Citat:
Ursprungligen postat av
kaspen
Ja det påverkar men det enda sättet att veta hur mycket är att helt enkelt börja träna och äta bra. Att bygga muskler handlar om oändligt mycket mer än testo-värde, du stirrar dig blind på bara en liten del i en jävligt stor ekvation. Optimera de andra bitarna först. Har du grymma träningsprogram? Hur ser progressionen ut? Kosten? Vilan? Mentala uppladdning? Mikronutrienter? När du har 100% koll på detta så kan du börja tänka på eventuell doping eller testorecept men det är ju helt bortkastat för dig att ens tänka på. För varje positiv effekt som doping har på kroppen medföljer en negativ effekt. Vore så jävla onödigt att du drog på dig biverkningar för livet och riskerar nedstängd testoproduktion och utebliven fertilitet bara för att du har lite mindre naturligt testo än andra. Dessutom har du oändligt mycket att hämta av vanlig hård naturlig träning och bra kost.
Varför tror du att en ökning av testonivån kommer lösa alla problem i livet?
Men jag tränar ju och äter bra. Har kört starting strength och nu coolcicadas PPL. Försöker alltid lägga på
Vikt på varje övning. Räknar alla macros. Sover väl någon timme för lite, ska försöka bättra det. Sen så har jag nyss börjat med concerta, som har tagit bort all min panikångest och ångest. Så mentalt är det mycket bättre nu än för ett para dagar sedan iaf.
Som sagt ska inte kura på ett bra tag.