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in